• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

ظلمی که در حق کیشوندان می‌شود

  • کد خبر : 21197
  • 25 بهمن 1399 - 5:29
ظلمی که در حق کیشوندان می‌شود

امام جمعه کیش گفت: صیدی که در آب های کیش انجام می‌شود باید با قیمت‌های مناسب به کیش بیاید و اگر اضافه بر نیاز شد جای دیگر فروخته شود که متاسفانه این اتفاق رخ نمی‌دهد.

به گزارش کیشوند نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حسن زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، عنوان کرد: تقوا با صحبت کردن به‌دست نمی‌آید، باید برای آن برنامه ریزی کنیم و برای رسیدن به آن عمل و تلاش کنیم، همانطور که برای دیگر کارهایمان برنامه‌ریزی داریم.

وی با تبریک فرا رسیدن ماه رجب، این ما را یکی از سه ماه پر فضیلت به‌همراه شعبان و رمضان نامید و افزود: ماه رجب دروازه ماه رمضان است، طبق حدیثی از پیامبر(ص) ماه رجب ماه خدا و ماه ریزش رحمت الهی است، از این ماه پر معنویت بیشتر بهره ببریم و برنامه‌ریزی معنوی داشته باشیم.

ضرورت یک صدایی مسئولان در بیان مواضع برجامی

امام جمعه کیش با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان نیروی هوایی ارتش، اظهار داشت: مسئله‌ای که این روزها بسیار مهم است مسئله سیاست قطعی ایران و نقشه راه نظام اسلامی در مواجهه با آمریکا و اروپا در مسئله برجام است.

وی ادامه داد: رهبری خیلی قاطعانه و روشن و بدون هیچ ابهامی نقشه راه نظام را در این مسیر بیان کردند و همه باید به‌دنبال تحقق این نقشه راه باشند و راه تحقق آن این است که مسئولان در دیدارها و کنفرانس‌ها و… یک صدای واحد ازشان بلند شود.

حجت‌الاسلام حسن زاده به تشریح سیاست‌های قطعی ایران در برابر برجام پرداخت و بیان داشت: ایران در طول ۷ سال از امضای قرارداد برجام تنها کشوری بود که به تعهداتش عمل کرد و این حرف کاملاً منطقی و مستدل است، در مقابل آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها بودند که به تعهداتشان عمل نکردند.

وی افزود: ایران اسلامی طلبکار آمریکا و اروپاست، نه آمریکایی‌ها و نه اروپایی‌ها به تعهداتشان عمل نکردند و امروز آنها بدهکارند و حق ندارد برای ورود مجدد به برجام شرط گذاری کنند، اگر کسی قرار است شرط بگذارد ایران است، چون ایران به عهدش وفادار بود.

امام جمعه کیش تأکید کرد: اگر کشوری می‌خواهد به برجام برگردد باید همه تحریم‌ها لغو شود، لغو تحریم‌ها را روی کاعذ نمی‌پذیریم، تنها چیزی که می‌تواند مورد اعتماد ایران باشد این است که ایران راستی آزمایی کند و ببیند تحریم‌ها لغو شده یا خیر، که بعد از آن زمان برگشت ایران به تعهدات برجامی است، بدون لغو تحریم‌ها باید خواب برگشت ایران به تعهدات را ببینند.

ظلمی که به مردم کیش می شود

وی در ادامه به مسئله شیلات و دریا در جزیره کیش پرداخت و اظهار داشت: این دو سه سال مرتب برخی از افراد گلایه می‌کنند و می‌گویند کنار دریا هستیم اما این نعمت‌های خدادادی یا گیرمان نمی‌آید یا اگر هم به‌دست می‌آید قیمت‌ها بالاست، کیشوندان ناراصی هستند و حق هم دارند، این ظلم به مردم کیش است، حداقل استفاده‌ ساکنان کیش از جزیره نشینی، استفاده از محصولات دریایی است.

حسن زاده افزود: سهم اصلی و اولویت اول محصولات دریایی در حریم آب‌های جزیره، مال کیشوندان است، اگر صیدی می‌شود باید محصولات آن با قیمت‌های مناسب به کیش بیاید و اگر اضافه بر نیاز شد جای دیگر فروخته شودکه متاسفانه این اتفاق رخ نمی‌دهد.

وی گفت: دریا یک سرمایه ملی است، همانطور که از حریم دریا حفاظت می‌کنیم باید خود دریا و ذخایر آن را هم حفظ کنیم، این چند سال خیلی به حفظ دریا توجه نشده است، با ابزاری کف دریا را شخم زدند و تقریبا ریشه ذخایر دریایی را از بین بردند.

خطیب نماز جمعه کیش بیان داشت: مسئولان به سمت مزرعه‌های میگو و ماهی بروند، در کیش هم می‌توانیم این مزرعه‌های تولید ماهی و میگو را درست کنیم و مردم از مزایای آنها بهره‌مند شوند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=21197
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.