• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

کلاهبرداری با ترفند فروش دلار ارزان قیمت در کیش

  • کد خبر : 28554
  • 12 شهریور 1402 - 15:44
کلاهبرداری با ترفند فروش دلار ارزان قیمت در کیش

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات جزیره کیش از کشف پرونده و دستگیری کلاهبرداری که با ترفند فروش دلار از تعدادی از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

به گزارش کیشوندنیوز، سرگرد بابایی ، رییس پلیس فتا جزیره کیش اظهار داشت: با مراجعه یکی از شهروندان به این پلیس مبنی بر کلاهبرداری تحت عنوان فروش دلار ، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد : شاکی در اظهارات خود عنوان داشت که با شخصی که مدعی فعالیت کلان در زمینه  خرید و فروش ارز بود و خود را فردی متمول جلوه می داد آشنا شدم و پس از جلب اعتماد ، مبلغ دو میلیارد ریال جهت خرید دلار برای وی واریز کردم و بعد از واریز وجه دیگر پاسخی از وی دریافت نکردم و متوجه کلاهبرداری شدم.

سرگرد بابایی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا جزیره کیش پس از بررسی های همه جانبه و تلاش بی وقفه برای شناسایی مجرم با انجام اقدامات تخصصی و پلیسی متهم را شناسایی و با هماهنگی های قضایی صورت گرفته متهم را که قصد خروج از جزیره کیش داشت طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

این مقام مسئول بیان کرد: طی بررسی های صورت گرفته مشخص گردید متهم فردی سابقه دار بوده و از فرد دیگری نیز در جزیره کیش با همین ترفند مبلغ یک میلیارد و نهصد میلیون ریال کلاهبرداری نموده ، در تحقیقات صورت گرفته مشخص گردید متهم با هویتی جعلی و پس از جلب اعتماد شکات با وعده واهی فروش دلار ارزان قیمت مبلغ حدود چهار میلیارد ریال کلاهبرداری کرده که کلیه مبالغ کلاهبرداری شده به شکات بازگردانده شد.

رییس پلیس فتا جزیره کیش با اشاره به اینکه خرید و فروش ارز خارج از شبکه قانونی جرم محسوب می شود ، افزود: شهروندان باید توجه داشته باشند که هر گونه خرید و فروش ارز را از مجاری قانونی و از طریق صرافی های مجاز انجام داده تا در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند.

رییس پلیس فتا جزیره کیش توصیه کرد: توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و همواره مراقب ترفند کلاهبرداران و سودجویان باشند و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریت های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت رسمی پلیس فتا به نشانی  www.cyberpolice.ir اعلام کنند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=28554
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.