• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
4

بیشترین میزان بارندگی در تاریخ امارات / حدود ۲۸۵ میلیمتر در یک روز

  • کد خبر : 30347
  • 29 فروردین 1403 - 9:23

مرکز ملی هواشناسی در امارات اعلام کرد که این کشور در ۲۴ ساعت گذشته شاهد بیشترین میزان بارندگی در تاریخ مدرن خود در بسیاری از مناطق بوده است و این بیشترین میزان بارش از زمان شروع ثبت داده های آب و هوایی در سال ۱۹۴۹ یعنی حدود ۷۵ سال پیش تا کنون است.

به گزارش کیشوندنیوز، مرکز ملی هواشناسی در امارات اعلام کرد که این کشور در ۲۴ ساعت گذشته شاهد بیشترین میزان بارندگی در تاریخ مدرن خود در بسیاری از مناطق بوده است و این بیشترین میزان بارش از زمان شروع ثبت داده های آب و هوایی در سال ۱۹۴۹ یعنی حدود ۷۵ سال پیش تا کنون است.

این مرکز طی بیانیه‌ای در ساعات اولیه بامداد چهارشنبه تأیید کرد که میزان بارندگی‌های بی‌سابقه در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته تا ساعت نه شب سه‌شنبه، یک رویداد استثنایی در تاریخ اقلیمی است و پیش بینی می شود در ساعات آتی میزان بارش های بیشتری ثبت شود.

این مرکز اعلام کرد: بیشترین میزان بارندگی در منطقه «خاتم الشکله» در العین به ثبت رسیده است که در کمتر از ۲۴ ساعت به ۲۵۴.۸ میلی متر رسیده است.

این مرکز اعلام کرد: تاکنون بیشترین میزان بارندگی در منطقه «خاتم الشکله» در العین به ثبت رسیده است که در کمتر از ۲۴ ساعت به ۲۵۴.۸ میلی متر رسیده است.

قابل ذکر است که ایستگاه شویب در تاریخ ۱۳۹۵/۰۳/۰۹ میزان ۲۸۷.۶ میلی متر بارندگی را ثبت کرده بود.

این بارش شدید نشان دهنده یک رویداد استثنایی است که به افزایش میانگین بارندگی سالانه در امارات و همچنین افزایش ذخایر آب زیرزمینی این کشور به طور کلی کمک می کند.

مرکز ملی هواشناسی با پیش‌بینی تداوم طوفان در روز چهارشنبه، خواستار «احتیاط در رانندگی با وسایل نقلیه و دوری از مناطقی از دره‌ها و حوضچه‌های آب» شد.

در پی بارش شدید باران، امارات از ادامه تعلیق کار مدارس و اتخاذ سیستم آموزش از راه دور در روز چهارشنبه خبر داد./العربیه

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=30347
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.