• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

تبعیض چندین ساله و رفتار‌های سلیقه‌ای در روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش

  • کد خبر : 22591
  • 03 مرداد 1400 - 4:56
تبعیض چندین ساله و رفتار‌های سلیقه‌ای در روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش

روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش یکی از بخش هایی است که در دو سال گذشته مورد انتقادات بسیاری قرار گرفته و لازم است دستگاه های نظارتی با دقت بیشتری نحوه هزینه کرد این بخش را مورد بررسی قرار دهند.

به گزارش کیشوندنیوز، رفتارهای سلیقه‌ای و رفاقتی، عدم نظارت صحیح بر عملکرد و نحوه مصرف و توزیع بودجه روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت‌های تابعه، همواره از جمله گلایه‌های موجود بوده است که مسئولان منطقه آزاد کیش بی‌تفاوت از کنار آن گذر می‌کنند.

در چند سال اخیر معاونت فرهنگی اجتماعی نیز به‌عنوان متولی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جزیره کیش، با نگاه سلیقه‌ای و سیاسی خود، نه تنها گامی برای اصلاح این رویه بر نداشته است، بلکه با شعار “برون سپاری” به این رفتارهای سلیقه‌ای و بدون ضابطه دامن زده که حتی در خود این معاونت نیز انتقاداتی را به همراه داشته است.

ضعف مدیران منطقه آزاد کیش و تمایل آنها برای زیبا جلوه دادن عملکرد خود یا در اصطلاح “ماست مالی کردن”، مزید بر علت شد که دست روابط عمومی برای اقدامات بدون ضابطه باز باشد.

گرچه از زمان ورود علیرضاعلوی در روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش گمان می‌رفت وضعیت این بخش بهبود یابد، اما شواهد و قرائن نشان می‌دهد که خلاصه عملکرد وی در این مدت باعث تحریک و ایجاد تنش شدید در بخش رسانه شده است.

حذف خبرهای انتقادی، جوابیه‌های تند و دور از شأن منطقه آزاد کیش، فشارهای نامتعارف به خبرنگاران، بازدیدهای سوال برانگیز مدیران از خبرگزاری‌های سراسری، توزیع نامتوازن و صفروصدی آگهی‌ها و تبلیغات بین رسانه‌ها، دعوت سلیقه‌ای خبرنگاران به مراسمات و عدم تعامل مناسب با خبرنگاران محلی از جمله اقداماتی است که در این مدت صورت گرفته شده و آشفتگی شدیدی در این حوزه رخ داده است.

در این سو اما وضعیت چند رسانه و خبرنگار تهران نشین فرق میکند، برخی از این افراد سازمان منطقه آزاد کیش را بمثابه گاو شیرده می دانند و علاقه زیادی به کیش دارند. 

فعال اقتصادی و بازاریاب رسانه‌های ملی و از دوستان نزدیک علوی یکی از آنهاست، شخصی که علاوه بر دریافت امکانات رفاهی و حقوق ماهیانه از سازمان منطقه آزاد کیش با گردآوری گزارش عملکردهای مکتوب با قیمت‌های بسیار بالا آنهم در دوره کرونا که انتشار کاغذی اقدامی منسوخ است، هزینه ویراستاری، گردآوری و تهیه مطالب را نیز به‌صورت مجزا از حقوق خود دریافت می‌کند.

رایزنی برای قرار گرفتن روزنامه “جهان صنعت” در اساسنامه یکی از شرکت‌های تابعه سازمان منطقه آزاد کیش به‌عنوان روزنامه آگهی پذیر، از دیگر موارد مورد بحث در رابطه با آقای علوی است و معلوم نیست دلیل این فشارها از سوی او و تایید آن توسط یکی از معاونین این سازمان و رییس مجمع شرکت تابعه چه بوده است!؟

در ادامه باید به فاکتورهای “مستند سازی” مربوط به دو شرکت دانش بنیان که در زمینه فناوری‌های “زیست محیطی” فعالیت می‌کنند، اشاره کرد که تاکنون به‌دلیل عدم هم‌خوانی موضوع فعالیت شرکت‌ها با محتوای فاکتورها و نبود اسناد مربوطه، مبالغ آن پرداخت نشده است.

لازم به ذکر است که از سال گذشته نیز همسر علوی به عنوان مدیر روابط عمومی میکامال مشغول به فعالیت است.

به هر حال زنجیره‌ای از دوستان ایجاد شده که برای کسب منافع شخصی همگی در چند پروژه و با امکانات و اعتبار و پست دولتی شراکت دارند و در واقع کیش حیات خلوت این افراد شده است.

در چند ماه اخیر با انتصاب دکتر آهنگران مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش نیز حاشیه ها و ضعف‌های این سازمان دو چندان شد.

ناتوانی در برخورد با منتشر کنندگان فیلم جلسه خصوصی خبرنگاران، و عدم برخورد قابل توجه با  فرد خاطی کار را سخت تر کرد در حالی که طبق گفته مراجع ذیصلاح، فیلم این جلسه اولین بار بدست مدیر روابط عمومی سازمان رسیده و بعد از آن انتشار یافته است.

به‌هر حال به‌زودی همه مسئولان و مدیران منطقه آزاد کیش تغییر می‌کنند و امید است شاهد تحول در این حوزه هم باشیم، ایده‌های خلاقانه و نوآوری جهت نشان دادن زیبایی‌های جزیره کیش به سراسر دنیا از جمله موضوعاتی است که در سایه رفتارهای سلیقه‌ای در روابط عمومی منطقه آزاد کیش مغفول مانده است و لازم است با تحقق شعار شفاف‌سازی واقعی و ایجاد تعرفه‌های مشخص برای هر بخش، از ظرفیت‌های موجود برای ارتقای جزیره کیش در بخش رسانه‌ای استفاده کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=22591
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.