• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

کاهش ۴۶ درصدی حوادث آتش نشانی در ۶ ماهه نخست سال جاری

  • کد خبر : 7350
  • 18 مهر 1396 - 18:16
کاهش ۴۶ درصدی حوادث آتش نشانی در ۶ ماهه نخست سال جاری

اسدی زنوز رئیس آتش نشانی کیش در دیدار با سیروس عیدی پور عضو هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش عنوان کرد که حوادث آتش نشانی در جزیره کیش در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه ۴۶ درصد کاهش داشته است.

رئیس آتش نشانی کیش در خصوص عملکرد شش ماهه نخست سال ۹۶ در جزیره اعلام کرد: با توجه به عملیات انجام شده از اول سال ۹۶ تا پایان تابستان، تعداد ۱۵۵ فقره آتش سوزی و اطفاء حریق، شرکت در ۲۵۵ مورد عملیات امداد رسانی از جمله تصادفات، سقوط از ارتفاع آوار، سقوط در چاه، خزندگان و حشرات موذی، محبوس شدن در منزل، امداد رسانی به خودرو، آسانسور و امور خانگی توسط این اداره انجام شده که متأسفانه در این مدت ۲۰ نفر آسیب دیدند و ۴ نفر نیز فوت شد.

اسدی زنوز یادآور شد: این حوادث به نسبت مدت مشابه در سال گذشته ۴۶ درصد کاهش داشته است. همچنین در این مدت ۳۶۳ مورد بازدید ایمنی توسط کارشناسان آتش نشانی کیش از اماکن مختلف به عمل آمده است.

وی در ادامه گفت: اطلاع رسانی های موضوعی در خصوص راه های مقابله جهت جلوگیری از حادث شدن آتش سوزی در قالب کلاس های آموزشی رایگان در ایستگاه شماره سه مرجان به صورت روزانه جهت کیشوندان عزیز برگزار می شود که مورد قبول و رضایت شرکت کنندگان قرار گرفته است. این آموزش های مقدماتی به مدت۱/۵ ساعت تئوری و ۲ ساعت عملی است و شرکت کنندگان را قبل از هر چیز با خطرات موجود در محیط کار و زندگی که باعث به وجود آمدن حریق و سپس با عملیات واقعی با انواع خاموش کننده های دستی آشنا می کند. تداوم این آموزش ها سبب کاهش حوادث در جزیره می شود به طوریکه از ابتدای سال جاری تا کنون ۴۶ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش حوادث در جزیره کیش ثبت شده است. علاوه بر آموزش مقدماتی، آموزش های تخصصی نیز جهت تربیت آتش نشانان داوطلب برگزار می شود. در این راستا نیز  ۱۸۵ ساعت کلاس آموزشی برای کارکنان آتش نشانی و ۱۱۷۷ نفر ساعت کلاس آموزشی برای کیشوندان برگزار شده است.

همچنین برای ۱۸۰ مورد نیز خودرو های اطفائیه جهت امداد رسانی احتمالی به صورت استند بای در مکان های مختلف مستقر شده اند

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=7350
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.