• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

انصاری لاری و “محبوبیت” از دست رفته

  • کد خبر : 10964
  • 05 خرداد 1397 - 7:25
انصاری لاری و “محبوبیت” از دست رفته

انصاری لاری با شعار شهر خلاق آمد، به تغییر راضی نبود و هر روز دم از تحول می‌زد. می‌گفت بسیاری از زیرساخت‌ها آماده هستند و جزیره کیش آماده ایجاد یک تحول است. روزها و شب‌ها در اما و اگرها سپری شد، سخنانش رفته رفته از آن شدت اولیه فاصله می‌گرفت، به‌نظر می‌رسید شهر خلاق و آن واژه تحول، صرفاً به مسائل فرهنگی تنزل پیدا کرده، نه خبری از تحول اقتصادی است.

مهرماه سال گذشته بود، شرجی و گرمای هوا مدتی بود برگرده کیشوندان سنگینی می‌کرد، مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش منصوب شد، انصاری لاری آمد، با همان شلوغی‌های همیشگی همراه، شلوغی‌هایی که به نظر نمی‌رسید از جنس بیلان کاری باشد، به هرحال می‌گفتند تابستان نفس‌های آخر خود را می‌کشد و نسیم خنکای پاییز فرا خواهد رسید.

انصاری لاری با شعار شهر خلاق آمد، به تغییر راضی نبود و هر روز دم از تحول می‌زد. مدیران دلخواه یا تحمیلی خود را به جزیره آورد و کار را با تغییرات مدیریتی مرسوم آغاز کرد. می‌گفت بسیاری از زیرساخت‌ها آماده هستند و جزیره کیش آماده ایجاد یک تحول است، نباید به رشد قانع باشیم. می‌گفت “اینکه در جزیره کیش روز به روز تعداد بانک‌ها و صرافی‌ها بیشتر بشود، این می‌شود رشد، ولی اگر بتوان با استفاده از این بانک‌ها و صرافی‌ها، کیش را یک مرکز پولی و مالی منطقه‌ای کنیم و به‌جای اینکه هر روز منتظر باشیم که قیمت ارز از کشور همسایه به ما تحمیل بشود و این قدرت پولی ما بتواند بر نرخ ارز کنترل داشته باشد، این یعنی آغاز یک تحول”. …

روزها و شب‌ها در اما و اگرها سپری شد، سخنانش رفته رفته از آن شدت اولیه فاصله می‌گرفت، به‌نظر می‌رسید شهر خلاق و آن واژه تحول، صرفاً به مسائل فرهنگی تنزل پیدا کرده و آن‌هم به “پنجشنبه‌های تکراری” محدود شده است. نه خبری از تحول اقتصادی است و نه عمرانی و گردشگری.

تا اینکه زمزمه‌هایی مبنی بر حضور وی در شهرداری تهران به گوش رسید، همین امر امید کیشوندان را به آینده و آمال‌هایی که با وعده‌ها و حرف‌های او ساخته بودند متزلزل کرد. گرچه پس از رایزنی‌های فراوان و حضور در بین ۷ گزینه نهایی برای شهرداری تهران، از شرکت در انتخابات نهایی شهردار تهران انصراف داد اما برخلاف تلاش‌های فراوان برای نشان دادن علاقه خود به جزیره، دیگر آن رنگ و جاذبه اولیه را نداشت. طمع شهرداری تهران انصاری لاری را از اینجا رانده و آنجا وامانده کرده بود. شاید او ناخواسته و ندانسته وارد بازی‌ای شده بود که گویا نتیجه آن از پیش تعیین شده است. البته برخی می‌گویند حضور انصاری لاری در کارزار به ظاهر ناموفق شهرداری تهران، حرکتی برای رهایی از وعده‌های داده شده و آغازی برای ورود به چارت بالادستی دولت بوده است که در آینده تأثیرات خود را نشان می‌دهد.

