• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

نیاز رانندگان تاکسی به داشتن یک جامعه

  • کد خبر : 20551
  • 20 آذر 1399 - 7:47
نیاز رانندگان تاکسی به داشتن یک جامعه

عبدالنبی شرفی گفت: انحصار اپلیکیشن، اخذ درصد از رانندگان و ورود خودروی شخصی به ناوگان حمل و نقل عمومی سه عامل اعتراض تاکسی‌ها به حضور اسنپ در کیش است.

عبدالنبی شرفی عضو شورای شهر کیش در گفتگوی اختصاصی با کیشوندنیوز، به تشریح برخی مسائل مربوط به این روزهای کیش در رابطه با ورود اسنپ و اعتراض تاکسی‌داران پرداخت و عنوان کرد: اخیراً شرکت اسنپ با تفاهم نامه که با شرکت عمران، خدمات به امضا رساند و با مجوز شورای ترافیک در کیش حضور پیدا کرده که نحوه فعالیت این شرکت موجب نارضایتی تاکسی‌داران شده است.

وی افزود: آنها چندین دغدغه در رابطه با ورود اسنپ دارند، می‌گویند انحصاری در رابطه با اسنپ نباشد، یعنی اسنپ باشد و دیگر اپلیکیشن‌ها هم باشند، و اینکه شرکت اسنپ مبلغ ۲۰ درصد را از رانندگان تاکسی دریافت نکند.

شرفی گفت: ثبت نام تاکسی‌های شخصی هم از دیگر موارد اعتراضی رانندگان تاکسی است، لازم است بررسی‌های بیشتری در این رابطه انجام شود، بحث ثبت نام تاکسی شخصی‌ها و کسر ۲۰ درصد مسائلی تنش زا هستند که می‌توان با تعامل آنها را حل کرد.

وی اظهار داشت: در رابطه با اپلیکیشن‌ هم نباید انحصار باشد، اپ‌های مختلف باشند، تاکسی‌داری می‌گفت برای تمدید مجوز کارت باید حتما با اسنپ قرارداد ببندیم، این انحصار درست نیست و نمایندگان شرکت عمران هم این موضوع را پذیرفته‌اند، باید یک فضای رقابتی بین اپلیکیشن‌ها به‌وجود بیاید، فضایی که تاکسی‌دار راغب به استفاده از اسنپ باشد، اگر تاکسی‌دارها هم اپلیکیشنی دارند آن را ارائه دهند.

این عضو شورای شهر ادامه داد: باید بررسی شود چه تصمیمی باعث آرامش کیشوندان و حوزه حمل و نقل می‌شود، این تحصن قطعا مورد تأیید نیست و نخواهد بود، باید با مذاکرات مسائل حل شود.

وی گفت: گاهاً می‌بنیم که روی تخلفات تاکسی‌ها تمرکز می‌شود، گزارشات مردمی فروانی در این خصوص هست، در همه صنوف این تخلف‌ها وجود دارد، اما این دلیل بر آن نمی‌شود که بخاطر این تخلفات همه با یک چوب زده شوند. اگر تاکسی‌داری تخلف کرد و محرز شد، حوزه حمل و نقل مجوز او را باطل کند، مردم و تاکسی‌داران هم استقبال می‌کنند، حوزه حمل و نقل باید خیلی قاطع نظارت و برخورد با متخلفان را افزایش دهد.

شرفی بیان داشت: حوزه حمل و نقل هم بخشی از مردم هستند و نباید مردم را علیه مردم کنیم دو طرف را باید دید، این اعتصاب از هفته‌ها قبل به دلیل طیف عدم رضایت جامعه تاکسی داران قابل پیش‌بینی بود و میشد با رایزنی ها جلوی آنرا گرفت.

وی افزود: عدم وجود یک جامعه قانونی بزرگترین معضل جامعه تاکسی‌داران است که از گذشته تا به امروز وجود دارد، تمام اصناف مشکلات خاص خودشان را دارند که اکثر آنها جامعه دارند و مشکلات توسط جامعه مربوطه حل می شود، برخی از این اصناف در جلسات اداری هم صاحب کرسی هستند.

عضو شورای شهر عنوان کرد: اما متاسفانه رانندگان تاکسی با خانواده حدود ۵هزارنفری هنوز جامعه واحدی ندارند، اقداماتی در این خصوص صورت گرفته شده که باید سریع‌تر نتیجه بگیرد و سازمان نمایندگان قانونی آنها را بشناسد، در جلساتی مثل شورای ترافیک حضور داشته باشند و این عوامل باعث جلوگیری از اینچنین اعتصاب‌های است که صورت می‌گیرد .

