• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

رفع مشکلات آموزش و پرورش اولویت مردم کیش

  • کد خبر : 27759
  • 27 خرداد 1402 - 0:56
رفع مشکلات آموزش و پرورش اولویت مردم کیش

امام جمعه کیش در خطبه‌های نمازجمعه گفت: رفع مشکلات آموزش و پرورش یکی از مهمترین اولویت‌های مردم کیش است.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز کیش، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا بی‌نیاز با انتقاد از بی‌توجهی وزارت آموزش و پرورش و اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان به آموزش و پرورش کیش، گفت: کمبود فضاهای آموزشی، تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی بزرگترین مشکلات آموزش و پرورش کیش است و باید با همت مسئولان برطرف شود.

وی گفت: زمان کوتاهی تا بازگشایی مدارس باقی مانده است و اگر در این مدت برنامه ریزی و اقدام مناسبی انجام نشود سال تحصیلی جدید با مشکلات فراوانی روبرو خواهیم شد.

امام جمعه کیش گفت: مسئولیت آموزش و پرورش کیش اگر بر عهده اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان است باید رفع مشکلات آموزش و پرورش نیز بر عهده همین اداره کل باشد و اگر برعهده سازمان منطقه آزاد کیش، باید مشکلات را برطرف کنند، پس آموزش و پرورش را به سازمان منطقه آزاد کیش واگذار کنند.

خطیب نمازجمعه کیش گفت: پس از شش ماه سرپرستی، مدیر آموزش و پرورش کیش منصوب شد و این موضوع هم جای نقد دارد که اگر قرار بود ایشان مدیر شوند پس چرا ۶ ماه تعلل شد؟

وی گفت: آموزش و پرورش استان هرمزگان تاکنون یک مدرسه در کیش نساخته است و این موضوع جای گلایه و انتقاد دارد.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا بی نیاز با اشاره به اینکه ١٠٠ نفر از آموزگاران جزیره کیش در شرف بازنشستگی هستند و بیش از ۱۵۰ نفر از آموزگاران نیز به طور موقت در جزیره کیش فعالیت می‌کنند، گفت: جذب نیروی انسانی برای رفع کمبود معلم در جزیره کیش با جدیت پیگیری شود.

امام جمعه کیش به مشکلات حوزه آب و برق در جزیره کیش نیز اشاره کرد و گفت: در منطقه گردشگری چرا باید انشعاب آب شرب در بعضی از مناطق وجود نداشته باشد و با تانکر برای ساکنان آن مناطق آب توزیع شود؟

وی افزود: دو سوم خانه‌های کیش خالی هستند و اگر ساکنان آن‌ها که امتیاز آب و برق هم خریداری کرده‌اند در خانه‌ها ساکن شوند آیا نیروگاه آب و برق کیش توان تامین آب و برق مورد نیاز منطقه را دارد؟

امام جمعه کیش گفت: تامین امنیت و آب و برق جزو مسائل استراتژیک هر منطقه‌ای است و باید با جدیت پیگیری شود.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا بی نیاز با اشاره به اینکه حال کیش حال خوبی نیست از مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد خواست با همت و پشتکار و با همراهی مسئولان و مردم مشکلات را برطرف کند.

امام جمعه کیش به وضعیت نابسامان ترافیک کیش هم اشاره کرد و گفت: جزیره کیش روزگاری الگوی ترافیکی کشور بود و فرهنگ رانندگی آن با کشور‌های پیشرفته جهان رقابت می‌کرد، اما در حال حاضر بی نظمی موتور‌های شارژی و بی توجهی به قوانین رانندگی موجب بروز تصادف و تخلفات پی در پی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا بی نیاز گفت: سرعت غیر مجاز، حرکت خطرناک موتور‌ها و خودرو‌ها در خیابان‌ها مورد گلایه مردم است و این مشکل شایسته جزیره گردشگری کیش نیست.

وی افزود: ملاک قانون است و همه باید به قانون احترام بگذارند.

امام جمعه کیش بی توجهی به قانون را موجب قبح شکنی عنوان کرد و گفت: در حوزه عفاف و حجاب نیز همه باید به قانون احترام بگذاریم و بی‌قانونی صبر و حوصله مردم را کاهش می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا بی نیاز از مسئولان و مردم خواست با توجه به رعایت فرهنگ ترافیک، قانون حجاب و عفاف و مقررات نظم و انضباط عمومی به قوانین کیش احترام بگذارند.

وی تاکید کرد: بی قانونی به مردم آسیب می رساند.

امام جمعه کیش در خصوص افزایش سرقت‌ها و آسیب‌های اجتماعی هم گفت: یکی از تبعات بی‌قانونی افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی در جزیره کیش است.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا بی نیاز، گرانی، تورم، مشکلات معیشتی و اجاره بهای سرسام‌آور مسکن را موجب مهاجرت معکوس عنوان کرد و گفت: گرانی بلیت هواپیما نیز به مشکلات افزوده شده است.

وی با اشاره به آغاز تعطیلات تابستانی و نزدیک شدن به دهه ولایت و ایام ماه محرم و صفر از مسئولان فرهنگی خواست با برنامه ریزی مناسب برای اوقات فراغت دانش آموزان برنامه‌های علمی، مهارتی، تفریحی، عقیدتی و معنوی را در نظر بگیرند.

امام جمعه کیش به سالروز ازدواج حضرت علی علیه السلام و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها نیز اشاره کرد و گفت: ساده‌زیستی، تسهیل در ازدواج و ملاک انتخاب همسر شایسته از مصادیق الگو بودن ازدواج حضرت علی علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها است.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا بی نیاز به دیدار جمعی از مدیران و فعالان صنعت هسته‌ای کشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در کشاکش مذاکرات هسته‌ای، برگزاری نمایشگاه فناوری هسته‌ای در کشور کار هوشمندانه و حکیمانه‌ای بود و پیام خود را به دنیا ابلاغ کرد.

وی گفت: صنعت هسته‌ای کلید پیشرفت ایران است و کاربرد انرژی هسته‌ای در صنایع مختلف مانند آب و برق، پزشکی و کشاورزی می‌تواند باعث رشد و پیشرفت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران شود.

امام جمعه کیش هفته قوه قضاییه را گرامی داشت و شهادت امام جواد (ع) را تسلیت گفت.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=27759
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.