• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

بیش از ۱۰۰۰ نفر شب اقامت گردشگران نوروزی در جزیره هندورابی

  • کد خبر : 30263
  • 16 فروردین 1403 - 13:41
بیش از ۱۰۰۰ نفر شب اقامت گردشگران نوروزی در جزیره هندورابی

در نوروز ۱۴۰۳ بیش از ۱۰۰۰ نفر شب اقامت گردشگران در جزیره هندورابی ثبت شد.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از روابط عمومی شرکت عمران، آب و خدمات کیش ، جزیره هندورابی همواره یکی از مقاصد مطلوب برای علاقمندان به طبیعت بکر و زیبای جزایر جنوبی ایران بوده است . در آستانه تعطیلات نوروزی و از ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین بیش از هزار نفر شب اقامت در قالب ۲۵۰ چادر شب در جزیره هندورابی ثبت شد.

شرکت عمران، آب و خدمات در سال های اخیر در راستای توسعه زیر ساخت های این جزیره طرح های عمرانی متعددی را در هندورابی اجرا کرده است . امسال و همزمان با نوروز یک دستگاه مینی بوس جهت تردد رایگان گردشگران در جزیره هندورابی مستقر و کانکس های خدمات رفاهی و سرویس  بهداشتی افزایش یافت.

بر اساس این گزارش در سال ۱۴۰۲ در راستای توسعه زیر ساخت های شهری در هندورابی بالغ بر ۳۵۰۰متر مربع کف پوش بتنی و بیش از ۱۵۰۰ متر جدول بندی معابر در پیاده روهای هندورابی انجام شد. بیش از شش کیلومتر لوله کشی آب از آب شیرین کن به سمت غرب جزیره یعنی روستا و بندرگاه هندورابی با هدف تامین پایدار آب شرب برای ساکنان این جزیره و تعمیر آب شیرین کن ۷۰مترمکعبی هندورابی هم از دیگر طرح های عمرانی بو که در سال گذشته و به همت شرکت عمران، آب و خدمات در جزیره هندورابی اجرا شد.

جلب مشارکت ساکنان هندورابی در زمینه مدیریت پسماند یکی از طرح های مهم زیست محیطی در این جزیره بکر و زیبا بود که سبب شد تا در سال ۱۴۰۲ و با همراهی خوب ساکنان هندورابی بیش از ۱۱ تن مواد بازیافتی از این جزیره به سایت بازیافت کیش کیش منتقل و در چرخه بازیافت قرار گیرد.
همچنین با خرید تجهیزات پارک بازی هندورابی و انتقال آن به جزیره جهت نصب و نوسازی پارک بازی ، بزودی فضای مفرحی نیز برای کودکان روستای هندورابی فراهم می شود.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=30263
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.