• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
12

تابستان کیش و چالش خانواده‌ها برای گذراندن یک فصل گرم

  • کد خبر : 27830
  • 31 خرداد 1402 - 7:30
تابستان کیش و چالش خانواده‌ها برای گذراندن یک فصل گرم

با فرا رسیدن فصل گرم تابستان و پایان امتحانات، چگونگی گذران این فصل نه‌تنها برای دانش آموزان، بلکه برای زنان خانه دار نیز به یک چالش تبدیل می‌شود.

به گزارش کیشوندنیوز، با فرا رسیدن فصل گرم تابستان و پایان امتحانات، چگونگی گذران این فصل نه‌تنها برای دانش آموزان، بلکه برای زنان و مردان نیز به یک چالش تبدیل می‌شود.

این چالش برای شهرهای جنوبی و مناطق گرمسیری دشوارتر از ساکنان دیگر شهرهاست و به‌دلیل شرایط خاص زندگی جزیره‌ای در کیش، سختی آن برای کیشوندان مضاعف می‌شود.

در این فصل از سال به‌دلیل گرما و شرجی بالا، عملاً استفاده از پارک‌ها و فضای سبز شهری برای کیشوندان به صفر می‌رسد.

ثبت نام در کلاس‌های ورزشی و هنری و… متنوع یکی از کارهایی است که می‌تواند در طول روزهای گرم تابستان به گذران اوقات فراغت مفید کمک کند.

بازارگردی و رفتن به کافه و رستوران یکی از تفریحات کیشوندان در طول سال است که با توجه به هزینه‌های بالا و ماهیت این تفریح، نمی‌تواند تفریحی مناسب برای هر روز کیشوندان باشد.

در این بین زنان و مادران خانه دار بیشترین آسیب را از گرمای هوا و آغاز تعطیلی مدارس و بلا استفاده شدن پارک‌ها می‌بینند و تفریحات و برنامه‌های موجود نمی‌تواند جوابگوی نیاز آنها در این فصل باشد.

با توجه به شرایط موجود و بافت جمعیتی ساکن در جزیره کیش که از شهرهای مختلف کشور حضور دارند و اغلب در جزیره قوم و خویشی ندارند، برخی زنان و فرزندان ترجیه می‌دهند تابستان را در شهر پدری خود سپری کنند.

عدم برنامه‌ریزی و نبود امکانات مناسب برای گذراندن این فصل از سال بعضاً باعث به‌وجود آمدن آسیب‌های اجتماعی فراوانی می‌شود و شاید به همین دلیل است که افسردگی یکی از بیماری‌های شایع در بین کیشوندان است.

با این حال استفاده از یک فضای سرپوشیده و تبدیل آن به پارک خانواده می‌تواند تا حدودی برای رفع این مشکل گره گشا باشد و خانواده‌ها بتوانند در فضایی آرام و مفرح ساعاتی را در این محیط سپری کنند.

سالن نمایشگاه‌های بین‌المللی با سه سالن مجزا به مساحت ۲۱هزار متر مربع می‌تواند گزینه مناسبی برای تبدیل شدن به پارک فصلی خانوادگی در ایام گرم سال باشد. سالنی که معمولاً در نیمه اول سال هیچ نمایشگاهی را به خود نمی‌بیند.

پوشاندن چندین مترمربع چمن مصنوعی، استقرار چند میز پینگ پنگ و فوتبال دستی، گذاشتن چند تور بدمینتون و… می‌تواند در تبدیل بخشی از این سالن به یک پارک فصلی موثر باشد و حتی می‌شود ورزش‌های همگانی و برنامه‌های فرهنگی و هنری متنوعی را در این مکان برگزار کرد.

یادداشت از: مرتضی رضائی مدیرمسئول کیشوندنیوز

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=27830
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.