• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

قربانی کردن نمادی از قطع وابستگی های مادی است + تصاویر

  • کد خبر : 853
  • 22 شهریور 1395 - 22:51
قربانی کردن نمادی از قطع وابستگی های مادی است + تصاویر

نماز عید قربان در جزیره کیش به امامت حجت الاسلام علیدادی و با حضور اقشار مختلف مردم در مصلای کیش برگزار شد. حجت الاسلام علیدادی امام جمعه کیش با توصیه به رعایت تقوی الهی در خطبه های عبادی سیاسی نماز عید قربان در جزیره کیش گفت: عید قربان برای کسانی که به حج مشرف می […]

نماز عید قربان در جزیره کیش به امامت حجت الاسلام علیدادی و با حضور اقشار مختلف مردم در مصلای کیش برگزار شد.

حجت الاسلام علیدادی امام جمعه کیش با توصیه به رعایت تقوی الهی در خطبه های عبادی سیاسی نماز عید قربان در جزیره کیش گفت: عید قربان برای کسانی که به حج مشرف می شوند دارای اعمال خاصی است که از مهمترین آن ها رمی جمرات و قربانی کردن برای رضای خداست.

خطیب جمعه کیش با اشاره به اینکه مسلمانان غیر حاجی که در مراسم حج حضور ندارند نیز اعمالی در عید قربان انجام می دهند بیان کرد: غسل کردن، دعا و نماز و قربانی از جمله اعمالی است که برای غیر حاجیان در روز عید قربان وارد شده است.

وی با تاکید بر اینکه قربانی کردن نمادی از قطع وابستگی های مادی است که انسان را از قرب به خدا باز می دارد افزود: قربانی کردن در حج، نماد بذل جان است که حضرت اسماعیل(ع) در این راه آماده تقدیم جان خود شد و نماد بذل مال است که در این روز خداوند مقدر کرد تا به جای حضرت اسماعیل گوسفندی به قربانگاه فرستاده شود.

حجت الاسلام علیدادی قربانی کردن در دین اسلام برای حاجی و غیر حاجی وارد شده است اظهار کرد: قربانی کردن برای طهارت نفس و قطع وابستگی های مادی است و نمادی است از اینکه انسان برای رضای خدا و در راه خدا از جان و مال خود گذشته و ایثار کند.

وی ادامه داد: با بذل و بخشش در راه خدا و رسیدگی به مستمندان و فقرا برای آخرت خود ذخیره ای اندوخته و به خدا نزدیکتر می شویم.

امام جمعه کیش با بیان اینکه اصل قربانی یعنی سپاسگزاری از خداوند تاکید کرد: با رساندن قربانی به اهلش ثواب قربانی کردن را چند برابر کنیم و اینکه عید قربان همانند چراغ راهنمایی است که راه را به ما می نمایاند تا در صراط مستقیم حرکت کرده و در راه صحیح گام برداشته و برای رسیدن به قرب الهی تلاش کند.

حجت الاسلام علیدادی تاکید کرد:  هر کس به اندازه عقل و درک خود باید خدا را بشناسد، در راه بندگی او گام برداشته و تلاش کند تا قول و عمل و نیاتش برای خدا باشد و به خدا حسن ظن داشته باشد که اگر هر سه این ها را داشت عقلش کامل است.

وی خاطر نشان کرد: زمانی که در زندگی با استفاده از عقل و درایت، تمام تلاش خود را برا رسیدن به هدف انجام می دهیم برای حصول نتیجه باید با حسن ظن به خداوند تبارک و تعالی بقیه کارها را به خدا واگذار کنیم.

نماز عید قربان با حضور اقشار مختلف کیشوندان و مسافران جزیره کیش صبح امروز برگزار شد.

 

 

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=853
تبلیغات بنری تلگرام

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.