• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
6

بازگشت حدود ۲۱۰ میلیارد ریال به مالباختگان سایبری در کیش

  • کد خبر : 29026
  • 28 مهر 1402 - 9:23
بازگشت حدود ۲۱۰ میلیارد ریال به مالباختگان سایبری در کیش

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه کیش از کشف ۹۸ درصدی جرائم فضای مجازی در شش ماهه گذشته خبر داد و گفت: حدود ۲۱۰ میلیارد ریال به مالباختگان بازگردانده شد.

به گزارش کیشوندنیوز، سرگرد بابایی گفت: در شش ماهه گذشته ۳۰ نفر دستگیر، ۱۴۷ حساب بانکی شناسایی، مسدود و حدود ۲۱۰ میلیارد ریال به مالباختگان بازگردانده شد.
وی افزود: کلاهبرداری‌های اینترنتی، برداشت غیر مجاز از حساب از طریق ارسال لینک‌های آلوده، هتک حیثیت و نشر اکاذیب به ترتیب بیشترین فراوانی جرایم سایبری در جزیره کیش بوده است.
سرگرد بابایی با اشاره به اینکه اولویت پلیس فتا پیشگیری از وقوع جرم است، گفت: با توجه به اطلاع رسانی‌ها، آموزش‌های همگانی و اقدامات آموزشی برای افزایش آگاهی شهروندان در راستای پیشگیری از وقوع جرایم، متاسفانه شاهد وقوع جرایمی هستیم که ناشی از سهل انگاری کاربران و توجه نکردن به هشدار‌های پلیس فتا هستند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه کیش عنصر زمان را در بررسی و برخورد با کلاهبرداران اینترنتی با اهمیت برشمرد و گفت: شهروندان در هر ساعت از شبانه روز و مواجه با کلاهبرداری اینترنتی و یا برداشت های غیر مجاز از حساب‌های بانکی خود، موضوع را به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ گزارش کنند.

سرگرد بابایی گفت: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا به نشانی cyberpolice.gov.ir مرجع آخرین اطلاعات و آشنایی با تهدیدات سایبری است و خانواد‌ها برای پیشگیری و مقابله با هرگونه جرایم سایبری می توانند از مطالب آموزشی آن بهره مند شوند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=29026
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.