• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

فرهنگ باید نخستین نقطه آغازگر تحول در کیش باشد

  • کد خبر : 11020
  • 08 خرداد 1397 - 1:40
فرهنگ باید نخستین نقطه آغازگر تحول در کیش باشد

بوجود آوردن فضای تحول در جزیره ای که باید در محورهای مختلف فرهنگی، گردشگری، اقتصادی، اجتماعی در خود تغییراتی حاصل نماید بالاخره باید از نقطه ای آغاز گردد. به شخصه معتقدم تیم اجرایی کار خود را از بهترین نقطه شروع کرده است که آموزش و پرورش و امور فرهنگی و هنری از مهمترین زیرساخت های لازم در هر جامعه ای برای ایجاد تحول می باشد.

کوروش کشمیری نماینده حزب اراده ملت در جزیره کیش:

کوروش کشمیریچند روز قبل در پایگاه خبری کیشوند نیوز یادداشتی را مطالعه کردم که به عنوان یک فعال سیاسی – فرهنگی دوستدار کیش برخود واجب یافتم نکاتی را بالاجمال به عرض مخاطبان عزیز برسانم.

امیدوارم همه ما به عنوان افراد یک جامعه، یک کشور و یک شهر بتوانیم طوری با انصاف و عادلانه با مسئولان همراهی کنیم که در نهایت به آرمان بزرگ خود که همان ترقی کشور باشد دست یابیم و البته در تمام مسیر نقدهای سازنده از مسئولین را در فضایی مناسب در دستور کار خود قرار دهیم.

نمی خواهم در توضیحاتم از شخص مدیر عامل محترم نام ببرم که ایشان از همان ابتدا به جای واژه “من” از واژه “ما” استفاده کردند. و این به معنای آنست که تحول مذکور در بیانات معارفه آقای انصاری لاری نخست با یک مدیریت تیمی و نه انفرادی و دوم با همراهی کردن تمام ساکنین جزیره کیش و تمامی صنوف امکان پذیر می باشد.

بوجود آوردن فضای تحول در جزیره ای که باید در محورهای مختلف فرهنگی، گردشگری، اقتصادی، اجتماعی در خود تغییراتی حاصل نماید بالاخره باید از نقطه ای آغاز گردد. به شخصه معتقدم تیم اجرایی کار خود را از بهترین نقطه شروع کرده است که آموزش و پرورش و امور فرهنگی و هنری از مهمترین زیرساخت های لازم در هر جامعه ای برای ایجاد تحول می باشد.

در شهرمان، کیش، شاهد آن هستیم طی دو دهه اخیر جمعیت ساکنین، چند برابر شده است و به تبع آن افزایش تعداد دانش آموزان، به وضوح نیاز جزیره را برای افزایش کمی و کیفی مدارس بازگو می کند. به جرات می توان گفت در هیچکدام از شهرهای کشورمان در سال های بعد از انقلاب این افزایش جمعیت دانش آموزی اتفاق نیفتاده است که وزارتخانه آموزش و پرورش نیز بخواهد تعداد مدارس و امکانات آموزشی یک شهر را چند برابر کند.

لزوم حضور پیدا کردن نخبه های اقتصادی و سرمایه گذاران داخلی و خارجی در کیش و استقرار دائمی آنها به اتفاق خانواده در این جزیره پیش نیازهایی دارد که به زعم بنده داشتن مدارسی با کیفیت و سیستم آموزشی قوی از اولویت این پیش نیازهاست. مدارسی که طی بیست سال گذشته و طی شتمام پیشرفت هایی که در کیش اتفاق افتاده است مغفول مانده اند.

لازم است خاطر نشان کنم رسیدگی تیم مدیریتی جدید به مقوله فرهنگی و آموزشی به معنای آن نیست که از سایر محورها غفلت شده است. بلکه طی این مدت چندماهه جهت ارتباط با سرمایه گذاران خارجی و بسترسازی برای تحول سلامت که به حقیقت دو دسته از نیازمندی های با اهمیت برای ایجاد تحول در شهر زیبایمان کیش می باشد اقدامات جدی انجام شده است.

علاوه بر اینکه از اقدامات و برنامه ریزی های صورت گرفته در مقوله آموزش و پرورش تشکر می کنم و ضمن تاکید بر ضرورت تغییر در ساختار اداری وزارتخانه مربوطه در زمینه مدارس در مناطق آزاد به خصوص شهر کیش اهمیت قرار گرفتن این مدارس در زمره مدارس بین المللی را گوشزد می نمایم.

فرصت حاضر تا شروع سال تحصیلی جدید فرصت مناسبی است که اقدامات لازم جهت تقویت سخت افزاری مدارس انجام گیرد و با بررسی نقاط ضعف و نقاط قوت کادر آموزشی در طول سال دوره های آموزشی مداوم برای ایشان قرار داده شود ضمنا امیدوارم تیم مدیریتی مرتبط پیشنهاد بنده را برای راه اندازی مدارس هنر به خصوص مدرسه موسیقی، مدرسه تئاتر و مدرسه شعر و داستان به طور مجزا در جزیره کیش به عنوان یک مزیت رقابتی آموزشی که شاید به کمک آن کیش بتواند حتی با پایتخت و برخی شهرهای بزرگ کشور نیز رقابت کند به صورت ویژه مورد بررسی قرار دهند.

در شرایط حاضر کشور که ممکن است برخی مشکلات غیرمترقبه طاقت و تحمل را از هم میهنانمان سلب کرده باشد سطح صبوری جامعه قطعا پایین می آید اگرچه شخصا نقدهایی به عملکرد مسئولین منطقه داشته و دارم اما به اهالی قلم پیشنهاد می دهم به جای رسانه ای کردن بعضی از این نقاط ضعف که شاید در کوتاه مدت راه علاجی برای آن نباشد و اصطلاحا نمک پاشیدن بر زخم های ملت، بهتر است نقدها و راه حل های پیشنهادی خود را در فضایی مشورتی با مسئولین درمیان بگذاریم. این مهم کمک می کند تا انگیزه مدیران عملیاتی منطقه کاسته نشده که افزایش نیز بیابد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=11020
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. با بررسی لایه های مواضع اِعمالی جناب دکتر انصاری تفاوتهای فاحشی با مواضع اِعلامیشان دیده میشود که این وضعیت برای توسعه اقتصادی پایدار کیش نگران کننده است.

    پرداختن به حوزه های فرهنگی با نگاه تحول و تسری به کل کشور ماموریت اصلی جناب انصاری نیست و میتواند تداعی کننده عاقبت مدیریت دور اول سازمان منطقه آزاد کیش باشد که هم ایشان را حاشیه دار کرد هم جلوه ای سیاسی از کیش بروز داد.

    این متن تحلیلی سردبیر محترم کیشوند نیوز میتواند تلنگر بجایی باشد تا قدری دقیقتر و اقتصادی تر به کیش پرداخته شود تا خدایی ناکرده در اتمسفری از نگاه سیاسی و یا حزبی.

    با آرزوی موفقیت برای توسعه پایدار اقتصادی کیش به عنوان بخشی از بدنه اقتصاد کلان کشور.

  2. مگر فضای شورای بین رسانه و مدیران سازمان وجود دارد که شما می‌فرماید.بردار در خواب تشریف داری…