وی تأکید کرد: در پایان از رانندگان تاکسی می‌خواهیم دست از این اعتصاب‌ها بردارند، از مسئولان هم می‌خواهیم که از موضع برخورد تند با تاکسی‌دارها پرهیز کنند، آنها بخشی از مردم هستند و نمی‌توانیم آنها را حذف کنیم.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=20551
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۱۷
  1. همین که مردم همت کردن مسافران را جا بجا کردن نشان دهنده اینکه مردم از اسنپ راضی هستند شما مسئول محترم این مشارکت مردم را مد نظر قرار بده

  2. سلام ما شاهد مشارکت مردم در حمل نقل بودیم و این خود گواه این هست که مردم خوهان اسنپ هستند

  3. بنده امروز با ماشین شخصی مسافر کش رفتم مرکز شهر از فاز آ ،کرایه ۲۱هزار تومنی رو از من ۲۵هزار تومن گرفت،این کجاش پویش مردمی رایگان،جالبه خود صدا سیما از این پویش حمایت میکنه،جیب مردم رو خالی میکنن ،به نیت خیر خواهی،مث بقیه چیزا

  4. سلام و تشکر از پیگیری شورای محترم شهر
    ورود خودرو شخصی به سیستم تاکسیرانی کیش باعث مشکلات فراوانی خواهد شد و تصور نامناسبی از وضعیت جزیره کیش در اذهان گردشگر و کیشوند قرار خواهد داد البته اینترنتی کردن تاکسی‌ها به شرط عدم انحصار کار مناسبی است و به نفع جزیره کیش خواهد بود

  5. سلام من امروز با این پویش همدلی رفتم بیمارستان ولی فقط و فقط اسمی هستش وقتی که راننده دید من راهی ندارم به من اعلام کرد سی هزارتومان ومن هم چون مجبور بودم پرداخت کردم پس لطفا توی گروها وصداوسیما توبوق وکرنا نکنید که پویش همدلی بگید پویش خالی کردن جیب مردم تشکر ازشما

  6. سلام
    به نظر من از یه دیدگاه دیگه به این موضوع نگاه کنید که افرادی که در این قشر مشغول کارند ۲۰ سال سرمایه و زندکی خود و خانواده خود را گذاشتند که با آوردن خودرو های شخصی آن را یک شبه به فنا دادن با بی تدبیر مسولان و پشت پرده بودن این موضوع که اول نابسامانی در جزیره ناهنجاریهای مختلف که زحمت زیاد برای نیروهای انتظامی پیش می‌رود ولی بطور کل خواهش میکنم که شورای محترم شهر خود در سطح شهر این موارد رو به چشم به رویت ببیند با کمال تشکر از شورای محترم

  7. باید صدای رانندگان محترم تاکسی هم شنیده شود چون چند وقتی هست که اونا برنامه ای بنام تاکیش رو راه اندازی کردند که همون درخواست تاکسی اینترنتی هست بنظرم اسنپ اومده که دست توی سفره خیلی ها بکنه تنها رانندگان نیستن اینطور که سازمان هم حمایت میکنه درصد هم گیر سازمان میاد خدا کنه این ماشینهای شخصی حذف بشه وگرنه هزار جور داستان در جزیره بوجود میاد

  8. با سلام خدمت همه
    به نظر من سازمان و یا شرکت عمران کار ورود اسنپ به جزیره رو با لابی گری پیشبرده و اگر از قبل با نمایندگان تاکسی ها و یا آپ بومی که تاکسیداران میگویند هماهنگ و اطلاع رسانی شده بود همچین اتفاقی نمی افتاد و به نظر من در حال حاظر سازمان با دید جنگ و سرکوب کردن این قشر به موضوع نگاه میکنه وگر نه با وجود گذشت چند روز از اوضاع نابسامانی حمل و نقل ، فکری برای این معضل انجام میداد و مردم و مسافرین و توریست رو به خاطر لج بازی با قشر خاص له نمی کرد و در ضمن طوری از این استپ دفاع میکنه که یه جورایی انگار مال خودشونه
    و اینم عرض کنم سازمانی که اینقدر قدرت و لابی داره و در عرض یک هفته به مقابله سر سخت با این قشر زحمت کش که عُمدتاً سرمایه ای جز همون تاکسیشون رو ندارن افتاده پس چرا فکری به حال و روز املاک و اجاره مسکن و میوه و خشکبار تو جزیره نمیکنن که واقعا هم داره بیداد میکنه و بر همه پوشیده نیست
    واقعا احساس خوبی نسبت به این امر ندارم و امیدوارم سازمان و اداره جات ذی ربط و تاکسیداران محترم به تفاهمی برسند که به نفع همه باشه نه قشر خاص
    ممنون

