• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

دلیل عدم دعوت خبرنگاران برای سفر سعید محمد به کیش چه بود؟

  • کد خبر : 23316
  • 08 آبان 1400 - 18:03
دلیل عدم دعوت خبرنگاران برای سفر سعید محمد به کیش چه بود؟

روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش در اقدامی تکراری، این بار برای سفر سه روزه سعید محمد دبیر شورایعالی مناطق آزاد به جزیره، اقدام به دعوت سلیقه‌ای خبرنگاران کرد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد در سفری سه روزه به جزیره کیش سفر کرد و در این سفر برنامه‌های متعددی از جمله بازدید از پروژه‌های در دست اقدام، برگزاری جلسات اداری و مردمی و… تدارک دیده شده بود.

به‌طور معمول برای پوشش خبری مراسماتی در این سطح، برای مدیران رسانه‌ها یا خبرنگاران دعوتنامه رسمی ارسال و یا حداقل اطلاعیه آن از طریق پیام‌رسان‌ها برای آنها ارسال می‌گردد.

اما متأسفانه روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش برای این مراسم در اقدامی تکراری اطلاعیه‌ مراسم را در یک گروه خصوصی و صرفاً برای برخی خبرنگاران خاص ارسال کرد و دیگر خبرنگاران برنامه‌ها را یا مطلع نمی‌شدند و یا تک و توک آنها را در گروه‌های عمومی مجازی متوجه می‌شدند و خبرنگاران سرگردان از برنامه‌های سعید محمد در جزیره کیش بودند.

بعد از رفتار زشت و انتشار فیلم جلسه خصوصی خبرنگاران توسط مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش، برخی رسانه‌های محلی اخبار این سازمان را تحریم کردند و به‌نظر می‌رسد کینه این اقدام بر دل علوی مانده و او در روزهای پایانی حضورش در منطقه آزاد کیش از دعوت خبرنگاران برای پوشش خبری این بازدید ممانعت کرده است.

دلیل دیگر را می‌توان بایکوت رسانه‌ای حضور سعید محمد و تولید خوراک خبری هدف‌دار و سانسور شده برای رسانه‌های اجاره‌ای بر شمرد.

علوی خوب می‌داند اخبار را چگونه مهندسی کند و رسانه‌ها را چطور با پول بیت‌المال در اختیار خود در بیاورد و این را در مدت زمان حضورش به خوبی نشان داده، به‌طور مثال خبرگزاری فارس و مهر که باید در چند سال گذشته مشکلات کیشوندان را بیان می‌کرند و مردم از آنها انتظار فراوانی داشتند، بعد از حضور او حالا به نوعی به اجاره سازمان منطقه آزاد کیش درآمده‌اند و صرفاً منتشر کننده رپورتاژ آگهی‌های این سازمان با مبالغ هنگفت شده‌اند. تا مشکلات کیش را ماست مالی کنند و وضعیت نابسامان کیش را به‌دلیل حضور مدیران ناتوان بزک کنند و به خورد مخاطب بدهند.

به هر حال با بازگشت به کار مدیر برکنار شده حراست سازمان منطقه آزاد کیش، حالا علوی این روزها سایه سنگین صحرایی را بیشتر از هر روز دیگری بر سر خود می‌بیند و باید جوابگوی عملکردش باشد، انتظار اهالی رسانه از رئیس حراست سازمان منطقه آزاد کیش این است که با دقت بیشتری به این بخش از سازمان نظارت داشته باشد و نحوه هزینه کرد بودجه اختصاص یافته را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهد.

در پایان و جدای از بحث حاضر، دبیر شورایعالی مناطق آزاد باید مراقب باشد که برخی مدیران دولت قبل هرچند برای شما روی خوش نشان می‌دهند اما رشد یافته جریان ضعیف چندین سال گذشته هستند و کینه جریان انقلابی را در دل دارند، باید با احتیاط با این موارد رفتار کرد و تا زمان تغییرات مورد دلخواه، امور جاری را با دقت بیشتری رصد کنند.

انتهای پیام/ مرتضی رضائی

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=23316
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.