• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

امام جمعه کیش: همه مناطق آزاد را به یک چشم نبینید

  • کد خبر : 21483
  • 23 اسفند 1399 - 15:41
امام جمعه کیش: همه مناطق آزاد را به یک چشم نبینید

امام جمعه کیش خطاب به دبیر جدید شورایعالی مناطق آزاد گفت: وزن و تراز مناطق آزاد با یکدیگر متفاوت است و در یک سطح نیستند، کیش یک سرمایه گران‌بها و فاخر است، نباید همان نگاهی که به ارس و اروند می‌شود به کیش و قشم بشود.

به گزارش کیشوندنیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حسن زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تبریک فرارسیدن ولادت امام حسین(ع) و حضرت ابالفضل(ع) و ضمن تأکید بر ضرورت حفظ شأن خانواده شهدا و جانبازان، عنوان کرد: از مسئولین محترم جزیره کیش انتظار می‌رود که به امور ایثارگران و جانبازان و خانواده شهدا در چهارچوب توجه بیشتری شود.

وی تأسیس دفتر نمایندگی بنیاد شهید و امور ایثارگران را در جزیره کیش یک ضرورت دانست و افزود: از رئیس بنیاد شهید کشور تقاضا می‌کنم توجه خاصی به جزیره داشته باشد و نیاز است که دفتر و نماینده ویژه این بنیاد در کیش مستقر شود تا مستقیماً با مرکز در ارتباط باشد.

تأکید بر تکریم گردشگران نوروزی

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن زاده در ادامه توجه حداکثری همه مسئولان برای مدیریت سفرهای نوروزی را ضروری دانست و عنوان کرد: ایام نوروز یکی از مهترین و سخت‌ترین دوران مدیریتی جزیره کیش است، در صورت برقرار بودن سفرهای دریایی، تأمین امنیت مسافران دریایی جزو موارد ضروری است و لازم است که به ایمنی کشتی‌ها و لندیگ‌کرافت‌ها توجه بیشتری شود.

وی اظهار داشت: آمادگی لازم برای حوادث غیر مترقبه و ذخیره‌سازی و تأمین اقلام ضروری و مواد غذایی، سوخت و … نیز از دیگر موارد جدی برای ایام نوروز است و شرکت آب و برق هم باید در این نوروز همچون‌سال‌های گذشته با جدیت بیشتری فعالت کند.

خطیب نماز جمعه کیش افزود: در حوزه فرهنگی نیز لازم است محتوای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی با فرهنگ ایرانی و اسلامی همخوانی داشته باشد و برای حوزه عفاف و حجاب گردشگران نیز برنامه‌ریزی شود.

 حسن زاده مدیریت تکریم گردشگر را از دیگر موارد ضروری برای نوروز امسال برشمرد و افزود: اگر بتوانیم گردشگران را به نحو احسن تکریم کنیم هر کدام می‌توانند یک مبلغ برای کیش باشند، و این یک وظیفه همگانی است.

وی گفت: نمازخانه‌ها برای گردشگران در ایام نوروز باید تجهیز شوند و بهترین نقاط برای انتخاب نمازخانه‌ها انتخاب شوند.

همه مناطق آزاد را به یک چشم نبینید

امام جمعه کیش در ادامه ضمن تبریک انتصاب مهندس مومنی به‌عنوان دبیر شورایعالی مناطق آزاد گفت: وزن و تراز و سطح مناطق آزاد با یکدیگر متفاوت است و در یک سطح نیستند.

وی بیان داشت: معتقدیم که کیش یک سرمایه گران‌بها و فاخر است، انتظاری که از مناطق آزاد داریم این است که نگاه واقع بینانه و رفتار عادلانه به این مناطق داشته باشد، نباید همان نگاهی که به ارس و اروند می‌شود به کیش و قشم بشود، مناطق آزاد را باید در جایگاه خودشان ببینیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن زاده ضمن اعتراض مجدد به زمان‌بندی نامناسب و نحوه تغییرات مدیریتی در جزیره کیش، اظهار داشت: انتظار ما می‌رود که با دقت هرچه بشتر مدیرعامل جدید انتخاب شود.

وی ادامه داد: مدیرعامل منطقه آزاد کیش باید کاردان، آشنای به مسائل اقتصادی، اجتماعی پاکدست، متعهد و از همه مهمتر کسی که با توجه به شرایط موجود و تغییر دولت، قدرت مدیریت بحران و مدیریت کوتاه‌مدت را داشته باشد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=21483
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.