  9. اسنپ خوب نیست که بخواد شخصی بیاد مسافر جابجا کنه حمل ونقل ضعیف هست اگه برین بنزین درخت سبز بزنید تاکسی ها خوب میشن😂

  10. انحصار بده
    شما تاکسی دارها میخواین همین وضع ادامه داشته باشه و نه به کسی پاسخگو باشید و نه در ایام گرم سال و در ایام پیک هیچ تماسی را جوابگو نباشید و برای یه مسیر مشخص چند قیمت متفاوت بگیرید که برای من شهروند بارها پیش امده و جواب دادند همینه که هست!سوار نشو!!!!
    مردم از کیفیت و قیمت بهتر استقبال می کنند
    حالا با اسنپ یا هر اپلیکیشن دیگر.
    با زور و تهدید و تحصن به جایی نخواهید رسید
    بهتره به رقابت بهتر تن بدید
    اخلاقهاتون رو درست کنید
    قیمتهاتون رو منصفانه کنید
    در روزهای شلوغ هوای همه را داشته باشید
    جواب تلفن ها را سریعتر بدین و سرویس سریعتری به مردم بدین.
    مطمئن باشید بزرگترین تبلیغ شما همین مردم خواهند بود والا با تهدید و تحصن کاری از پیش نخواهید برد….
    تکنولوژی خیلی از کارها را تحت تاثیر قرار داده اونها هم باید تحصن کنند؟؟!!
    شما هم بزودی مانند بیشتر شهرهای توسعه یافته دنیا مجبورید با تکنولوژی کنار بیایید.اوبر یا اسنپ یا تاپسی یا ماکسیم یا …
    اخلاق و احترام، قیمت بهتر و منصفانه، تمیزی وسیله نقلیه،سرعت پاسخگویی به درخواست مسافر بهترین راه برای کنار زدن اسنپه نه تحصن و تهدید و زورگویی!!!!
    حالا اسنپ یا هر اپلیکیشن دیگری می تونه به مردم خدمات بهتری با مشخصات بالا بده بسم الله…..
    رقابت تنها راه افزایش کیفیته
    هر کاری اگر رقابت باشه مردم برنده نهایی خواهند بود در حالت انحصار بازنده مردم خواهند بود…

