• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

اتصالی برق این بار یک فست فود و یک منزل مسکونی را طعمه حریق قرار داد

  • کد خبر : 4957
  • 15 خرداد 1396 - 12:48

شب گذشته بر اثر اتصال برق ۲ آتش سوزی در جزیره کیش رخ داد که در یکی از آنها حرارت بالای ناشی از حریق سبب ریختن سقف واحد مسکونی شد و روزهای گرم کیش را داغ تر کرد.

به گزارش کیشوند نیوز، مهدی اسدی زنوز در مورد جزئیات این حادثه گفت: پس از اعلام آتش سوزی در منزل مسکونی در منطقه بیستون پنج به سامانه ۱۲۵ ، نیروهای آتش نشانی ایستگاه های یک و دو، شب گذشته در کمتر از دو دقیقه به محل اعزام شدند .
وی افزود : نیروهای حاضر در محل ضمن عملیات اطفاء اقدام به نجات افراد حبس شده کردند و یکی از کسانی که در میان دود و اتش گرفتار شده بود نجات یافت .
رئیس آتش نشانی کیش اظهار کرد : بر اثر حرارت بالای ناشی از آتش ،سقف این واحد مسکونی ریزش کرد و تمام لوازم منزل در حال سوختن بودند که تلاش نیروهای آتش نشانی مانع از سرایت به سایر اتاق ها شد .
وی علت بروز این حادثه را بر اساس بررسی کارشناسان اتصالی در آیفون و ریخته شدن مذابه روی مبل عنوان کرد .

***
اسدی زنوز به آتش سوری دیگری در یکی از فست فودهای جزیره کیش روبروی بازار پردیس اشاره کرد و افزود : با اعلام این آتش سوزی در ساعت ۲۳ شب گذشته نیروهای آتش نشانی ایستگاه سه مرجان به محل اعزام شدند.
وی اظهار کرد: آتش از نمای کامپوزیت شروع شده بود که نیروهای آتش نشان آتش را مهار و دود ناشی از آن را تخلیه کردند .
رئیس آتش نشانی کیش علت آتش سوزی را اتصالی در ترانس بلندگو عنوان کرد.
وی گفت : خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت و تنها به وسایل و تجهیزات خسارت وارد شده است .
اسدی زنوز با اعلام اینکه برخی سیم کشی ها به ویژه سیم های اسپیلیت ها ( کولرهای گازی ) غیر استاندارد هستند از کیشوندان خواست تا نسبت به استاندارد بودن سیم کشی ها اطمینان حاصل کنند.
یکی از شایع ترین موارد آتش سوزی در کیش غیر استاندارد بودن سیم کشی برخی از اسپیلت ها (کولر گازی ) است که بیشتر بر اثر دو تکه بودن سیم (کابل ) برق بوجود می آید که برق اصلی را به پنل متصل می کند .

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=4957
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.