• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

اشغال قدس تحمیل جنگ به امت اسلام است

  • کد خبر : 21936
  • 17 اردیبهشت 1400 - 22:12
اشغال قدس تحمیل جنگ به امت اسلام است

امام جمعه کیش گفت: مساله آزادی قدس و فلسطین مهمترین آزادی خواهی امت اسلام در جنگی بوده که از سوی کفر به مسلمانان در هشت دهه گذشته تحمیل شده است.

به گزارش کیشوندنیوز، حجت الاسلام احمد حسن زاده روز جمعه همزمان با روز جهانی قدس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برگزار نشدن  راهپیمایی این روز به خاطر همه گیری کرونا چیزی از اهمیت آن کم نکرد چراکه در چهار دهه گذشته پس از نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس این حرکت اکنون به فرهنگی بزرگ در جهان تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: اکنون قدس از سوی رژیم صهیونیستی و استکبار در یک جریان منحفرانه و غاصبانه قرار گرفته و همه مسلمانان باید تلاش کنند این پاره تن اسلام و مسلمانان را از دست غاصبان آزاد کنند.

امام جمعه کیش مساله قدس و فلسطین را جنگ بین جهان اسلام و کفر اعلام کرد و افزود: عمل به فرهنگ آزادی خواهی قدس گام برداشتن در مسیر پیروزی امت اسلام در برابر کفر است و در این مسیر نباید اجازه دهیم که غیرمسلمان به بر مسلمانان مستولی شود و باید تفکر مبارزه با اشغالگران را در ذهن و فکر خوودمان نهادینه کنیم .

حجت الاسلام حسن زاده گفت: این روز بزرگ آثار و برکات فراوانی برای امت اسلامی از جمله رویش ها برای جبهه اسلام و خیزش ها برای جهان کفر داشته و باید با تداوم این مسیر در اذهان جهان تفکر عدالت خواهی و مبارزه با ظلم و آزادی قدس را ایجاد کنیم.

روز قدس یا روز جهانی قدس آخرین جمعه ماه رمضان است که امام خمینی در سال ۱۳۵۸شمسی (رمضان ۱۳۹۹قمری) آن را روزی رسمی برای حمایت از مردم فلسطین اعلام کرد و از مسلمانان جهان خواست که برای کوتاه کردن دست رژیم صهیونیستی و پشتیبانان آن به هم بپیوندند.

نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس، با حمایت بسیاری از روشنفکران و هنرمندان مواجه شد و امروزه علاوه بر ایران، در کشورهای مختلفی از جهان، راهپیمایی و مراسم روز قدس برگزار می‌شود که بنابر گزارش منابع خبری، این تعداد به ۸۰ کشور در قاره‌های مختلف جهان می‌رسد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=21936
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.