  11. این عضو محترم شورای شهر اول بفرمایند وظیفه شورا در کیش که شهردار و شهرداری ندارد چیست؟ شما در طول مدت حضورتان در این نهاد به غیر از جلسات بی حاصل ، چه کارهایی انجام دادید ؟ کارنامه ای دارید که حالا آمده اید برای جزیره تعیین تکلیف می کنید .
    ایشان فرمودند جامعه تاکسیرانان کیش پنج هزار نفر جمعیت دارند ؟ آیا مرکز آمار این تعداد را اعلام کرده یا تراوشات ذهن و حساب و کتاب خودشان است ؟ کل تاکسی های کیش حدود هفتصد دستگاه اعلام شده . پنج هزار نفر را از کجا آوردید؟ واضح است ایشان با چه حساب و کتابی خلاف خواست مردم ، حرفهای تاکسی دارها را تکرار کرده و منافع آنان را پیگیری می کند . این آقا در دور قبل تعداد۳۵۸۷ رای آورده و شده عضو شورا ، شش ماه دیگر هم انتخابات شوراهاست .اگر این آقا بتواد به عنوان ناجی تاکسی دارها خودش را جا بیندازد ، قطعا رای تاکسی دارها و خانواده آنها که به تخمین ایشان پنج هزار نفر می شوند را در سبد خواهد داشت و دوباره عضو شورا می شود .
    برادر عزیز شما با کمتر از چهار هزار رای نماینده یک پنجم مردم هم نیستی ، سعی نکن از قول اکثریت حرف بزنی . این آقایان تاکسی دار ، در همین چند روز اثبات کردند جامعه غیرقابل اعتماد و اتکایی برای جزیره هستند .حتی اگر شکایات متعدد مردم و خون دل خوردن یک جزیره در سالیان متمادی از دست این قوم هم نبود ، همین اعتصاب و متوقف کردن خدمت رسانی به مردم نشان داد آنها آدمهای بی تعهدی هستند و هر وقت بخواهند ملت را لَنگ می گذارند ، بی توجه به اینکه در این بین مریض نیازمند مراجعه به بیمارستان ، مسافر بلیط در دستی که راهی فرودگاه است ، افرادی که در گوشه و کنار جزیره کار ضروری دارند ، گردشگرانی که برای گذراندن چند روز به کیش آمده اند و نیاز به خدمات حمل و نقل دارند .بی توجه به اینکه آبرو و اعتبار جزیره کیش را خدشه دار می کنند ، بی تفاوت به اینکه اعتبار نظام را در عرصه بین المللی زیر سوال می برند . این حضرات مدعی، بر خلاف تعهد اولیه خود و بر خلاف قوانین جاری مملکت اعتصاب کردند و این اعلام جنگی است به سایر ساکنان کیش ، چه مسئولین و چه مردم و کوتاه آمدن در مقابل آنها راه را برای زیاده خواهی همه اصناف باز می کند ، در این شرایط رییس محترم شورای اسلامی شهر به جای محکوم کردن این حرکت مجرمانه فرمودند : ” حوزه حمل و نقل هم بخشی از مردم هستند و نباید مردم را علیه مردم کنیم دو طرف را باید دید، این اعتصاب از هفته‌ها قبل به دلیل طیف عدم رضایت جامعه تاکسی داران قابل پیش‌بینی بود و میشد با رایزنی ها جلوی آنرا گرفت.”
    ایشان علاوه بر طبیعی جلوه دادن این بزهکاری اجتماعی ، شاهکار دیگری هم در این مصاحبه داشتند و به دنبال تشکیلات سازی برای سازماندهی اعتراضات و اعتصابات بعدی رفتند و اظهار داشتند : ” متاسفانه رانندگان تاکسی با خانواده حدود ۵هزارنفری هنوز جامعه واحدی ندارند، اقداماتی در این خصوص صورت گرفته شده که باید سریع‌تر نتیجه بگیرد و سازمان نمایندگان قانونی آنها را بشناسد، در جلساتی مثل شورای ترافیک حضور داشته باشند و این عوامل باعث جلوگیری از اینچنین اعتصاب‌های است که صورت می‌گیرد .”
    آنچه ایشان از آن به عنوان جامعه یاد کرده ، در حقیقت ایجاد یک گروه فشار برای تحمیل خواسته های ناحق و غیرقانونی این قشر پرتوقع است و محاسبه تاکسی دار و خانواده به عنوان جامعه نشان می دهد رییس شورای شهر به تفکر لشگرکشی معتقد است و در حقیقت با این جمله قصد دارد هم به تاکسی دارها راه نشان دهد که با خانواده بیایید تا شلوغ تر شود و هم مسئولین را تهدید کند اینها تعدادشان زیاد است . حالا شما حساب کنید چنین ادمی از مدیریت شهری چقدر می داند ؟چقدر در بین مردم است ؟ چقدر حرف و نظر واقعی آنان را می داند ؟چقدر دیدگاهش چقدر با انتخابات بعدی عجین است ؟ هر چند احتمالا ایشان بعدا بگوئید من هنوز برای شرکت در انتخابات شوراها به جمع بندی نرسیدم اما چند ماه بعد معلوم می شود در ماجرای اسنپ و تاکسیها چه کسانی دنبال ساختن کلاهی از این نمد برای خود هستند .

