• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

۱۷۵ میلیارد ریال کلاهبرداری در کیش کشف شد

  • کد خبر : 26018
  • 21 مهر 1401 - 14:43
۱۷۵ میلیارد ریال کلاهبرداری در کیش کشف شد

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش گفت: ماموران این فرماندهی در نیمه نخست سال جاری موفق به کشف ۱۷۵ میلیارد ریال کلاهبرداری در پرونده های مختلف شدند.

به گزارش کیشوندنیوز، سرهنگ علی اصغر جمالی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در سال جاری تشکیل پرونده های جرائم مالی در این جزیره ۱۰ درصد،افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: ماموران این فرماندهی در پلیس های تخصصی مربوطه در جریان رسیدگی به این پرونده ها موفق به کشف ۱۷۵ میلیارد ریال کلاهبرداری شده اند.

سرهنگ جمالی یادآور شد: در این مدت با تلاش عوامل انتظامی جزیره کشف پرونده های جعل و کلاهبرداری افزایش ۲۲ درصدی داشته است.

وی افزود: لازم است کیشوندان به ویژه فعالان اقتصادی توجه بیشتری به تغییر شگرد کلاهبرداران داشته باشند تا دردام آنها گرفتار نشوند.

جمالی توصیه کرد: کیشوندان در هنگام معامله املاک و خودرو تا حصول اطمینان کامل از مالکیت طرف مقابل از تنظیم هر گونه قرار داد و پرداخت وجه خودداری کنند.

وی گفت: هنگام اجاره یا رهن ساختمان تجاری و مسکونی حتما اسناد مالکیت را رویت و از پرداخت وجه نقد خودداری شود و در معاملات چنانچه افرادی چک های متعلق به غیر را به جای پول نقد به شما ارائه می دهند قبل از پذیرش شناخت کامل نسبت به ارائه دهنده داشته باشید.

فرمانده انتظامی کیش یاداور شد: از گرفتن چک هایی که صادر کننده آن ناشناس است خودداری و در صورت انجام معامله با چک قبلا از بانک مربوطه نسبت به محل ، اعتبار و اصالت آن اطمینان حاصل شود.

وی گفت: معاملات و قراردادهای خود را در مراکز رسمی و قانونی انجام و به ثبت برسانید تا از دخل و تصرف در آن جلوگیری و تحت حمایت های قانونی قرار بگیرید و  برای اطمینان از اصالت سند از مرجع صدور آن استعلام بگیرید.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=26018
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.