• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
8

اقدام قابل تحسین اداره اماکن کیش/ رستوران رشیدپور پلمب شد

  • کد خبر : 27294
  • 17 فروردین 1402 - 2:14
اقدام قابل تحسین اداره اماکن کیش/ رستوران رشیدپور پلمب شد

پلمب رستوران رشیدپور، نصب بنرهایی در زمینه عفاف و حجاب و استارت گشت‌های امر به معرف و نهی از منکر از جمله این اقدامات مثبت در زمینه نهی از منکر بی حجابی است.

به گزارش کیشوندنیوز، وضعیت حجاب در کیش چکیده‌ای از بالا شهرهای کلان‌شهرهای کشور با چاشنی ساحل و گرما است. متأسفانه وضعیت هر‌ روز هم بدتر می‌شود و موضوع از یک روسری فراتر رفته است.

در ایام نوروز و افزایش گردشگران این نوع هنجارشکنی‌ها شدت بیشتری به خود گرفت به حدی که حتی ساکنانی هم که زیاد حساسیتی به مقوله حجاب نداشتند، از شرایط موجود گله‌مندند.

از روزهای گذشته اقدامات خوبی برای مقابله با بی‌حجابی در کیش آغاز شده اما کافی نیست، پلمب رستوران رشیدپور، نصب بنرهایی در زمینه عفاف و حجاب و استارت گشت‌های امر به معرف و نهی از منکر از جمله این اقدامات مثبت است.

روز ۱۴ فروردین اداره اماکن کیش در اقدامی تحسین برانگیز رستوران تایم لپس را به‌دلیل آنچه که عدم رعایت ضوابط و مقررات و کشف حجاب عنوان شده، پلمب کرد.

رشیدپور از این فرصت استفاده کرد و برای جلب توجه و جذب مشتریان “خاصش” با ذوق زدگی آن را در بوق و کرنا کرده‌ است.

گرچه این رستوران باید خیلی پیش‌تر از این پلمب می‌شد، ولی در عین حال لازم است دستگاه‌های نظارتی و اداره اماکن به‌دلیل این رفتار و سو استفاده از شرایط موجود، اجازه بازگشایی رستوران را برای مدت طولانی ندهند.

با این حال نیروی انتظامی کیش اعلام کرد که در چند روز اخیر ۹ واحد صنفی متخلف به علت عدم رعایت شئونات اسلامی و سایر تخلفات صنفی پلمپ شدند، همچنین ۳۰ واحد صنفی نیز به علت عدم رعایت عفاف و حجاب توسط متصدیان تعهد اخذ گردید.

با توجه به بیانات صریح دو روز گذشته مقام معظم رهبری در زمینه حجاب، لازم است با سرلوحه قراردادن این فرمایشات، اقدامات با قاعده بیشتری در این خصوص صورت گیرد.

تردد موتورهای شارژی با راکبان بدون حجاب، ظاهر ناخوشایندی را در خیابان‌های کیش به تصویر کشیده، تذکر و یا تعیین جریمه و یا توقیف آنها امری اولویت دار بعد از پلمب واحدهای صنفی متخلف است.

حضور در مدارس و صحبت کلامی با دانش آموزان موضوع مهمی است که نه‌تنها در جزیره کیش بلکه در کل کشور می‌تواند به رشد و ارتقای فرهنگ کشور و به ‌ویژه موضوع حجاب کمک کند تا ان‌شالله به‌زودی شاهد حل این معضل فرهنگی باشیم.

همچنین لازم است مسئولان و افراد صاحب نظر در جزیره کیش از طریق تریبون‌های خود به‌طور مستمر در رابطه با معضل بی حجابی، اظهار نظر کنند که از عادی انگاری این حرام شرعی و سیاسی جلوگیری شود.

انتهای پیام/ ۱۰۱۲

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=27294
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. یک کاسبی تو عید رستورانها کردند , رسالت رستوران تهیه غذای با کیفیت هست چرا رستورانها مجری طرح باشند
    خیابان و مراکز خرید… چطور ؟
    آیا با این روش عدالت بین همه اجرا شده

  2. ما نمی توانیم مشکلات را با همان تفکری که مشکل را ایجاد کردیم حل کنیم. (انیشتین)
    این مشکلات، زاییده ی نحوه حاکمیت نظام است
    با این فرمان، ره به ترکستان خواهد بود
    به قول آن پیرمرد طبسی خطاب به یکی از وزرا: «خودتان می‌دانید و مملکت تان»