• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

انتقاد امام جمعه از پروژه انجام شده در زمان مونسان/ مسئولان وقت باید پاسخگو باشند/ در زمان شاه حاضر نبودند مدیریت قمارخانه‌ جزیره را هم به‌دست ایرانی‌ها بدهند

  • کد خبر : 14627
  • 12 بهمن 1397 - 17:10
انتقاد امام جمعه از پروژه انجام شده در زمان مونسان/ مسئولان وقت باید پاسخگو باشند/ در زمان شاه حاضر نبودند مدیریت قمارخانه‌ جزیره را هم به‌دست ایرانی‌ها بدهند

امام جمعه کیش در واکنش به ساخت مسکن سبز در کنار سایت بازیافت زباله گفت: ضمن اینکه از این حرکت تشکر می‌کنم، اما مسئولان وقت باید پاسخگو باشند که چرا جوانب را مطالعه نکردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حسن‌زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با یادآوری ۱۲ بهمن سالروز بازگشت پیروزمندانه حضرت امام(ره) به کشور بعد از ۱۵ سال دوری از وطن و تبعید، گفت: در سال ۱۳۵۷ مردم از امام(ره) استقبال باشکوهی داشتند و در تهران حدود ۳۵ کیلومتر از شهر را گل افشانی کردند.

**دهه فجر، دهه تجدید میثاق ملت با انقلاب است

وی دهه فجر را دهه تجدید میثاق ملت با انقلاب نامید و تصریح کرد: در این دهه نیروهای انقلابی و مردم ولایتمدار تجدید قوا می‌کنید و انگار دوباره اوایل انقلاب شده و روح تازه‌ای در وجود آنها دمیده می‌شود.

امام جمعه کیش دهه فجر را گرامیداشت بزرگترین معجزه الهی در این روزگار‌ها دانست و افزود: دهه فجر پایان یک حکومت ظالم، مستبد، خودکامه، بی اراده و وابسته به بیگانگان بود، خدا نعمت بزرگی به ما داده است

وی گفت: از جوانان می‌خواهم که تاریخ قبل از انقلاب را مطالعه کنید، ببینید چه افراد بی‌لیاقتی بر آن حکومت بودند.

حسن زاده اظهار داشت: بنا به گفته‌های نزدیکان شاه که در خاطراتشان نقل کرده‌اند، شاه به‌شدت وابسته به بیگانگان بود، استقلال کشور را از بین برده بود، خودش هم مستقل نبود و نمی‌توانست تصمیم بگیرد و ایران به میدان تاخت و تاز آمریکایی‌ها تبدیل شده بود، آنها از هیچ کسی و حتی خود شاه هم اجازه نمی‌گرفتند، واقعاً ایران و ملت ایران تحقیر شده بود.

**در زمان شاه حاضر نبودند مدیریت قمارخانه‌ جزیره را هم به‌دست ایرانی‌ها بدهند

وی به عدم وجود استقلال در جزیره کیش هم اشاره‌ای کرد و گفت: از سال ۵۱ که گردشگری اشرافی‌گری در جزیره کیش کلید خورد، استقلال ایران در حوزه جزیره کیش را هم زیر سوال بردند، بعد از ساختن هتل شایان مدیریت آن را به یک شرکت فرانسوی واگذار کردند، حتی حاضر نشدند مدیریت قمارخانه‌ای که در جزیره درست کرده بودند را به‌دست ایرانی‌ها بسپارند و به یک شرکت انگلیسی دادند، برای پاک کردن شیشه‌های هتل شایان حاضر نبودند از ایرانیان استفاده کنند و از کارگران پرتغالی برای این کار استفاده می‌کردند.

وی عنوان کرد: در آن زمان، امنیت جزیره کیش را به یک شخص انگلیسی به‌اسم دیویس داده بودند که ۱۲ نیروی خارجی داشت، امروز افتخار می‌کنیم به اینکه نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی، سپاه پاسداران و همگی در امنیت جزیره نقش دارند.

