• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

فرمانده نیروی دریایی سپاه: دستور توقیف کشتی‌های ترال در محدوده غیرمجاز را صادر کرده‌ام

  • کد خبر : 14708
  • 18 بهمن 1397 - 16:45
فرمانده نیروی دریایی سپاه: دستور توقیف کشتی‌های ترال در محدوده غیرمجاز را صادر کرده‌ام

فرمانده نیروی دریایی سپاه از تشکیل بسیج دریایی خبر داد و گفت: دستور توقیف کشتی‌های ترال در محدوده غیرمجاز را صادر کرده‌ام.

به گزارش کیشوند نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، دریادار علیرضا  تنگسیری شامگاه سه‌شنبه در جمع صیادان منطقه اظهار داشت: ما در دهه فجر انقلاب اسلامی و چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی قرار داریم؛ سن ما به اندازه ای است که زمان طاغوت را درک کرده ایم، در آن زمان اگر یک ژاندارم با یک اسلحه وارد یک روستا می‌شد، همه را به صف می‌کرد و به مردم ظلم می‌شد و در روستاها حکومت می‌کردند و کسی حق نداشت دم بر آورد.

وی افزود: ما برای انقلاب و این نظام مقدس، شهید داده‌ایم و امروز افتخار می‌کنیم که یک کشور آزاد داریم؛ ای کسانی که کشور آزادی دارید، باور کنید که اگر ما به استکبارهای جهانی و طاغوت‌های زمانه بله می‌گفتیم، یا با زیرچشمی به آنها نگاه می‌کردیم، در این صورت هر جنایتی می‌خواستند انجام دهند و ما کاری به مظلوم نداشتیم. اما قرآن می فرماید در مقابل ظلم یا می‌ایستید یا هجرت می کنید در مقابل استکبار حق ندارید سر خم کنید، باید از مظلوم حمایت کنید، این افتخار کشور ایران اسلامی است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: امروز افتخار نیروهای مسلح در این است که مردم صاحبان این انقلاب هستند. مردم، پابرهنگی زمان طاغوت را دیده‌اند. برای حفظ عزت و سربلندی و رضایت مردم نباید از هیچ تلاشی دریغ کرد.

سردار تنگسیری گفت: شک نکنید که هیچ دشمنی نمی‌تواند به ما گزندی وارد کند، بلکه این خود ما هستیم که می‌توانیم به خودمان ضربه بزنیم، استحکام این انقلاب و نظام مقدس به مردم است و کشور منهای مردم معنا و مفهومی ندارد. مسؤولی که یک فرد طرفدار کشور و انقلاب را دلسرد کند باید جوابگوی خون تمامی شهدا باشد.

وی در ادامه اضافه کرد: صاحبان سواحل‌، همین شهرستان‌ها و روستاها هستند باید درد صیادان را بهتر و بیشتر بشناسیم و برای آبادانی کشور دست به دست هم دهیم، البته با شعار نمی‌توان کاری از پیش برد. نباید امرار معاش ساحل‌نشین روستایی که از طریق ماهیگیری است، از بین برود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: امروز برخی با عملشان نان را از یک روستایی گرفته و در دهان یک بیگانه می‌گذارند. این برای ما قابل قبول نیست! این موضوع برای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسدران انقلاب اسلامی قابل قبول نیست، چراکه مردم ولی نعمتان انقلاب اسلامی هستند و ما نیز مدافع مردم هستیم.

سردار تنگسیری گفت: بدون واسطه از آقای وزیر ۲۰ مجوز برای مردم ابوموسی درخواست کردم و وزیر در پاسخ این خواسته من گفت به دلیل عدم ظرفیت دریا، صدور مجور ممکن نیست. در همان جلسه گفتم که کشتی های چینی و خارجی صید ترال و کف انجام می‌دهند و هرچه هست را جمع می‌کنند و می برند؛ اعطای ۲۰ مجوز به مردمی که در جزیره هستند امکان ندارد؟ با توجه به زمان خاص صید و تخمگذاری میگو و ماهی‌ها باید در صیدگاه‌های اطراف که تخم‌گذاری ماهی و میگو صورت می گیرد، صیادی ممنوع باشد.