یکی دیگر از عواملی که برخی کیشوندان را گله‌مند کرد، نابسامانی قیمت خودرو در جزیره کیش بود، شاید بخش اعظم این نابسامانی به قیمت ارز و قوانین اخیر اعمال شده برای مناطق آزاد در رابطه با واردات خودرو در کشور باشد، ولی سرمنشأ این آشفتگی به تصویب قانون اولیه افزایش عمر خودروها و عدم کنترل بازار برمی‌گردد. قانونی که به تصویب نرسید و تغییر کرد، ولی هیچ‌گاه این تغییرات در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان منطقه آزاد کیش منتشر نشد! آشفته بازاری که تا به امروز نیز ادامه دارد و باید فکری به حال آن کرد.

البته نابسامانی نرخ ارز و وضعیت این روزهای اقتصادی کشور نیز از بد اقبالی‌های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش است، وضعیتی که گریبان جزیره کیش را همچون دیگر نقاط کشور گرفته است. باید دید آقای انصاری لاری می‌تواند این تهدید را در بخش‌هایی به‌ فرصت تبدیل کند و یا اینکه همچنان رویای دیگری برای آینده خود و یا جزیره کیش در سر دارد؟

اما همانطور که اشاره شد، این روزها تقریباً هرچه می‌شنویم دم از ایجاد تغییر یا تحول در حوزه فرهنگی است و به نظر نمی‌رسد برنامه و خلاقیت خاصی برای بخش‌های عمرانی، گردشگری و اقتصادی کیش وجود داشته باشد و سازمان منطقه آزاد کیش هم به اتمام برخی پروژ‌ه‌های نیمه کاره‌ روی آورده است.

انصاری لاری هم کار سختی برای بازگرداندن محبوبیت نسبی خود دارد، او تنها با ایجاد رونق اقتصادی می‌تواند این “محبوبیت از دست رفته” را احیا کند، نه با شعارهایی که هیچ پایه و اساسی ندارند.

به هرحال گرمای این روزهای جزیره زیبا و پرنشاط کیش آن نسیم خنکش را هم از دست داده و به انتظار روزهایی می‌نشیند که تحول و تغییر را در پروژه‌های عمرانی و گردشگری خود ببیند.

مرتضی رضائی مدیرمسئول پایگاه خبری کیشوند نیوز

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=10964
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲۷
  1. واقعا محبوبیت خود را از دست داده.

  2. کیش را با شیراز اشتباهی گرفته انگار .بنده خدا کیش با شب شعر خوب نمیشه کیش اقتصاد میخواد ،گردشگر میخواد

  3. با سلام و خدمت جناب رضایی مدیر مسول پایگاه کیشوند نیوز جناب دکتر انصاری وارث خرابکاری گذشتگان است ، مدیران بسیار ضعیف و محتاط کیش در بدنه سازمان و شرکت های تابعه حضور دارند که فقط به فکر خودشان و کیسه های شان هستند اصلا اهل ریسک و ریسک پذیری نیستند تنها راه تحول کیش باید اول از سازمان و شرکت های تابعه اغاز گردد این مدیران ضعیف میانی که آسیب های بسیار جبران ناپذیری به کیش و جناب آقای انصاری می رسانند از قطار باید پیاده شوند و مدیرانی کاربلد متخصص به کارگیری شود و زیر بار فشارها عزل و نصب سیاسی نفرمایید و این دسته موضوعات انصاری لاری که خودشان فردی خلاق ، اخلاقی و متخصص هست می تواند آن نگاه تحولی را به پیش ببرد در غیر این صورت در دوران ایشان اتفاق خاصی برای اقتصاد کیش محقق نمی شود

  4. واقعیتش این متنی که ایشون نوشتند چندان ارزش جواب دادن ندارد چون حرف حسابی توش نیست و خوب البته انتظاری بیشتر از این هم از نویسند کم سن و سال این متن نیست منتهی محبوبیت جناب انصاری از بابت حسن خلق ، مردمی بودن و پاکدستی و مدیریت ایشان است .. ضمنا ایشان بنیانگذار تفکر و منش خلافاته و تحول گرایانه هستند و این امر می بایست در طول سالیان پی گیری گردد قرار نیست در مدت ٣ سال کیش تحول چشمگیری را تجربه کند بلکه قرار است در مسیر درست تحول قرار گیرد ..