خطیب نماز جمعه کیش به زندگی بومیان جزیره در زمان شاه اشاره کرد و گفت: در زمان شاه همه بومیان را از ساحل شرقی بیرون و آنجا را فنس کشی کرده بودند و هیچ‌کسی حق ورود به جایی که خانه‌های خودشان بود نداشت.

وی ادامه داد: تقاضا می‌کنم یک بار هم که شده برای این نعمت بزرگ سر برسجده شکر بگذاریم و بگوییم خدا را شکر که حکومتی داریم تمام آن استقلال است.

** مسئولان وقت باید پاسخگوی وضعیت مسکن سبز باشند

حجت‌الاسلام حسن‌زاده به وضعیت مسکن سبز جزیره کیش هم اشاره‌ای داشت و تصریح کرد: مدتی است که برخی به ما مراجعه می‌کنند و از وضعیت مسکن سبز گلایه دارند و ما قول دادیم که در نماز جمعه مطالبه کنیم.

وی ادامه داد: قبل از هر چیز باید تقدیر و تشکر کنم که به محرومان و کارگران و قشر مظلوم توجه شده است و این وظیفه حکومت اسلامی است، ساختمان‌های خوبی هم ساحته شده که قابل تقدیر و تشکر است.

امام جمعه کیش با اشاره به اینکه دو بار از این منطقه بازدید داشته است، گفت: مردم کیش و مخصوصاً قشر محروم و مظلوم که پای کار صحنه‌های مذهبی، نماز جمعه و انقلاب هستند توقع‌شان خیلی کم است، اولین خواسته‌شان این است که ما اینجا مسجد و دارالقرآن نداریم و این یک حق طبیعی است، از معاونت فرهنگی تقاضا می‌کنم که در این حوزه دارالقرآن ورود و به‌سرعت یک جایی را تهیه کنند.

 وی افزود: گاهی اوقات در نقشه‌هایی که برای شهرک‌ها طراحی می‌شود تعجب می‌کنم که چرا مسجد، مرکز خدماتی، مدرسه و … نمی‌بینیم، بالاخره افرادی که در شهرک‌ها زندگی می‌کنند اقشار ضعیف جامعه هستند و اگر پولدار بودند که به داخل شهر می‌آمدند و برای خودشان خانه می‌خریدند.

خطیب نماز جمعه کیش به بوی بد منتشر شده در این محدوده هم اشاره کرد و افزود: اما مشکلی که خیلی باید تاکید کرد و تأسف خورد و بسیار نگران کننده است این است که همه آنها می‌گفتند بوی بدی که از سایت دفع زباله و بازیافت پخش می‌شود ما را اذیت می‌کند، می‌گفتند وقتی در اتاق خواب خانه‌های خودمان درها را هم که می‌بندیم آرامش نداریم و بوی بد به مشام می‌رسد.

وی ادامه داد: البته حل این مشکل هم زمان‌بر و هم هزینه‌بر هست و ان‌شالله مدیریت محترم منطقه آزاد به‌طور ویژه این مشکل را پیگیری کند.

حسن‌زاده اظهار داشت: وقتی که یک شهرکی طراحی می‌شود باید همه چیز را در نظر بگیریم، امروز نمی‌توانیم بهانه بیاوریم که امکانات نداریم، عصر تکنولوژی هست، باید مسائل زیست محیطی را در نظر بگیریم، گاهی اوقات در برخی شهرها شهرکی ساخته‌اند که روی گسل زلزله یا سیلاب قرار دارد.

وی ادامه داد: ضمن اینکه ما از آنها تشکر می‌کنیم که حرکت خوبی انجام دادند، مسئولان وقت و مخصوصاً آنهایی که در آن زمان که این جا را طراحی کردند، باید پاسخگو باشند که چرا حوانب امر را ندیدید و مطالعه نکردید؟ این کلنگ زدن‌های عجله‌ای کار درستی نیست و باید تحقیق و مطالعه پشتوانه هر کلنگی باشد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=14627

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. اولا ایرانیها قمارباز نبودن که قمارخانه را به انها بسپارند، وانیا چقدر مهم بودیم که کارگر پرتغالی شیشه هتل ما را پاک میکرده، امیدوارم نشر شود.