• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

دبیرشورایعالی مناطق آزاد هرچه سریعتر تعیین شود/ در حوزه آموزش و پرورش کیش کم‌کاری می‌شود

  • کد خبر : 23034
  • 27 شهریور 1400 - 12:16
دبیرشورایعالی مناطق آزاد هرچه سریعتر تعیین شود/ در حوزه آموزش و پرورش کیش کم‌کاری می‌شود

امام جمعه کیش گفت: سرانه آموزشی کیش یکی مانده به آخر کشور است و این در شأن جزیره نیست، معتقدم که سال‌هاست در حوزه آموزش و پرورش کیش کوتاهی و کم‌کاری می‌شود.

به گزارش کیشوندنیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حسن زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تقویت اعتماد عمومی را از اولویت‌های کاری دولت سیزدهم دانست و عنوان کرد: یکی از مطالباتی که مقام معظم رهبری و نخبگان کشور دارند مسأله اعتماد عمومی است.

وی در ادامه به ذکر مواردی که باعث تقویت اعتماد عمومی می‌شود پرداخت و گفت: اولین کار گسترش عدالت در ابعاد مختلف است، عدالت جزو کارهای اساسی انقلاب بوده و گام‌های بزرگی نیز برای اجرای عدالت برداشته شده است، اما هنوز فاصله زیادی تا نقطه مطلوب مانده است و اگر این فاصله با سرعت ترمیم نشود تبدیل به ایجاد گسل‌های عمیق فرهنگی بین مردم و حاکمیت خواهد شد.

امام جمعه کیش افزود: راه تحقق عدالت تنها از مسیر رفع تبعیض می‌گذرد، و رفع تبعیض هم باید با چند گام اساسی از جمله اصلاح قوانین فسادزا، اجرای کامل قوانین ضد فساد و برخورد با مدیران فاسد و استفاده از مدیران ضدفساد برداشته شود.

تمامی مدیران باید شاخصه ضدفساد داشته باشند

وی حضور بین مردم را عاملی برای تقویت اعتماد عمومی عنوان کرد و افزود: نمونه‌های این حضور را در جمعه‌های رئیس جمهور می‌بینیم، کار زیبایی در حال انجام است و باید این موضوع هم استمرار و هم گسترش پیدا کند.

حجت‌الاسلام حسن زاده اظهار داشت: یکی دیگر از کارها برای جلب اعتماد مردم، پرداختن به کارهایی است که حال مردم را خوب می‌کند، واردات واکسن یکی از آنهاست،

وی ادامه داد: مدیران در منطقه آزاد کیش هم باید از این دست اقدامات انجام دهند، در حوزه مسکن حال مردم کیش خوب نیست، بسیاری از مسئأجران گلایه‌مند هستند و نیاز به حرکت جهادی دارد، منتظر نباشید تا از مرکز به ما دستور بدهند، می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق مشکل مسکن را حل کرد.

تسریع در انتخاب دبیر شورایعالی مناطق آزاد

خطیب نماز جمعه کیش در ادامه تعیین تکلیف دبیرشورایعالی مناطق را درخواست کرد و افزود: از تیم اقتصادی رئیس جمهور درخواست می‌کنم به‌سرعت و بادقت تکلیف مناطق آزاد را روشن کنید، تعیین تکلیف دبیر شورایعالی مناطق آزاد می‌تواند مناطق آزاد را از سردرگمی خارج کند.

وی افزود: باید جایگاه حقیقی مناطق آزاد به مناطق آزاد برگردد، مناطق آزاد زمانی در اوج بود و در جایگاه معاون رئیس جمهور قرار داشت و قدرت تصمیم گیری بسیار قوی بود، اما متأسفانه این جایگاه را تنزل دادند و این مربوط به خود رئیس جمهور محترم است و انتظار می‌رود که مناطق آزاد مثل قبل مستقیماً زیر نظر رئیس جمهور باشد تا بتواند با دنیا تعامل کند.

حسن زاده گفت: منطقه آزادی که زیر نظر یک وزارتخانه باشد، قدرت تعامل با دنیا را ندارد، می‌خواهیم اینجا دروازه اقتصاد و واردات و صادرات باشد.

وی در ادامه به تشریح شاخصه‌های لازم برای دبیرشورایعالی مناطق آزاد پرداخت و گفت: اعتقاد به باور و مبانی اصول اسلامی در حوزه‌های مختلف، فساد ستیز و معتقد به مدیریت علمی از جمله این خصویات است.

خطیب نماز جمعه کیش در ادامه ضمن تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس مظهر حماسه، معنویت، دینداری، آرمانخواهی، ایثار و از خود گذشتگی، پایداری، مقاومت، مظهر تدبیر و حکمت است.

وی ادامه داد: دفاع مقدس یک گنجینه است و این گنجینه را باید حفظ کرد و در قبال آن وظیفه داریم، باید از تحریف در دفاع مقدس جلوگیری کرد و شرح وقایع این دوران را به آیندگان برسانیم.

در حوزه آموزش و پرورش کیش کوتاهی می‌شود

حسن زاده فرارسیدن اول مهر و بازگشایی مدارس را تبریک گفت  افزود: متأسفانه مجبوریم امسال هم مدتی به‌صورت مجازی درس بخوانیم، خانواده‌ها بدانند که علم با تلاش به‌دست می‌آید و اگر بخواهیم فرزندان عالم شوند، باید بچه‌ها و خانواده تلاش کنند، هرخانه باید تبدیل به یک کلاس درس شود و دانش‌آموزان هم باید اهل تلاش کوشش باشند.

وی گفت: متأسفانه در حوزه آموزش و پرورش هر سال این مشکلات را مطرح می‌کنیم و هیچ وقت هم برطرف نشده است، معتقدم که سال‌هاست در حوزه آموزش و پرورش کیش کوتاهی و کم‌کاری می‌شود.

امام جمعه کیش ادامه داد: طبق آمار، سرانه آموزشی کیش یکی مانده به آخر کشور است و این در شأن کیش نیست، قدرت ساخت مدارس را داریم، مسائل را درگیر بروکراسی اداری نکنیم و به‌صورت ویژه به آن رسیدگی کرد، یکی از کارهایی که حال مردم کیش را خوب می‌کند، ساخت فضای آموزشی در شأن مردم کیش است.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=23034
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.