• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

مگر کارمندان در مناطق آزاد چقدر حقوق می‌گیرند که باید مالیات بدهند؟

  • کد خبر : 23975
  • 18 دی 1400 - 23:17
مگر کارمندان در مناطق آزاد چقدر حقوق می‌گیرند که باید مالیات بدهند؟

امام جمعه کیش از تلاش دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد جهت حذف مالیات به‌ویژه مالیات برحقوق کارمندان خبر‌ داد و گفت: مگر کارمندان در منطقه آزاد چقدر حقوق می‌گیرند که بخشی از آن‌هم برای مالیات برود، هویت مناطق آزاد یعنی حذف معافیت مالیاتی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حسن زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید سلیمانی، از برگزار کنندگان این مراسمات در جزیره کیش تقدیر و تشکر کرد‌.

وی در ادامه با اشاره به دیدار خانواده و اعضای ستاد بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با رهبر انقلاب اسلامی اظهار داشت: امروز فضای مجازی زیر کلید مستکبران است و هرکاری که بخواهند در این فضا انجام می‌دهند، این چند روز دشمن اسم و عکس شهید سلیمانی را پاک کرد و برخی از این صفحات را بست، فضای مجازی را دشمن مدیریت می‌کند، مسئولین فضای مجازی کشور باید هوشیار باشند، باید یک جبهه مقابله قوی را مقابل دشمن درست کرد.

امام جمعه کیش سه راهکار را برای کنترل فضای مجازی ارائه داد و افزود: تسریع در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات یکی از این راهکارهاست که اکنون الگویی است که در کشورهای پیشرفته هم در حال اجراست.

وی افزود: سال‌هاست در رابطه با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات صحبت می‌شود اما هنوز نتیجه ای ندیده‌ایم و باید تلاش و کوشش کرد، امروز در‌ مسئله فضای مجازی در زمین دشمن و با قواعد دشمن بازی می‌کنیم که باید قواعد و زمین را به نفع خودمان تغییر دهیم‌.

حجت الاسلام ‌و المسلمین حسن زاده دومین راهکار را تقویت بسترهای ارائه خدمات و پلتفرم‌های داخلی عنوان کرد و گفت: در مقایسه با پلتفر‌م‌های خارجی موجود، درگاه‌های داخلی ضعیفی طراحی شده‌اند که باید تقویت شوند، تقویت این پلتفرم‌ها می‌تواند مصونیت فرهنگی، اقتصادی و سیاسی را تا حد بالایی تأمین کند.

وی همچنین ارتقا سواد رسانه‌ای در سطح افکار عمومی را یکی دیگر از راهکارهای کنترل فضای مجازی عنوان کرد.

خطیب نماز جمعه کیش با اشاره به سالروز طرح حذف حجاب توسط رضاخان گفت: تاریخ کشف حجاب در آن دوران، روز سیاه و سختی برای بانوان مسلمان و محجبه کشور‌ بود، مردم در مقابل این طرح استعماری ایستادند و مقاومت کردند، برخی زنان برای مبارزه با این طرح حتی چند ماه و چند سال در خانه ماندند.

وی بیان داشت: امروز بدپوششی و کشف حجاب بیماری بدخیم جوامع بشری است، پشت آن توطئه و تلاش دشمن به‌خوبی دیده می‌شود، همه باید مواظبت کنند در ‌دام دشمن قرار‌ نگیرند.

حسن زاده سالروز قیام خونین مردم قم در ۱۹ دی و این حرکت روحانیون و مردم را منشأ تحول عظیم در حرکت انقلاب اسلامی یاد کرد.

وی در ادامه با اشاره به نزدیک شدن به ایام نوروز و ورود گردشگران به جزیره کیش گفت: امسال احتمال افزایش حضور گردشگر در کیش وجود دارد؛ فعال کردن ستاد نوروزی جزو مسائل مهم است و باید شرایط را برای پذیرایی خوب فراهم کرد.

امام جمعه کیش عنوان کرد: مسئله تأمین آب و برق برای نوروز امسال و تابستان آینده مهم است، انتظار می‌رود اگر نیاز به افزایش ظرفیت تولید است از همین الان اقدام شود و از الان پیش بینی مقابله با کمبود احتمالی آب و برق در نوروز و تابستان صورت بگیرد.

وی در ادامه فعال کردن کمیسیون‌های مختلف در سازمان منطقه آزاد کیش به‌ویژه کمیسیون اقتصادی را مورد تقدیر قرار داد و گفت: به‌طور مثال اگر زمینی را در اختیار شخصی قرار دادیم باید وضعیت آن مشخص شود، در این کمیسیون‌ها باید کاری کنید که باعث جذب سرمایه سرمایه‌گذاران بشود‌.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده همچنین پیگیری تصویب کامل طرح جامع کیش و به‌روزرسانی آن را امری مورد قبول عنوان کرد و گفت: همه گروه‌ها باید در مسیر طرح جامع تلاش و کوشش کنند، یکی از فواید این کار این است که جلوی کارهای سلیقه‌ای، فساد و رانت را می‌گیرد و باعث جلوگیری از تضییع حقوق بیت‌المال می‌شود.

وی از تلاش مسئولان دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد با نمایندگان مجلس جهت حذف مالیات در مناطق آزاد به‌ویژه مالیات برحقوق کارمندان خبر‌ داد و گفت: مگر کارمندان در منطقه آزاد چقدر حقوق می‌گیرند که بخشی از آن‌هم برای مالیات برود، هویت مناطق آزاد یعنی حذف معافیت مالیاتی است.

امام جمعه کیش عنوان کرد: مجوز ورود خودرو به کیش نیز یکی از کارهایی است که باید دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد پیگیری کند، امروز مردم می‌نالند و توان تعمیر یک خودرو را ندارند، تقاضا می‌کنیم که مجلس شورای اسلامی و دولت محترم برای کیش تسهیلاتی را ببینند و مجوز ورود خودرو را بدهند‌.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=23975
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.