  5. با اهداف خوبی پا به جزیره گذاشتند تمام کیشوندان قدیمی و جدید تمام قد از ایشان همایت کردند
    سازمان در زمان تحویل به ایشان وضعیت بهتری داشت یشان بیشتر وقت خود را به قومیت گرایی دادند هر کس از منطقه ایشان میامد ملاقات انجام میشد اطرافیان ایشان گویی به کوه طلا رسیده اند خاسته های بیراه داشتند کاری به انجام شدن یا نشدن نداریم ولی زمان از دست رفت به گفته ریش سفیدان کیش تحول اقتصادی از سازمان باید شروع میشد تغییر خاصی در سازمان مشاهده نشد فقط اسامی جابجا شد
    انتظار معجزه نداریم ولی با کمک و هم فکری خاک خورده ها خیلی کارها میشد کرد ولی متاسفانه کسی گوش نکرد و شد این …….

  6. نویسند متن انگار مشکل شخصی با دکتر انصاری عزیز دارد این متن سراسر کذب و کینه است خصوصا اینکه از سر حسادت محبوبیت ایشان را نشان رفته . از ضعف های مدیریتی ایشان و سازمان اگر انتقادی دارید بنویسید .. مردم کیش هر کسی را که احساس کنند صادقانه تلاش می کند دوست دارند ضمنا تحول زمان می خواهد و کار های بنیادی به سرعت نمود ظاهری پیدا نمی کند باید صبر کرد و همکاری ..

  7. درود بی کران بر انصاری لاری
    مرد پاک وپاک دست

  8. جمع کنید بابا با این انصاری لاریتون. اینم فقط بلده شعار بده. این کی محبوبیت داشته که ما نمیدونستیم؟

    • دورد بر همشهری عزیز انصاری لاری که اگر هم در این اوضاع خراب مملکت نتواند انچنان که باید کاری برای کیش بکند ولی حداقل خیالمون راحت است که تا جایی که بتواند جلوی دزدی و فساد را می گیرد این هم خودش تحولی است خدای نگهدارش

  9. جناب آقای رضائی
    عیبش که بگفتی هنرش نیز بگوی
    ایشان فردی است مدیر ومدبر آثار فعالیت ایشان جناب رضائی در چند ماه نمایان نمی گردد. شروع پروژهای بزرگی که چند سال بود فعالیتی نداشت در دوران ایشان مجددا فعال شده است. کمی انصاف داشته باشید .

  10. جناب آقای رضائی
    عیبش که بگفتی هنرش نیز بگوی
    آثار کارهای بزرگ در چند ماه ویا چند سال نمایان نمی گردد برادر عزیز. با درایت و یرنامه ریزی ایشان پروژه های خاک خورده مجددا فعال گشته و بر خلاف نظر شما مردم جزیره کیش کاملا از رفتار و منش ایشان خصوصا بومیان کیش راضی می باشند حتی اگر ایشان با توجه به وضعیت اقتصادی کشور که کیش نیز از آن تبعیت می نماید کاری از پیش نبرند که چنان نیست.

    • کارهای خوبی انجام شده و در حال انجامه اما اهل تبلیغ کردن و هیاهو کردن نیستند ان شالله تاثیراتش را مردم در عمل درک خواهند کرد مهم ترین کار مبارزه با فساد است که مهم ترین ویژکی تیم مدیریتی فعلی پاکدستی است

  11. جناب انصاری لاری انسان خوبی است ولی باید قبول کرد که بدرد کیش نمی خورد کیش مدیر فرهنگی نمی خواهد .جناب انصاری بیشتر در بحث فرهنگی فعال هستند.کیش مدیری قوی که در بحث اقتصادی و گردشگری فعال باشد و بتواند کیش از از این رکود خارج کنند وبه همان پویایی گذشته برساند میخواهد .

    • در همه جنبه ها فعال هستند .. استان فارس دوران طلایی سرمایه گذاری را در دوره ایشان به خود دید … اگر اطلاعات ناقص دارید تحقیق کنید تا بدانید ..

