• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

بی توجهی به فضای آموزشی در سال های اخیر/ تاکید نوایی لواسانی بر تکمیل مدارس در حال ساخت

  • کد خبر : 23885
  • 08 دی 1400 - 18:55
بی توجهی به فضای آموزشی در سال های اخیر/ تاکید نوایی لواسانی بر تکمیل مدارس در حال ساخت

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش از تسریع در رسیدگی به مشکلات فضاهای آموزشی جزیره خبر داد.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، محمدرضا لواسانی ضمن بازدید از روند پیشرفت مراحل ساخت مدارس جزیره، با بیان این که رسیدگی به فضای آموزشی کیش طی سالهای اخیر مغفول مانده است گفت: پایین بودن سرانه آموزشی و کمبود اینگونه فضاها یکی از دغدغه های مردم و فرهنگیان بوده که باید در جهت رفع مشکلات اقدامات لازم از سوی سازمان منطقه آزاد کیش انجام شود.

لواسانی تاکید کرد: کیفیت فضای آموزشی کیش با سایر حوزه های پیشرفته این جزیره همخوانی ندارد و باید به سرعت به آن رسیدگی کنیم تا نقص و عقب ماندگی در این بخش حس نشود.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به درخواست های فراوان مردم در خصوص وضعیت فضای آموزشی کیش اظهار کرد: رسیدگی به مشکلات مردم جزیره کیش یکی از وظایف مهم سازمان بوده و در حوزه آموزش و پرورش نیز تمام تلاش و توان خود را در جهت تسریع در رفع و پیگیری مشکلات به کار می گیریم تا سرانه و فضای آموزشی کیش در منطقه به وضعیت مطلوب برسد.

وی گفت: متاسفانه برخی افراد به واسطه دارا بودن قدرت در حوزه فعالیت خود از سرانه کار دو تا سه برابر کشور در کیش برخوردار هستند و برخی دیگر مانند حوزه های آموزشی مظلوم واقع شده و با پایین ترین سرانه با بعضی استانها نیز فاصله بسیار زیادی دارند .

لواسانی با تاکید بر این نکته که باید از شعار زدگی پرهیز کنیم گفت: مسوولیت بازرسی این موضوع را به رییس آموزش و پرورش جزیره محول می کنیم تا با ارائه گزارش کار و اعلام مشکلات موجود همچنین ارائه راه کارهای مناسب در رفع آن ها به نتیجه قلبل قبول دست یابیم.

وی تاکید کرد: برای انجام فعالیت های فرهنگی بلند مدت در کشور باید مشکلات پیش روی آموزش و پرورش را مرتفع ساخته و رسیدگی به آن ها را در اولویت قرار دهیم.

به گفته لواسانی در بازدیدهای میدانی مشخص شده تمام فعالیت ها در دو کمیسیون اقتصادی و بخش های حقوقی به دلیل ایراد ساختار به بن بست خورده و این نشان از ضعف ساختار و قوانین دارد.

وی به تعیین تکلیف فعالیت های معوقه توسط معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش به صورت هفتگی در کمیسیون اقتصادی اشاره کرد و گفت: در هفته جاری تمامی موضوعات مطرح و وضعیت سرمایه گذاران این طرح ها مشخص خواهد شد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش همچنین در بازدید از مدرسه ۹ کلاسه تاکید کرد: گزارشی از زمانبندی اتمام این طرح تهیه و به مشکلات آن رسیدگی و با خیرین جلساتی را برگزار شود تا هر چه سریعتر به اتمام برسد.

وی با تاکید بر مدیریت جدی در انجام اینگونه طرح ها عنوان کرد: بسیاری از مشکلات جزیره کیش نیاز به بودجه نداشته و تنها با مدیریت صحیح می توان آن ها را مرتفع کرد.

وی در خصوص مدرسه ۱۸ کلاسه ای که کلنگ آن به زمین خورده است گفت: فعالیت جدیدی نمی توان انجام داد و باید برای تکمیل و بهره برداری از طرح های مغفول مانده در حوزه آموزشی کیش اقدامات لازم را انجام داد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=23885
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.