• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
6

اتصالی برق و اسپیلت مهم ترین عامل ایجاد حریق در جزیره کیش

  • کد خبر : 28259
  • 16 مرداد 1402 - 20:44
اتصالی برق و اسپیلت مهم ترین عامل ایجاد حریق در جزیره کیش

رییس اداره آتش نشانی کیش اتصالی برق و اسپیلت یکی از مهم ترین دلایل آتش سوزی در نقاط مختلف جزیره کیش در ۴ ماه اخیر عنوان کرد.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از روابط عمومی شرکت عمران، آب و خدمات، سهراب رضایی رییس اداره آتش نشانی کیش با بیان اینکه هرساله با آغاز فصل گرما و استفاده از وسایل سرمایشی، سوانح آتش سوزی در کیش افزایش می یابد اعلام کرد: در ۴ ماه ابتدایی امسال ۱۷۴ مورد حریق اعلام و اطفاء شده است که در ۴۳ مورد علت اصلی ایجاد حریق اتصالی برق و اسپیلت بوده است.

به گفته سهراب رضایی ضایعات گیاهی و سطل های زباله ، درختان خشک ، وسایل آشپزخانه ، پیک نیک های خانگی و خودرو نیز از جمله مواردی است که موجب بروز بیش از ۱۳۱ مورد حریق در ۴ ماه گذشته شده است.

رییس اداره آتش نشانی کیش با تاکید بر اهمیت توجه جدی شهروندان به رعایت توصیه های ایمنی گفت: نصب فیوز محافظ جان در تابلوهای برق الزامی است و شهروندان می بایست قبل از ترک منزل و یا محل کار خود دستگاه های خنک کننده را خاموش نمایند.

وی افزود: استفاده از سه راهی های استاندارد نیز از جمله راههایی است که احتمال بروز آتش سوزی را به شدت کاهش می دهد.

سهراب رضایی با بیان اینکه یکی از دلایل سوختن ضایعات خشک گیاهی و سطل های زباله انداختن ته سیگار روشن در این مخازن است از شهروندان خواست پیش از انداختن ته سیگار در سطل های پسماند از خاموش بودن آن اطمینان حاصل کنند.

رییس اداره آتش نشانی کیش از تمامی شهروندان خواست تا با سرویس منظم وسایل سرمایشی ، خاموش کردن وسایل گازی و اسپیلت هنگام ترک منازل، اطمینان از سلامت سیم کشی برق و دیگر نکات ایمنی ، حافظ سلامت خود و دیگر افراد جامعه باشند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=28259
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.