  12. سلام و روزتون بخیر
    به نظر من تو هر صنفی یه سری تخلف وجود داره ولی تمامی این تخلفات مقصر اول و آخرش خود حمل و نقل هستش وقتی با قدرت با متخلف برخورد نمیکنه همین میشه اگه متخلف را چند روز بفرسته پارکینگ درست میشه و اینکه وقتی خودش میگه اگر کرایه اضافه گرفتین تا وقتی اینجا شکایت نشه به ما مربوط نمیشه خوب این خودش باعث میشه که اونایی که دنبال هرج و مرج هستن ازش استفاده کنن
    و اینکه وقتی گرونی هست برای همه هست تمامی افرادی که میگن کرایه زیاده یه مدتی جای ما کار کنن بدون مرخصی و استعلاجی و بیمه و عیدی و سنوات اون وقت بهشون میگیم که چی میشه اگر راننده مریض بشه بیمه نداره و مطابق هر روزی که کار نکنه درآمدش هم کم میشه درصورتیکه اگه کارمند و یا کارگر جایی باشیم اینطور نیست از استعلاجی استفاده میکنن و اینکه در ماه کلی هزینه سرپا نگه داشتن ماشین میشه و اگه ماشین کولرش خوب کار نکنه و یا کثیف باشه همین کیشوند سوار نمیشه درصورتیکه در شهرهای دیگه این چیزا آپشن محسوب میشه و هیچ کس اینو نمیبینه
    لطفاً به همه بگید برن و قیمت لوازم یدکی را بپرسن فقط یه قلم لاستیک از زمستون پارسال تا الان اونم ایرانی بیش از ۲ برابر شده روغن گیربکس از برج ۳ تا الا ۲ برابر شده و حال آیا درآمد هم همینطوری شده یه تاکسی بجز روغن و‌بنزینش ماهی حدود ۴ تا ۵ میلیون خرجشه حالا ممکنه یه ماه بشه هیچی ولی یه ماه کلی باید خرج کنه یکی از دوستان من موتورش سوخت و ۴۰ میلیون پول موتور استوک داد چقدر باید کار کنه تا فقط پول اون دربیاد
    من فقط میتونم بگم انصاف چیز خوبیه و اینکه اگر کسی دنبال گل‌آلود کردن آب هست باید ببینیم که تهش چی میخواد و دنبال چی هستش همون آقا حاضر نیست به هیچ وجه از منافعش کم کنه و با این کارا فقط حاشیه سازی میکنه و‌برخی کوته‌فکر هم دنبال رو اون هستن امیدوارم روزی برسه که همه در شادی در کنار هم زندگی‌کنن

    • سلام یک مسیر که کرایه ۵۰۰۰ تومان بود کارت کشیدم و راننده مبلغ ۱۰۰۰۰ تومان کم کرد و خیلی سریع حرکت کرد حالا برا ۵۰۰۰ تومان چقدر باید خرج کنم تا تاکسی جریمه کنند علت اینه که مردم دنبال این کارها را نمی گیرند

  13. باسلام.درودوسپاس بر شرف جناب شرفی عضومحترم شورای شهر به خاطر شفافیت ودیدگاه منطقی وبیطرفانه ایشان.

  14. سلام ، واقعا همه این اتفاقات نتیجه عدم مدیریت هست ک متاسفانه توی کیش هیچ ارگانی نیست ک بتواند با این مسولین صحبت کند ک یک شهرو به هم ریختن هیچ کسی هم بهشون اعتراض نمی کند ،
    آیا حمل ونقل به جای ورود شخصی نمی توانست امتیاز تاکسی اضافه کند ؟چون کیش روز ب روز در حال بزرگتر شدن هست و نیاز ب اضافه کردن تاکسی هست ،
    آیا حمل ونقل نمی تواند بجای این تاکسی متر ک هروز قطع میشه یک آپ درست میکرد کم هزینه و راحتر بود
    سازمان می توانست حداقل یک جلسه برا رانندگان بزاره توجیهش کنند و در مقابل نظرات و درد دلهای اونا بشنود
    من هنوز از نزدیک مدیر حمل ونقل ندیدم همیشه در دفترش بسته و هیچ کسم راه نمیدن

    در پایان اون کسایی ک میگن نباید تاکسی اعتصاب کنند ، ما یک ماهه هرچی نامه نگاری جلسه ولی کو گوش شنوا هفته قبل اعتصاب کردیم گفتن شما برید سرکار درست میشه گفتیم چشم ولی یهو اسنپ شروع ب کار کرد و ما اگر اعتصاب نکنیم که دارند حقمون میخوردند، بعد میگید مسافر رو زمین نمونه اینو باید حمل ونقل بگید ک شهرو خراب کرده و هیچ بزرگتری نمیاد جلو س بگیره

    درسته توی هر صنف آدم بد هست ولی آیا خود کیش وندا رفتارشان درست هست فقط یک نمونه بگم از وقتی سوار میشه با تلفن بلند صحبت می کنند وقتی میرسی تازه یادش رفته کارت بیاره یک ربع معطل میکنند و هزاران رفتار بد مسافر همیشه راننده مقصر نیست
    کیش وند گوشی جا گذاشته رفتم بهش دادم انگار طلبکار هست کرایش ک نداد برخورد بدی هم داشت و هزاران مشکلات دیگه ک وقت نیست پس رفتار هردوطرف باید خوب باشه شما فقط راننده بیچاره می بینید