  12. درود بر جناب رضایی که چاپلوسی را سرلوحه پایگاه خود مثل خیلی از رسانه داخلی کیش قرار نداده و شفاف با مردم صحبت میکنند واقعیت کیش را به مردم میگویند

    • چه صحبتی می کند ؟ خبر ها را از سایت سازمان کپی می کند اینجا هر از گاهی هم مطالبی به اصطلاح نقد گونه می نویسد که بیشتر از اینکه رنگ و بوی نقد کارشناسانه داشته باشد رنگ و بوی حسادت و سیاه نمایی دارد چه در زمان مونسان چه در زمان فعلی انگار یک جور مشکل شخصی دارد با سازمان

  13. احسن بر پایگاه خبری کیشوند نیوز.رسانه مردم باقی بمانید.

  14. با بررسی لایه های مواضع اِعمالی جناب دکتر انصاری تفاوتهای فاحشی با مواضع اِعلامیشان دیده میشود که این وضعیت برای توسعه اقتصادی پایدار کیش نگران کننده است.

    پرداختن به حوزه های فرهنگی با نگاه تحول و تسری به کل کشور ماموریت اصلی جناب انصاری نیست و میتواند تداعی کننده عاقبت مدیریت دور اول سازمان منطقه آزاد کیش باشد که هم ایشان را حاشیه دار کرد هم جلوه ای سیاسی از کیش بروز داد.

    این متن تحلیلی سردبیر محترم کیشوند نیوز میتواند تلنگر بجایی باشد تا قدری دقیقتر و اقتصادی تر به کیش پرداخته شود تا خدایی ناکرده در اتمسفری از نگاه سیاسی و یا حزبی.

    با آرزوی موفقیت برای توسعه پایدار اقتصادی کیش به عنوان بخشی از بدنه اقتصاد کلان کشور.

