• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

به‌عنوان یک ایرانی وظیفه دارم به کشورم خدمت کنم/ بیماران سرطانی دیگر نیاز نیست برای درمان به خارج بروند

  • کد خبر : 11234
  • 21 خرداد 1397 - 14:04
به‌عنوان یک ایرانی وظیفه دارم به کشورم خدمت کنم/ بیماران سرطانی دیگر نیاز نیست برای درمان به خارج بروند

رئیس منطقه‌ای اورولوژی اروپا در وین و نیویورک گفت: با راه اندازی مرکز درمان سرطان در جزیره کیش و آوردن متخصصان ایرانی و خارجی به این جزیره، بیماران سرطانی دیگر نیاز نیست برای درمان به خارج از کشور بروند.

به گزارش پایگاه خبری کیشوند نیوز، روز گذشته نشست خبری به‌مناسبت آغاز فعالیت مرکز درمان سرطان در جزیره کیش (KCC) و با حضور پروفسور بابک جوان رئیس منطقه‌ای اورولوژی اروپا در وین و نیویورک در بیمارستان کیش برگزار شد.

پروفسور جوان در ابتدا با اشاره به وجود محدودیت‌ها برای ایران از نظر پزشکی و آکادمیک گفت: متاسفانه مشاهده می‌شود به بهانه‌های مختلف اجازه ورود چیزهای نوین در زمینه پزشکی به ایران داده نمی‌شود و وظیفه ما به‌عنوان پزشک یا جراح این است که بیمار را به بهترین شکل درمان کنیم و به همکارانم در ایران تبریک می‌گویم که با این امکانات کم کارهای بزرگی را انجام می‌دهند.

وی از اهداف خود برای حضور در ایران گفت و افزود: آمدن ما به ایران و جزیره کیش به‌منظور آموزش به پزشکان نیست چون آنها خودشان در کار خبره هستند ولی امکاناتی در خارج از کشور هست که در ایران نیست و بالعکس، امروز ایران در زمینه پزشکی به نوعی خودکفا شده است و در حال تولید علم است و فردی که به سرطان مبتلا می‌شود نیازی نیست به خاطر کمبودها منتظر بماند و درمان او از همان لحظه آغاز می‌شود.

رئیس منطقه‌ای اورولوژی اروپا دیگر دلیل حضور خود در ایران را خدمت به مردم کشورش عنوان کرد و افزود: اینکه حالا در خارج از کشور به جایگاهی رسیده‌ام به‌عنوان یک ایرانی وظیفه دارم به کشورم خدمت کنم و به نوعی دینم را ادا کنم و شخصاً به این امر اعتقاد دارم.

پروفسور جوان با عنوان اینکه همکاری و تبادل علم در یک زمینه باعث پیشرفت در آن زمینه می‌شود، افزود: علیرقم وجود پزشکان متخصص و با سطح بالا در زمینه سرطان در کشور، رفت و آمد کاری بین پزشکان ایران با سایر پزشکان دنیا کم است که این یکی دیگر از دلایل حضورم در ایران است.

وی افزود: یک بیمار وقتی به مرحله عمل جراحی می‌رسد همیشه به سراغ پزشک دوم برای نظر دادن می‌رود و این به‌خاطر ترسی است که از عمل دارد و این ترس در بیماری سرطان بیشتر است، وظیفه یک پزشک این است که بهترین امکانات و اطلاعات را راجع به آن بیماری بدهد و بهترین تصمیم زمانی صورت می‌گیرد که چند پزشک در کنار هم تصمیم نهایی را بگیرند که در مرکز درمان سرطان کیش این کار صورت می‌گیرد و ترس و نگرانی بیمار راجع به نحوه درمان کمتر می‌شود.

جوان با اشاره به پیگیری‌های مضاعف دکتر انصاری لاری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در زمینه راه‌اندازی مرکز درمان سرطان گفت: جزیره کیش با توجه به شرایط خاصی که دارد، می‌تواند پزشکان متخصص در زمینه سرطان را از کشورهای مختلف و درغالب یک مرکز درمان سرطان گرد هم آورد تا بیمار بتواند از بهترین و آخرین نظرات با امکانات پیشرفته موجود بهره‌مند شود، فراهم آوردن چنین شرایطی در کیش و حضور بیماران سرطانی در این جزیره برای درمان از چند جنبه برای خود بیمار نیز مزیت به حساب می‌آید، اینکه هم از نظر اقتصادی به‌صرفه است، می‌تواند خانواده خود را به‌همراه خود بیاورد و بعد از عمل هم می‌تواند در یک مکان بسیار زیبا و در کنار دریا دوره درمان خود را بگذراند که از نظر روانی برای فرد سرطانی بسیار مهم است.

رئیس منطقه‌ای اورولوژی اروپا با اشاره به اعلام آمادگی قطعی ۱۵ نفر از پزشکان متخصص خارجی و ایرانیان مقیم خارج در زمینه درمان سرطان برای حضور در kcc گفت: مریض ایرانی دیگر نباید دغدغه این را داشته باشد که برای نظر دیگر پزشکان و درمان به خارج از کشور برود و این فکر که اگر می‌توانستم به خارج از کشور بروم ممکن بود وضعیت بهتری به‌وجود آید، باید از ذهن و قلب مردم گرفته شود، چون هم پزشکانی که در کشور وجود دارند بسیار خوب هستند و هم اینکه اگر نظر دوم یا نظر دیگر پزشکان مطرح دنیا را برای نحوه درمان بخواهند، بهترین تیم بالای سر آنها خواهد بود که این امر برای بیماری سرطان از حساسیت بالایی برخوردار است.

وی تاکید کرد: KCC یا (Kish Cancer Center) یک ایده و جنبش است که آینده خوبی دارد چون مریض سرطانی شرایط خاصی دارد و باید شرایط درمان هم برای او خاص باشد، در جزیره کیش امکاناتی در اختیار ما قرار داده‌اند که بتوانیم در این زمینه حتی برای دیگر کشورها الگو باشیم، این برای گردشگری پزشکی نیز موثر خواهد بود و حتماً در آینده از بیماران حوزه خلیج فارس نیز به این مرکز خواهند آمد.

وی در پایان با اشاره به فراهم آوردن تجهیزات برای درمان همه نوع سرطان‌ها گفت: بخشی از تجهیزات لازم فراهم شده و در حال فراهم کردن دیگر دستگاه‌های بسیار مهم در این زمینه هستیم، به‌دلایلی امکان آوردن این دستگاه‌ها و تجهیزات به تهران وجود ندارد که این یکی دیگر از مزیت‌های جزیره کیش است.

لازم به‌ذکر است که بعد از این نشست خبری، نخستین جراحی مرکز KCC بر روی بیماری با سرطان پروستات توسط پروفسور جوان، دکتر لاهیجی و دکتر افراسیابی جراحان ارولوژی در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش انجام شد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=11234
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. احسنت بر دکتر جوان که اینگونه به فکر کمک به هموطنان خویش است و درود مضاعف بر دکتر انصاری لاری که بانی این امر و این دعوت شدند

  2. افرین بر آقای رضایی که رفتار خود را در قبال سازمان و فعالیت های مثبت انجام شده تغییر داده و به جای منفی بافی و منفی نگری به فکر همدلی با مجموعه کیش و ساکنان کیش است افرین