• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

امام جمعه کیش: عزاداری های محرم به گونه ای مدیریت شود که رضایت خدا را در پی داشته باشد

  • کد خبر : 244
  • 24 مهر 1394 - 21:23

حجت الاسلام علیدادی با تقدیر از هیات های مذهبی در برگزاری آیین های عزاداری محرم، تاکید کرد: این عزاداری ها باید به گونه ای مدیریت شود که فقط رضایت خداوند را در پی داشته باشد. حجت الاسلام حسن علیدادی در خطبه های نماز جمعه این هفته کیش، ورود امام حسین(ع) به سرزمین کربلا را آغازگر […]

حجت الاسلام علیدادی با تقدیر از هیات های مذهبی در برگزاری آیین های عزاداری محرم، تاکید کرد: این عزاداری ها باید به گونه ای مدیریت شود که فقط رضایت خداوند را در پی داشته باشد.

حجت الاسلام حسن علیدادی در خطبه های نماز جمعه این هفته کیش، ورود امام حسین(ع) به سرزمین کربلا را آغازگر حوادثی بزرگ در تاریخ اسلام و جهان عنوان و اضافه کرد: این واقعه بزرگ درس ها و عبرت های فراوان دارد و باید از آن بهره بگیریم و مراقب باشیم در جبهه مقابل حق و حقیقت قرار نگیریم.
خطیب جمعه کیش به دوران پس از رحلت پیامبر اسلام(ص) و دگرگونی های ایجاد شده در آن جامعه ارزش محور اشاره کرد و گفت: این تغییرات بستری برای بروز حوادثی همچون واقعه تلخ و جانسوز کربلا بود.
حجت الاسلام علیدادی انحراف در جامعه را با توجه به تفاوت ملت ها از بعد جامعه شناسی بررسی و اضافه کرد: یا توده های مردم دچار انحراف می شوند و یا حاکمان و مسئولان جامعه تلاش می کنند که جامعه را تغییر دهند و از ریل اصلی حرکت خارج سازند.
وی به وجود هر دو انحراف در دوران پس از رحلت پیامبر اعظم(ص) اشاره کرد و گفت: بی شک جامعه ای که از هر دو جهت دچار انحراف باشد، آبستن بسیاری از حوادث خواهد بود.
حجت الاسلام علیدادی علت انحراف جامعه و رضایت مردم به این نوع حاکمیت را قابل تحلیل دانست و گفت: مساله شناس بودن مردم و نخبگان در جامعه در هر دورانی بسیار مهم است و اگر این شناخت نباشد جامعه دچار آسیب می شود.
وی ادامه داد: در جوامعی که نام ظاهری اسلام به یدک کشیده می شود فجایع بزرگی همچون حادثه کربلا رقم می خورد و انسان هایی همچون امام حسین(ع) به مسلخ می روند و عده زیادی از مسلمان نماها برای کشتن چنین انسان هایی لشگرکشی می کنند.
حجت الاسلام علیدادی شناخت امام و جایگاه امامت را از دو بعد حقیقی و حقوقی مهم ارزیابی و اضافه کرد: شواهد نشان می دهد که در آن دوران بخشی از جامعه در شناخت امام و جایگاه ایشان دچار اشکال بودند.
امام جمعه کیش به سخنان حضرت علی(ع) در مورد شناخت جایگاه امامت نیز اشاره کرد و گفت: برای شناخت امام و جایگاه امامت باید کسانی را که به او پشت کرده و دستورات الهی را زیر پا گذاشته اند را به خوبی شناخت.
وی در بخش دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه کیش با تسلیت سالروز درگذشت آیت الله مهدوی کنی یکی از یاران امام راحل و رهبر معظم انقلاب، گفت: این عالم بزرگ جهان اسلام مجاهدی وارسته و متقی بود.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور نیز که برای ایراد سخنرانی ایام محرم در کیش بسر می برد، در سخنانی به معرفی اولی الامر از دیدگاه قرآن پرداخت و گفت: از منظر کتاب آسمانی قرآن، افراد گناهکار، بد سابقه، افراطی، فرومایه، جاهل و نادان برای اطاعت کردن مناسب نیستند.
حجت الاسلام محسن قرائتی با تاکید بر اینکه تمامی امور ما باید بر اساس قرآن باشد، افزود: هر جا که سیلی خورده ایم از قرآن دور بوده ایم و باید عزاداری ها، انتخابات، سیاست، اخلاق، قهر و آشتی ها بر اساس قرآن باشد.
وی جدایی از قرآن را اساس همه مشکلات دانست و افزود: اگر گفته های ما بر محوریت قرآن باشد مردم به خوبی آن را می پذیرند و اساس کارها محکم می شود.
نماز جمعه این هفته کیش با حضور حجت الاسلام محسن قرائتی، حجت الاسلام راشد یزدی، جمعی از مسئولان و مردم ولایتمدار کیش در مسجد خاتم الانبیا (ص) این جزیره برگزار شد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=244
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.