    • مصطفی خانزادی دوشنبه شب در شورای اداری جزیره کیش افزود: مطالعه کاملی با کمک اهل فن و دانشگاهیان از وضعیت ساختار عمرانی کیش صورت گرفت اما متاسفانه باید گفت که وضعیت زیرساخت های این جزیره مناسب نیست.
      وی اظهار داشت: امروز بخشی از بودجه های عمرانی سازمان منطقه آزاد باید صرف مرمت و نگهداری پروژه های عمرانی قبلی جزیره شود.
      وی تصریح کرد: بدنبال این نیستیم که فعالیت های اجرایی را به هر قیمتی تمام و ضد توسعه عمل کنیم و مشکلاتی را در مسیر توسعه به آیندگان تحمیل کنیم.
      خانزادی به فعالیت عمرانی چند ماه اخیر در جزیره کیش اشاره کرد و یادآور شد: اقدامات عمرانی خوبی به برکت ماه رمضان و عید سعید فطر در جزیره کیش افتتاح و یا کلنگ زنی خواهد شد و برای توسعه این جزیره زیبا پروژه های کوتاه، میان و بلند مدت طراحی شده است.
      وی گفت: در روز عید سعید فطر پروژه مهم و استراتژیک مخازن سوخت هواپیما در فرودگاه کیش بهره برداری می گردد.
      وی افزود: برای این مهم ۲ مخزن نصب شده و در حال انجام اصلاحات برای کسب استاندارد لازم است از طرفی ۲ مخزن دیگر هم در شرف اتمام و انتقال به فرودگاه می باشد.
      وی اظهار داشت: همچنین افتتاح فاز یک اسکله ۳۵ هزار تنی را در دستور کار داریم که در تلاشیم روز عید فطر افتتاح شود، اما بهره‌برداری از آن پس از لایروبی و تجهیز آن اتفاق خواهد افتاد.
      معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه اتصال ۲ نیروگاه برق جزیره از اقدامات قابل تقدیر است افزود: بر اساس اعلام کارشناسان امر در تابستان امسال احتمال کمبود ۳۰ مگاوات برق را داریم که با این اتصال علاوه بر اضافه شدن ۲۰ مگاوات برق در نتیجه جزیره دیگر مشکل برق نخواهد داشت.
      خانزادی اظهار داشت: اتصال آب شیرین کن ها به همدیگر از دیگر اقدامات خوبی است که مقدمات آن فراهم و با کمک مدیران ۲نیروگاه به زودی بهره برداری می رسد.
      وی گفت: با اجرای پروژه اصلاح مخزن هوایی در مسیر فرودگاه در کمتر از یک ماه آینده ، بسیاری از مشکلات فشار آب و قطعی پمپ آب مشترکان شهر نیز رفع خواهد شد.
      وی با بیان اینکه مدیر عامل سازمان منطقه آزاد برای تامین منابع مالی این طرح ها پیگیر و دستور لازم را صادر کرده است، افزود: پروژه لایروبی یک هزار و پانصد میلیارد ریال اعتبار دارد که در روز عید سعید فطر رونمایی خواهد شد و منجر به ایجاد یک جزیره مصنوعی گردشگری در دریا می گردد که مطالعات و بحث های زیست محیطی آن انجام شده است.
      وی گفت: سایت پیاده روی از دیگر طرح هایی است که کلنگ آغاز عملیات آن نیز به زودی انجام خواهد شد.
      معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: برای اجرای این طرح ها ۱۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال منابع بودجه ای تخصیص یافته است.
      خانزادی با تاکید بر اینکه ظرف چهار ماه آینده نیز پروژه هایی در دست اجرا است که بخش عمده‌ای از مشکلات جزیره را برطرف خواهد کرد، افزود: این پروژه‌ها شامل انبارهای ۲٫۵ هکتاری، انبار مرکزی سازمان، ساختمان پلیس فرودگاه، اصلاح و توسعه پیست دوچرخه سواری، پروژه ساختمان مبارزه با مواد مخدر، ۲ باب مدرسه ۱۸ کلاسه، ساختمان امنیت پرواز سپاه، بهسازی بیمارستان کنونی، تکمیل مدارس هوشمند دانشگاه صنعتی شریف، مرکز فرهنگی سفین و تعمیر و مرمت مجتمع المپیک می باشد.
      وی اظهار داشت: یک سری پروژه هم ظرف ۱۰ ماه آینده عملیاتی خواهد شد که شامل ساختمان مرکزی سازمان منطقه آزاد ، بیمارستان جدید کیش که مشاور آن نیز تعیین شده و در حال انجام کار است و تالار شهر که به دلیل نداشتن ایمنی لازم باید ساختمان جدیدی برای آن احداث گردد.
      وی گفت: همچنین ساختمان ترمینال جدید فرودگاه که با ۱۴۰هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تکمیل می شد اکنون با صرف یک هزار میلیارد ریال به جز هزینه های قبلی، برای اتمام آن سه هزار و ۴۰۰ میلیارد یال لازم است.
      خانزادی افزود: مطالعات نشان می دهد که این ترمینال جوابگو نیاز جزیره نخواهد بود و با افتتاح آن مشکلاتی بروز خواهد کرد بر این اساس تصمیم گرفته شد که یک ترمینال دیگر احداث شود و از ترمینال کنونی در حال ساخت با کاربری دیگری استفاده گردد. وی گفت: توسعه فاز دوم سفین و بازار ماهی فروشان که از وضعیت بدی رنج می‌برد و باید نوسازی شود از دیگر اقدامات در حال برنامه‌ریزی می‌باشد.

