• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
8

توقف کامل ساخت مدرسه ۱۸ کلاسه نوبنیاد/ بحران فضای آموزشی در مهر ۱۴۰۲ کیش

  • کد خبر : 28227
  • 13 مرداد 1402 - 10:32
توقف کامل ساخت مدرسه ۱۸ کلاسه نوبنیاد/ بحران فضای آموزشی در مهر ۱۴۰۲ کیش

با این تفاسیر مهرماه امسال با کمبود فضای آموزشی رو به رو خواهیم بود و باید انتظار کلاس‌های درس با تراکم بالا را همچون سال‌های گذشته داشته باشیم.

به گزارش کیشوندنیوز، بی تفاوتی و کم کاری چندین ساله مسئولان منطقه آزاد کیش و رها کردن حوزه کیش توسط مسئولان آموزش و پرورش استان هرمزگان و وزارتخانه، باعث شده که امروز سرانه آموزشی این جزیره کمتر از نصف(۳.۹ مترمربع) استانداردهای آموزشی باشد.

این کمبود فضای آموزشی یکی از معضلاتی است که هرساله هم آموزش و پرورش و هم خانواده ها از آن گله دارند و تاثیر نامطلوبی بر روی کیفیت آموزشی دانش آموزان گذاشته است.

به گفته صالح بهرام پور رئیس آموزش و پرورش کیش، کمبود ۵۸ کلاس درس در این جزیره وجود دارد که فضای آموزشی را با چالش هایی مواجه کرده است.

با این حال سازمان منطقه آزاد کیش برای مهرماه امسال وعده اضافه شدن ۲۹ کلاس درس را داده است که ۸ کلاس آن قرار است به مدارس غیر انتفاعی الغدیر اضافه شود، ۹ کلاس با تکمیل مدرسه شهید سیدین افزوده می‌شود و ۱۲ کلاس هم پس از تغییر کاربری یکسری از ساختمان‌های موجود سازمان در اختیار آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت.

مدرسه ۹ کلاسه خیرساز شهید سیدین در میدان آرین در حال ساخت است، بررسی‌های خبرنگار ما نشان می‌دهد که روند ساخت آن بسیار کند است و قطعاً به مهرماه ۱۴۰۲ نخواهد رسید و معلوم نیست تا چه زمانی تکمیل شود.

عملیات اجرایی ساخت ۸ کلاس در مدارس الغدیر هم به‌تازگی آغاز شده اما بعید است به مهرماه ۱۴۰۲ برسد.

اضافه شدن این هشت کلاس درس به مدارس الغدیر تأثیری در سرانه آموزشی مدارس دولتی کیش ندارد و هزینه کرد سازمان منطقه آزاد کیش برای اضافه کردن این تعداد کلاس به مدارس الغدیر جای سوال دارد.  

صالح بهرام پور همچنین از آغاز ساخت ۴ کلاس درس و اضافه شدن آن به کلاس‌های درس مدرسه هدف خبر داده بود. 

اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که روند ساخت این ۴ کلاس همین چند روز قبل آغاز شده و آنها هم به مهرماه امسال نخواهند رسید.

یکی دیگر از مدارس در حال ساخت، مدرسه ۱۸ کلاسه نوبنیاد است، پیگیری‌های خبرنگار کیشوندنیوز حاکی از آن است که روند ساخت این به طور کامل متوقف شده و گفته می شود مشکل حقوقی به‌وجود آمده با پیمانکار باعث توقف این مدرسه شده است.

کلنگ ساخت این مدرسه ۲۲ مهر ۹۹ به زمین زده شده اما اتمام این پروژه نامعلوم است.

با این تفاسیر مهرماه امسال همچون سال های گذشته با کمبود فضای آموزشی رو به رو خواهیم بود و باید انتظار کلاس‌های درس با تراکم بالا را داشته باشیم.

انتهای پیام/ ۱۰۱۲

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=28227
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.