• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

هشدار پلیس فتا در خصوص “خرید از فروشگاه های اینستاگرامی”

  • کد خبر : 26204
  • 10 آبان 1401 - 21:14
هشدار پلیس فتا در خصوص “خرید از فروشگاه های اینستاگرامی”

رئیس پلیس فتا جزیره کیش با اشاره به افزایش کلاهبرداری‌ها با موضوع خریدهای اینترنتی ، نسبت به خرید از فروشگاه های اینستاگرامی هشدار داد.

به گزارشکیشوندنیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس ‌فتا، سرگرد ” محسن بابایی” رئیس پلیس فتا کیش در خصوص این خبر اظهار داشت: از شهروندان انتظار می‌رود هنگام خریدهای اینترنتی خود مواظب باشند تا فریب فروشندگان دروغین، صفحات جعلی و نامعتبر اینستاگرامی را نخورند و بخشی از سرمایه خود را از دست ندهند.

سرگرد بابایی افزود: افراد کلاهبردار و مجرمان سایبری در شبکه های اجتماعی بویژه اینستاگرام با طراحی فروشگاه‌های جعلی تلاش می‌کنند تا با تبلیغات جذاب نظیر قیمت‌های پایین تغییر فصل، تخفیف‌های ویژه ، تخفیف جشنواره ها توجه کاربران را جلب کرده و با مهندسی اجتماعی، مبالغی از متقاضیان به عنوان بیعانه یا وجه کامل مورد معامله دریافت و دیگر پاسخگوی آنها نمی‌شوند.

وی بیان کرد: تعداد دنبال کننده بالا و فالورهای چند ده هزار نفری به هیچ عنوان به تنهایی معیار خوبی برای احراز اعتبار صفحه اینستاگرامی نیست و ممکن است این فالورها نیز خریداری شده یا واقعی نباشند.

بابایی افزود: از شهروندان می خواهیم که حتی المقدور از پرداخت هرگونه وجهی در قالب بیعانه و پیش پرداخت تا زمان مشاهده، دریافت کالا و خدمات مورد توافق، خودداری کنند.

این مقام انتظامی به کاربران توصیه کرد: فریب تبلیغات اغوا کننده فضای مجازی را نخورند و برای انجام خریدهای اینترنتی به فروشگاه های اینترنتی مجاز و شناخته شده که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند مراجعه و از اعتماد به صفحات و سایت‌های ناشناخته خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا جزیره کیش خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مورد مجرمانه می توانند موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی http:‎//www.cyberpolice.ir‏ و یا تماس با شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اطلاع‌ رسانی کنند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=26204
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.