وی با اظهار تاسف از این مسئله گفت: همه به خوبی می دانیم که فانوس ماهیان در عمق زندگی می‌کنند و کشتی‌های فانوس باید به عمق زیاد بروند و صید فانوس انجام دهند، نه در ساحل. در سالیان قبل یکی از همین کشتی ها در بندرعباس آتش گرفت. صید صنعتی که باید در اقیانوس هند صورت گیرد، در کنار صیادان محلی و در آب های سرزمینی انجام می شود؛ از این رو نیروی دریایی سپاه، آنها را توقیف کرده است. از همه جا تماس گرفتند و قول دادند که در آب های سرزمینی حضور نمی یابند اما در سردخانه های شش کشتی توقیف شده، ماهی‌هایی که صید آنها مجاز نیست موجود است و صید قابل توجهی انجام داده‌اند. بعضی از این ماهی‌های صیدشده توسط این کشتی ها، خوراک ماهی های دیگر است که با صید گونه های یک ماهی، گونه های دیگر هم کم می‌شود. 

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: حتی اولین شخص مملکت ایران اسلامی و فرمانده کل سپاه و تمام دلسوزان نظام از این قضیه نگران هستند. مگر چند نفر از طریق صید صنعتی سود می‌برند؟ باید به اقیانوس هند بروند. در آبی که لنج های ما قادر به صید هستند این کشتی ها حق ماهگیری ندارند و دستور دادم در صورت مشاهده کشتی های صیادی در این محدوده، توقیف کنند.

تنگسیری بیان کرد: ما دنبال راه‌اندازی بسیج دریایی هستیم که خود مردم برای دریا امنیت ایجاد کنند و اگر جایی تخلفی صورت گرفت با ما تماس بگیرند. در بحث بسیج دریایی نیز کمک‌هایی برای خرید ماهی و تدابیری برای ادوات صیادی اندیشیده ایم.

وی ادامه داد: تا جایی که لنج های ما قادر هستند صید انجام دهند، نباید این کشتی ها صید کنند که در صورت مشاهده، با آنان برخورد می شود. مگر چند درصد جامعه از اینها سود می‌برند که درحال حاضر  می‌گویند ایرانی هستند که شکل‌شان را عوض کرده‌اند؟ 

فرمانده نیروی دریایی سپاه خطاب به صیادان جاسکی گفت: ما در کنار شما هستیم و با تخلفات کشتی های صنعتی محکم برخورد می‌کنیم. ما نه سیاسی هستیم که از مقام خود بترسیم و نه دنبال مقام و رتبه. ما لابی‌گری نداریم بلکه همانند رهبرمان انقلابی عمل می‌کنیم. طی تماسی که با استاندار داشتم اعلام کرد که من با شماها هستم و شما محکم بایستید.

سردار تنگسیری افزود: اما یک عده سوء استفاده می کنند و این برای ما قبل قبول نیست. اگر عده ای با فانوس ماهیان زندگی می‌کنند، بروند در اعماق مثل راس‌الحد یا جاهای دیگر. ما هیچ اجازه ای برای کشتی های صیادی نخواهیم داد که در این منطقه صید کنند و فرمانده پایگاه جاسک نیز این موضوع را اجرایی می کند. این کشتی ها باید به عمق بروند و در آب های سرزمینی نباشند.

وی افزود: کشتی های توقیف شده هرکدام ۴۰ تا ۱۵ و ۲۰ تن ماهی صید کرده بودند و این برای ما قابل قبول نیست. اگر این کشتی ها، فانوس ماهیان را صید می‌کنند نباید ماهیان دیگر را صید کنند.

سردار تنگسیری بیان داشت: در نیروی دریایی سپاه ۵۰ عدد موج‌شکن ساخته ایم و قادر بوده‌ایم که ۲۰۰ تا موج‌شکن بسازیم اما از ما حمایت نشد. از این ۵۰ عدد، ۳۲ موج‌شکن با اعتبارات نیروی دریایی ساخته شده و در اختیار روستاها قرار داده ایم؛ همچنین در جاسک چندین موج‌شکن ایجاد شده است.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=14708

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.