    • تفکر امثال شماست که اقتصاد کشور را فلج کرده برادر نه چندان عزیز

  15. برای شخص من ، حقیقتا انتصاب دکتر انصاری لاری ، خوشایند بود ! شنیدها و سوابق گذشته ایشان ، بسیار امیدبخش بود. به این نکته ابدا توجه نشده بود که درخشش ایشون در زمان تصدی استانداری فارس،صرفا به دلیل عِرق بی نظیری است که به زادگاه و همشهریان خود دارند نه از روی زبدگی در امر مدیریت!
    نکته دوم اینکه ایشان بعد از دولت خاتمی ، تقریبا تصدی هیچ سمت و پست مدیریتی را نداشته و بنظر میرسد تدبیر و مدیریت ایشان دستخوش این انزوأ اجباری گشته و ایشان را بیشتر به یک کاپتان تیم فوتبال مبدل ساخته به نحوی که طی این ۹ ماه فقط تمام دوستان و بچه محل هاشو (که اغلب مثل خود ایشان بعد از دولت خاتمی بیکار بودند) را در سازمان منطقه آزاد کیش جمع کرده هر چی از لار و لامردو گراش و شیراز و … تونسته آورده. از مدیرکل حوزه اش آقای نوربخش که پیش تر فقط تجربه کار در بخش خصوصی رو داشته و همسر آقای نوربخش که در بیمارستان بعنوان مدیر اداری مشغولند بگیر تا آقای قائدیان که یک بیزنسمن در امور بیلبوردهای تبلیغاتی شیرازه و بیشتر آخر هفته هاشو یا دبی میره یا قطر یا مدیر جزایر اقماری آقای منفرد که از قضا شیرازیه یا آقای دکتر صلاح که ابتدا بعنوان مدیرکل بازرسی مشغول شدند و سپس با حفظ سمت و رییس بیمارستان کیش هم هستند جالب اینجاست مدیر کل حراست هم لامردی است که ایشان هم عِرق خاصی به شیرازی ها داره و بعد از انتصاب یک شیرازی دیگر بعنوان مدیرعامل کیش ایر مدیر حراست کیش ایر و معاون بازرگانی کیش ایر هم حذف و بجای آنان ۲ برادر عزیز شیرازی دیگر که کوچکترین تجربه اجرایی در حوزه ایرلاین ندارند را منصوب نمودند که ضرر های مالی میلیاردی و عدم اخذ تاییدیه سازمان هواپیمایی کشوری را بهمراه داشته.
    در حوزه حراست یک شیرازی بازنشته تحت عنوان جانشین مدیرکل حراست منصوب شده که تاکنون چنین پست سازمانی در اداره کل حراست وجود نداشته و البته در کیش ایر بیش از ۸ شیرازی دیگر در رده های کارمندی و کارشناسی طی ۶ ماه اخیر جذب و مشغول شده اند.
    در معاونت اقتصادی هم مدیران میانی همگی از شیراز منصوب شده و در معاونت گردشگری هم مدیر گردشگری آقای سوخکیان اهل شیراز هستند.در شرکت توسعه و بندر هم که ابتدا آقای احمد درخشان لامردی که مدتی در بندر چارک سرپرست بود را ابتدا به مدیرکلی بندر کیش منصوب و هنوز مهر انتصاب ایشان خشک نشده به یکباره بعنوان مدیرعامل شرکت توسعه بنادر و فرودگاه های کیش منصوب نمودند. مدیرکل فرودگاه هم که شیرازی اند و مدیرعامل علوم و فنون کیش هم از اهالی استان فارس انتخاب شد و ایشان هم دو معاون خود را از همشهریان خود منصوب کرد.
    بنده بعنوان یک فرد کاملا آگاه که از دوره عامری در سازمان و شرکت های تابعه مشغول به کار هستم ، به جرات میگم طی هیچ دوره مدیریتی ، این همه همشهری بازی ندیده بودم .گویی بعد از سالها خانه نشینی و بی کاری ، حالا باید فرصت را از دست نداد و تمام بچه محل های افراطی چپگرا که سالهاست بی کار و خانه نشین شده اند را در سازمان منطقه آزاد کیش مشغول کرد.
    این است گویا رسالت اصلی دوره مدیر عاملی دکتر انصاری لاری !!!

  16. بنده خدا حاج داود کرمی با این شیرازی ها چطوری می خواد کار کنه.
    هرچی شیرازی لامردی لاری بیکار بود دارن میارن.
    یک نفر در سازمان هرچی برادر و فامیل داشته اورده اونوقت جوان های بومی کیش بیکار هستند.

  17. ژن کیش داره کلاً شیرازی شده. مشکل بیکاری در شیراز خدا رو شکر حل شد.هرچی بیکار بود مدیران سازمان شدند