• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

ورود افراد غیرحرفه‌ای به حوزه خبر زمینه‌ساز تشویش اذهان مردم می‌شود

  • کد خبر : 14121
  • 02 دی 1397 - 12:12
ورود افراد غیرحرفه‌ای به حوزه خبر زمینه‌ساز تشویش اذهان مردم می‌شود

امام جمعه کیش گفت: خبر باید از اصالت برخوردار باشد و ورود افراد غیرحرفه‌ای به این حوزه، زمینه‌ساز تشویش اذهان عمومی می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حسن‌زاده شامگاه شنبه در دیدار صمیمانه با اصحاب رسانه این جزیره با تاکید بر اهمیت رعایت صحت و وثوق در اطلاع‌رسانی اظهار داشت: اصالت از اساسی‌ترین اصول خبری است که اسلام نیز همواره بر آن تاکید دارد.

وی با بیان این‌که خبرنگاری از مشاغلی است که از حساسیت و تاثیرگذاری بالایی برخوردار است، افزود: نگاه اسلام به خبر، نگاه ویژه‌ای است و اگر می‌خواهیم بر معیار قرآن و اسلام حرکت کنیم باید به اصالت خبر توجه کنیم.

امام جمعه کیش با اشاره به آسیب‌های ورود افراد غیرحرفه‌ای به حوزه خبر به ویژه در فضای مجازی که امروز به سرعت درحال گسترش است، اضافه‌کرد: امروزه فضای مجازی به دلیل ورود افراد غیرحرفه‌ای به حوزه خبر موجب شده تا با شایعه‌پراکنی و انتشار اخبار بی‌پایه و اساس، زمینه نگرانی و تشویش اذهان عمومی را فراهم کند.

حسن‌زاده گفت: این افراد با در دست داشتن ابزار انتشار خبر و منتشر کردن اخبار غیرواقعی در فضای مجازی، مردم و جامعه را گرفتار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه با آموزش افراد غیرحرفه‌ای که به این حوزه ورود کرده‌اند می‌توان از گسترش اخبار غیرواقعی در فضای مجازی و حوزه رسانه پیشگیری کرد، افزود: خبر در اسلام همواره از اهمیت بالایی برخوردار بوده و امروز حوزه‌های علمیه نیز در این خصوص پیشرفت کرده و از ابزار روز به ویژه فضای مجازی در اطلاع‌رسانی و خبر استفاده می‌کنند.

امام جمعه کیش ابرازداشت: بیش از یک‌هزار سال پیش نیز علمای دین در اظهار احادیث و روایت آن‌ها را مورد بررسی قرار داده و پس از اطمینان از اصالت آن، حدیث را بیان می‌کردند، رویه‌ای که امروز نیز با گسترش ابزار اطلاع‌رسانی همچنان به قوت خود باقی است.

حسن‌زاده با تاکید بر پوشش اخبار فرهنگی و دینی در رسانه‌ها به‌خصوص روزنامه‌های کیش افزود: چه خوب است که یک ستون در روزنامه‌ها به اخبار فرهنگی و مذهبی و نماز جمعه اختصاص داده شود و اصحاب رسانه باحضور در نماز حتی به‌عنوان سخنران پیش از خطبه نقش پر رنگی در مسائل مذهبی و نماز جمعه ایفا کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز دشمن تلاش می‌کند تا مردم را از دین خارج کند و این وظیفه ماست تا با اطلاع‌رسانی صحیح واقعیت‌های دین را به مردم نشان دهیم و شما به عنوان اصحاب رسانه در این حوزه مسؤولیت سنگینی برعهده دارید.

در ادامه این دیدار، اصحاب رسانه کیش با تاکید بر همراهی و همکاری با مسؤولان در ایجاد شرایط اقتصادی و بهبود وضعیت گردشگری کیش و اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف از سوی خبرنگاران جزیره، برخی از مشکلات صنفی به ویژه تاسیس خانه مطبوعات کیش، عدم حمایت از رسانه‌ها به‌ویژه رسانه‌های مکتوب و دریافت یارانه مطبوعاتی را با امام جمعه کیش مطرح و رهنمودهای لازم را دریافت کردند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=14121
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.