• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

بروز ۲۰۷ مورد آتش‌سوزی در کیش / ۸۰ درصد آتش‌سوزی‌ها منشأ برقی دارد

  • کد خبر : 166
  • 10 مهر 1394 - 22:49

رئیس آتش نشانی جزیره کیش از بروز ۲۰۷ مورد آتش‌سوزی طی نیمه نخست سال جاری اشاره کرد و گفت: ۸۰ درصد آتش‌سوزی‌های جزیره منشأ برقی دارد. اسد زنوز رئیس آتش نشانی جزیره کیش پیرامون امکانات و خدمات آتش‌نشانی در این جزیره گفت: آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کیش در قالب سه ایستگاه اطفا و نجات فعال […]

رئیس آتش نشانی جزیره کیش از بروز ۲۰۷ مورد آتش‌سوزی طی نیمه نخست سال جاری اشاره کرد و گفت: ۸۰ درصد آتش‌سوزی‌های جزیره منشأ برقی دارد.

اسد زنوز رئیس آتش نشانی جزیره کیش پیرامون امکانات و خدمات آتش‌نشانی در این جزیره گفت: آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کیش در قالب سه ایستگاه اطفا و نجات فعال با ۵۹ نفر پرسنل در دو شیفت کاری با اهدافی چون مهار و اطفا حریق و حفاظت از افراد و شرکت‌های عمومی و خصوصی در مقابل آتش‌سوزی، عوارض و سوانح ناشی از آن، ارائه آموزش‌های لازم در امور آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در سطوح مختلف، ایجاد توسعه ایستگاه‌های مورد نیاز و بهره‌برداری از آنها انجام اقدامات لازم جهت مقابله و کاهش آثار سو ناشی از حوادث، سوانح طبیعی و غیر طبیعی، نظارت و کنترل بر تحقق شرایط ایمنی و استانداردهای تجهیزاتی ساختمان‌ها در مقابل سوانح گوناگون آتش‌سوزی، زلزله، برق گرفتگی، سیل و … فعالیت می‌کند.

وی درباره عملکرد شش ماهه نخست سال ۹۴ در جزیره اعلام کرد: با توجه به عملیات انجام شده از اول سال ۹۴ تاکنون تعداد ۲۰۷ آتش‌سوزی و اطفا حریق (که ۸۰ درصد این حریق‌ها منشأ برقی دارد)، شرکت در ۱۷۶ مورد عملیات امدادرسانی از جمله تصادفات، سقوط درخت، سقوط در چاه و ۱۳ مورد عملیات جلوگیری از نشت گاز انجام شده که متأسفانه در این مدت ۳۱ نفر آسیب دیدند و چهار نفر نیز در اثر حوادث گوناگون فوت شده‌اند.

وی در ادامه گفت: اطلاع‌رسانی‌های موضوعی در خصوص راه‌های مقابله جهت جلوگیری از حادث شدن آتش‌سوزی در قالب کلاس‌های آموزشی رایگان در ایستگاه شماره یک مرجان به صورت روزانه جهت کیشوندان عزیز برگزار می‌شود که مورد قبول و رضایت شرکت‌کنندگان قرار گرفته است.

به گفته وی، این آموزش‌های مقدماتی به مدت یک و نیم ساعت تئوری و دو ساعت عملی ارائه می‌شود که شرکت‌کنندگان را قبل از هر چیز با خطرات موجود در محیط کار و زندگی که باعث به وجود آمدن حریق و سپس با عملیات واقعی با انواع خاموش کننده‌های دستی آشنا می‌کند.

این مسئول ادامه داد: تداوم این آموزش‌ها سبب کاهش حوادث در جزیره خواهد شد.

زنور، افزود: علاوه بر آموزش مقدماتی، آموزش‌های تخصصی نیز جهت تربیت آتش‌نشانان داوطلب برگزار می‌شود که وجود ۲۱۷ نفر آتش‌نشان داوطلب در جزیره کیش از افتخارات این اداره است.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=166
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.