• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

راهپیمایی عظیم اربعین رمز جاودانگی نهضت حسینی و نماد وحدت مسلمین جهان است

  • کد خبر : 13285
  • 04 آبان 1397 - 14:03

امام جمعه کیش با اشاره به حضور زائران ۴۰ کشور جهان در راهپیمایی بزرگ اربعین گفت: حرکت عظیم اربعین رمز جاودانگی نهضت حسینی و نماد وحدت مسلمین جهان است به همین دلیل دشمنان اسلامی از انعکاس این رویداد عظیم فرهنگی خودداری می کنند.

به گزارش کیشوند نیوز از  کیش پرس، حجت الاسلام احمد حسن زاده امام جمعه کیش در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه با توصیه به رعایت تقوی الهی در تمام شئون زندگی، تقوی را برترین توشه آخرت برشمرد و اظهار کرد: در دنیا بهترین سرمایه و نجات بخش انسان مومن تقوی الهی است.

وی با تسلیت اربعین حسینی به تمامی مسلمانان جهان از حرکت کاروان های عاشقان و دلدادگان اهل بیت به سوی حرم اباعبدالله الحسین از جزیره کیش خبرداد و افزود: آخرین کاروان شب گذشته با بدرقه جمعی از مسئولان و مردم به سوی حرم حسینی حرکت کرد.

خطیب جمعه رویداد بزرگ پیاده روی اربعین حسینی به سوی کربلا از ۴۰ کشور جهان را یک حرکت عظیم فرهنگی جهانی دانست و افزود: این راهپیمایی با شکوه یک حرکت تاثیرگذار در جهان اسلام است که به فرموده رهبر معظم انقلاب محصول زحمات شهدای مدافع حرم است.

وی با تاکید براینکه اگر شهدای مدافع حرم نبودند امروز شاهد چنین رویداد بزرگی در جهان اسلام نبودیم تاکید کرد: راهپیمایی بزرگ اربعین یکی از شعائر الهی است که اثرات عظیم فرهنگی آن هر سال در تمام جهان انتشار می یابد.

امام جمعه کیش تاکید کرد: راهپیمایی اربعین رمز جاوادنگی نهضت حسینی است و نماد وحدت مسلمین جهان که تاثیر شگرفی در رساند پیام قیام اباعبدالله  به تمام جهان را دارداز این روست که دشمنان اسلام سعی کرده اند به هر طریقی از انعکاس رسانه ای آن خودداری کنند.

وی ادامه داد: جذابیت های و شکوه این حرکت عظیم اسلامی به حدی است که افکار عمومی از آن استقبال می کندو همین استقبال موجب شده است که رسانه های وابسته به استکبار دست به سانسور و بایکوت خبری آن بگیرند اما رسانه های جهان اسلام این حرکت عظیم را به تصویر کشیده و برای تمام جهانیان گزارش و منعکس می کنند و جهان از این تصاویر زیبا و گزارش های خبری متنعم خواهد شد.

حجت الاسلام حسن زاده به فرمایشات رهبری در درس خارج فقه هفته گذشته اشاره کرد و افزود: ایشان با اشاره به نامه امیرالمومنین خطاب به مسئولان و فرماندهان نظامی، این نامه را دستورالعملی برای همه مسئولان دانسته و سخنان حکیمانه بیان کردند.

وی به بخشی از این سخنان اشاره کرد و افزود: ایشان به شفاف سازی میان مسئولان و مردم اشاره کردند که تعامل و شفاف سازی از شاخصه های حکمران اسلامی است و حاکم اسلامی نباید چیزی را از مردم پنهان کند.

خطیب جمعه کیش مهربانی مسئولان با مردم را از دیگر نکاتی عنوان کرد که رهبر معظم انقلاب برآن تاکید دارند و ادامه داد: حاکم اسلامی باید با مردم مهربان باشد و با یک امضاء حکومتی نباید اخلاق و رفتارش با مردم متفاوت شود و دور خود حصاری بکشد که گویا مردم را نمی بیند.

وی با بیان اینکه ما مسئولان مردمی و خوبی داریم تاکید کرد: مسئولان حکومت اسلامی باید در میان مردم باشند به درد و دل مردم گوش فراداده و با آنان نشست و برخاست کرده و مهربان باشند.

امام جمعه با تبریک هفته کتاب، کتاب را محصول تجربه های بشری، خلاقیت های ذهنی و آموخته های طولانی مدت انسان برشمرد و افزود: کتاب باید وارد خانواده شود و والدین با ایجاد یک کتابخانه کوچک در خانه آنان را به خواندن کتاب ترغیب و تشویق کنند.

وی به آفت های کتاب اشاره کرد و افزود: هر کتابی ارزش خواندن ندارد و نوشته های ناسالم بسیار خطرناک هستندو باید از آنان دوری کرد و چه خوب بود که مانند دیگر کالاها کتاب نیزمهر استانداردهای داشت تا افراد با چشم بازتر کتاب را انتخاب می کردند.

حجت الاسلام حسن زاده با تسلیت شهادت آیت الله قاضی طباطبایی نخستین شهید محراب، شهادت حسین فهمیده نوجوان بسیجی را به همه دانش آموزان تسلیت گفت و خاطرنشان کرد: شهید فهمیده نوجوان بسیجی بود که با وجود سن کم از ویژگی های بارزی چون ولایت پذیری برخوردار بود.

نماز جمعه این هفته کیش به امامت حجت الاسلام حسن زاده و با حضور مردم مومن جزیره کیش در مصلی برگزار شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=13285
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.