• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
6
عبدالملکی خطاب به سرمایه گذاران کیش؛

خودتان بروید سرمایه گذار خارجی بیاورید/ دستورالعمل‌های مناطق آزاد زیر و رو می‌شود

  • کد خبر : 30245
  • 14 فروردین 1403 - 7:22
خودتان بروید سرمایه گذار خارجی بیاورید/ دستورالعمل‌های مناطق آزاد زیر و رو می‌شود

دبیرشورایعالی مناطق آزاد: اینکه می‌گویید کو سرمایه‌گذار خارجی یا سرمایه گذار خارجی نمی‌آید، از شما درخواست می‌کنم که خودتان بروید، بردارید و بیاورید.

به گزارش کیشوندنیوز، پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ حجت‌اله عبدالملکی نماینده ویژه رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد با جمعی از سرمایه‌گذاران، اصناف و فعالان اقتصادی جزیره کیش در سالن رازی مرکز همایش‌های خلیج فارس دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار سرمایه گذاران کیش از تکرار چندین ساله خواسته‌هایشان ابراز گلایه کردند و عنوان کردند طی سال‌های اخیر هیچکدام از خواسته‌های آنها براورده نشده است.

دبیرشورایعالی مناطق آزاد نیز ضمن ابراز علاقه به فعالان اقتصادی به بیان دلایل اهمیت مناطق آزاد پرداخت و گفت: نقش این مناطق در توسعه سرمایه‌گذاری است، گزارش‌های اقتصادی بین المللی، مناطق آزاد را همچنان به‌عنوان یک منطقه برای جذب سرمایه گذار ذکر می‌کند، در بند ۱۱ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی هم تأیید می‌کند که این مناطق مهم هستند.

وی ادامه داد: عملکرد مناطق آزاد در طول ۳۰ سال گذشته مثبت اما ایداه‌آل نبوده است، انتظار فراتر ازا اینهاست و باید به سمت ایده‌ال حرکت کنیم و برای بهتر شدن آن باید فضای کسب و کار در مناطق آزاد بهبود یابد.

عبدالملکی با عنوان اینکه مناطق آزاد بهشت سرمایه گذاری هستند، به تشریح دلایل آن پرداخت و گفت: مناطق آزاد پنج ویژگی را با هم دارند؛ پایین بودن هزینه تولید، دسترسی خوب به بازار، زیرساخت‌های نسبتا خوب، سهولت کسب و کار، معافیت‌های مالیاتی و گمرکی به رغم شرایط موجود که همچنان مزیت محسوب می‌شود.

وی افزود: باید فضای جذب سرمایه گذار را بهبود ببخشیم و برای آن چند اقدام انجام خواهیم داد، اول اینکه اصلاحاتی باید در سطح سازمان‌های مناطق آزاد انجام شود و این اصلاح فرایندها با کمک و مشورت بخش خصوصی انجام خواهد شد.

دبیرشورایعالی مناطق آزاد ادامه داد: در بودجه ۱۴۰۳ همه مناطق ازد موظف می‌شوند تمامی فرایندها را به دبیرخانه منتقل کنند تا این فرایندها را اصلاح کنیم.

وی گفت: دستورالعمل‌های دبیرخانه مناطق آزاد هم نیاز به اصلاحات دارد و برخی از آنها قدیمی شده و شاید به‌درد امروز نخورد.

نماینده ویژه رئیس جمهور بیان داشت: ضوابط و مقرراتی که در دولت وجود دارد نیز نیاز به تغییر دارد، اصلاح قوانین چگونگی اداره مناطق آزاد از دیگر اقداماتی است که پیگیر آن هستیم، در حال حاضر ۱۸۲ قانون به قانون چگونگی مناطق آزاد متعرض شده است و یکی از آنها مالیات بر ارزش افزوده است.

وی در رابطه با جذب سرمایه‌گذار خارجی در مناطق آزاد گفت: اینکه می‌گویید کو سرمایه‌گذار خارجی یا سرمایه گذار خارجی نمی‌آید، از شما درخواست می‌کنم که خودتان بروید، بردارید و بیاورید.

عبدالملکی ادامه داد: ده‌ها سرمایه‌گذار بزرگ خارجی در کشور داریم، حضور آنها در کشور به این شکل بوده که یک سرمایه‌گذار داخلی به آن سرمایه‌گذار خارجی متصل شده و برند و بخشی از سرمایه او را وارد کشور کرده است.

وی افزود: شما هم ارتباطات و هم تجربه‌اش را دارید و هم کار را بلد هستید، بروید و بیاورید.

دبیرشورایعالی مناطق آزاد تأکید کرد: ما بستر حضور سرمایه گذاران خارجی را داریم، جذب سرمایه‌گذار خارجی باعث رونق جزیره خواهد شد و همه از آن سود خواهند برد.

انتهای پیام/ ۱۰۱۲

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=30245
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.