• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
4

کاهش ورود گردشگر به کیش و افزایش بدحجابی/ برخی ذهنیت درستی از مناطق آزاد ندارند

  • کد خبر : 20759
  • 14 دی 1399 - 16:20
کاهش ورود گردشگر به کیش و افزایش بدحجابی/ برخی ذهنیت درستی از مناطق آزاد ندارند

فرمانده انتظامی کیش از کاهش ۴۰۰هزارنفری ورود گردشگر به این جزیره در دوران کرونا خبر داد و عنوان کرد که در عین حال افزایش تذکرات در زمینه حجاب ۴۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش کیشوندنیوز، در بیست و ششمین جلسه ستاد امربه معروف و نهی از منکر فرمانده نیروی انتظامی کیش از کاهش ۴۰۰ هزار نفری مسافر به کیش و افزایش تذکرات در پیرامون عفاف و حجاب در سال جاری خبر داد و گفت: به‌دلیل شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان تعطیلی و بسته بودن تمامی مسیرها، جزیره کیش نیز با کاهش ۴۰۰ هزار نفری گردشگر نسبت به سال گذشته مواجه شد، اما در این بین تذکرات در پیرامون عفاف و حجاب ۴۰درصد افزایش داشت.

سرهنگ علی اصغر جمالی علت افزایش تذکرات را تغییر در نوع مسافر عنوان کرد و گفت: مسافرانی که در این چند ماه به جزیره سفر کرده‌اند عموماً از نوع گردشگرانی بودند که بیشتر تمایل به سفرهای خارجی دارند و با بسته بودن مرزهای جمهوری اسلامی ایران به دلیل شیوع ویروس کرونا به جزیره کیش گسیل پیدا کردند که این تغییر در نوع مسافر ورودی باعث شد که کار در حوزه عفاف و حجاب سخت تر شده و تذکرات نیز افزایش داشته باشد.

وی بیان کرد: از ابتدا سال تا کنون ۲۶ جلسه ستاد امربه معروف و نهی از منکر به صورت کارگروه تشکیل شده و مصوبات به دستگاه‌های مختلف ابلاغ گردید.

فرمانده انتظامی کیش افزود: ارگان‌ها در دو بخش درون دستگاهی و محیطی وظایف مهمی در زمینه حجاب دارند، باید بکوشند تمامی کارکنان خود، قوانین را رعایت کرده تا تبلیغی برای مراجعه کننده باشند.

وی اظهار داشت: تبلیغات بصری در برابر ارباب رجوع از تذکر لسانی تاثیر بیشتری دارد، در نتیجه هر دستگاه و نقش خودش را در زمینه حجاب انجام دهد تا حضور پلیس کمرنگ‌تر شود و نیروی انتظامی در آخرین مرحله قرار گیرد.

جمالی عنوان کرد: در جایی که حراست دستگاه‌ها حضور داشته باشند و تذکرات لازم را بدهند نیازی به ورود پلیس نخواهد بود، متاسفانه امروز شاهد آن هستیم که همه دستگاه‌ها کنار کشیده‌اند و متولی این امر را نیروی انتظامی می‌دانند.

فرمانده نیروی انتظامی کیش عنوان کرد: تمامی مدیران بخش‌های مختلف نیروی انتظامی در بعد از ساعات اداری و ایام تعطیل در شهر در حال گشت زنی هستند ولی اگر حمایت نباشد نمی‌توان تضمین کرد که هیچ اتفاقی نیافتد.

در پایان جمالی تاکید داشت: باید ذهنیت عموم را نسبت به منطقه آزاد اصلاح کرد؛ بعضی از افراد این معنی درستی از منطقه آزاد ندارند و بر این باورند در این مکان هر نوع پوشش و رفتاری آزاد است، این تفکر را با تبلیغات درست و به‌جا می‌توان تصحیح کرد.

انتهای پیام/ ملیحه سادات ذاکر رضوی

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=20759
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.