• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

فلسفه “آتش به اختیار” دفاع از ارزش های نظام و انقلاب است / دشمنان به دنبال تحریف سخنان امام راحل و رهبر معظم انقلاب هستند

  • کد خبر : 5163
  • 26 خرداد 1396 - 13:02
فلسفه “آتش به اختیار” دفاع از ارزش های نظام و انقلاب است / دشمنان به دنبال تحریف سخنان امام راحل و رهبر معظم انقلاب هستند

حجت الاسلام علیدادی با اشاره به تلاش دشمن در تحریف سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: بر اهل سخن و اهل قلم است تا از تحریف واژه های کلیدی که از زبان امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب شنیده می شود جلوگیری کنند.

به گزارش کیشوند نیوز و به نقل از کیش پرس، حجت الاسلام حسن علیدادی امام جمعه کیش در خطبه های این هفته نمازعبادی سیاسی جمعه با اشاره به  در جمع مسئولان  گفت: متاسفانه چه در زمان امام راحل(ره) و چه در زمان رهبر معظم انقلاب، فرمایشاتی را به مردم و مسئولان دادند که در آن ها به خصوص خطرات را گوشزد می کنند و دشمن همواره در تلاش است تا در حجم وسیعی این سخنان را تحریف و یا تفسیر نادرست کند.

وی با تاکید بر اینکه گاه در داخل عده ای دانسته و یا ندانسته به این جو دامن می زنند، افزود: دشمن می داند که برخی از این سخنان مستقیم با آن ها مربوط می شود و کارآمد است لذا تلاش می کند تا کارآمدی این سخنان حکیمانه را از بین ببرد اگرچه در زمان امام (ره) به دلیل اینکه ابزار پیشرفته نبودکمتر موفق می شد اما امروز با وجود فضای مجازی طبیعی است که ابزارهای بیشتری برای این تحریف ها و تفسیرهای نادرست در اختیار دارد.

**آتش و اختیار استقلال یک تشکل در راستای ارزش های دینی است

خطیب جمعه کیش آتش و اختیار را از جمله موضوعات مهمی دانست که در فرمایشات رهبر معظم انقلاب بیان شده است و اظهار کرد: در این خصوص رهبرمعظم انقلاب فرمودند« استقلال یک تشکل و یک هویت در راستای ارزش های دینی، همان چیزی است که در میدان جنگ از آتش و اختیار از آن یاد می شود».

وی ادامه داد: برای اینکه این مفهوم درست به کار گرفته و استفاده شود رهبر معظم انقلاب تشریح کردند که  در میدان جنگ به هر دلیل ممکن است که رابطه فرمانده با نیروها قطع شود و یا اخلالی در فرماندهی پیش آمده یا برای فرمانده مشکلی پیش بیاید در این زمان است که نوبت به آتش و اختیار می رسد و کسانی که در میدان هستند اعم از افسران و سربازان  باید خود تصمیم گیرنده میدان باشند و به این بهانه نمی توانند بگویند وظیفه ندارم.

امام جمعه کیش با اشاره به اینکه در آتش و اختیار نکته مهم دیگر ارتباط مستقیم فرمانده با میدان است، افزود: در همه دنیا مرسوم است که گاه فرمانده مستقیم با افسران و سربازان میدان صحبت کند به خصوص اگر کم کاری در میدان مشاهده شود.

وی با تاکید بر اینکه در زمان آتش و اختیار نمی توان به هر طرف بی هدف شلیک کرد، تاکید کرد: در آتش و اختیار هدف ارزشی و  هوشمندی را باید تعقیب کرد که همان هدف جنگ است و فرمانده نیروهای خود را به سوی آن هدایت کرده است و باید به سوی همان هدف پیشرفت.

علیدادی با بیان اینکه در اتش و اختیار بحث تخریب زید و عمر در میان نیست، اظهار کرد: در آتش و اختیار سخن از دفاع از ارزش هاست اگر به هر دلیل در دفاع از ارزش ها به کسی برخورد و ناراحت شد شما وظیفه ای ندارید.

وی با تاکید بر اینکه در فضای مجازی تمام تلاش برخی برای تخریب است و عده ای نیز تحت تاثیر فضای مجازی حرف های نسنجیده می زنند، تصریح کرد: بر اهل سخن و اهل قلم ضروری است  واژه های کلیدی نظام و انقلاب را که از لب های مبارک امام (ره)و رهبر معظم انقلاب صادر می شود اجازه تحریف ندهند.

**امامت امیرالمومنین آزمون مردم صدر اسلام است

خطیب جمعه کیش در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به سالروز شهادت امیرالمومنین (ع) و شب های قدر افزود: حضرت علی (ع) بهترین آزمون را برای مردم صدر اسلام پس از پیامبر(ص) به نمایش گذاشتند.

وی افزود: رزمندگانی که در زمان پیامبر قلبشان برای پیامبر می تپید و صف مقدم جنگ های اسلام بودند پس از پیامبر(ص) با امامت امیر المومنین(ع) باید امتحان می شدند و نتیجه آن به قضاوت تاریخ مشخص شده است.

علیدادی به سه جریان ناکثین، قاسطین و مارقین پس از پیامبر(ص) اشاره کرد و افزود: ناکثین پیمان شکنانی بودند که پس از رحلت پیامبر(ص) عهد شکستند و جنگ جمل را به فرماندهی طلحه و زبیر و پیروانشان به راه انداختند. آن ها خواصی بودند که مردود شدند.

وی قاسطین را اهل ظلم و ستم دانست و افزود: آنان فجاری بودند که در حکومت اسلامی نفوذ کرده بودند و برای رسیدن به خواسته های خود مبدا ومعاد را منکر شدند.

امام جمعه کیش مارقین ( خوارج) را گروهی تندرو در دین خواند و افزود: آن ها کسانی بودند که در دین از علی (ع) جلو می زدند و امامتی را می خواستند که دنباله رو آن ها باشد نه آن ها دنباله رو امامت.

وی در تشریح ویژگی های امیرالمومنین (ع) تاکید کرد: ایشان از جاذبه های دنیا متنفر بود و در دل شب با اشک و گریه های خوف از خدا و برای مردم مانوس بود، یاور فقرا و مظلومان و خصم ظالمان و ستمگران بود و همواره به استانداران خود تاکید می کرد تا به فکر طبقه پایین جامعه و نیازمندان باشند و این از وظایف هر حکومتی است که به فکر گرفتاران و نیازمندان جامعه خود باشد.

**توصیه به حضور گسترده مردم در روز قدس

امام جمعه کیش با توصیه به شرکت با شکوه و حضور گسترده مردم در راهپیمایی قدس تاکید کرد: با حضور گسترده خود بار دیگر از مظلوم و مظلومیت در مقابل ستمگران حمایت خواهیم کرد.

وی با تبریک هفته قوه قضاییه به تلاش گران این عرصه به خصوص دستگاه قضایی کیش، به صدور رای عدم کفایت سیاسی بنی صدر توسط مجلس و تامل بر آن تاکید کرد و با اشاره به شهادت شهید چمران و روز بسیج اساتید به همین مناسبت تاکید کرد: بسیج در کشور پشتوانه عظیمی برای استقلال، آزادی و دفاع از ارزش های اسلامی است.

خطیب جمعه کیش همچنین شهادت مظلومانه شهیدان بخارایی، امانی، صفارهنرندی و نیک نژاد را در زمان رژیم ستم شاهی تسلیت گفت.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=5163
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.