• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

هرس غیر اصولی و قطع درختان، ممنوع

  • کد خبر : 11007
  • 07 خرداد 1397 - 7:31
هرس غیر اصولی و قطع درختان، ممنوع

مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات گفت: هرس، سربرداری و قطع هر نوع گیاه از جمله درخت، درختچه و غیره به صورت غیر مجاز و بدون اخذ مجوز در مقابل منازل، مجتمع های تجاری، خدماتی و هتل ها که به منزله نمایان ساختن نمای ساختمان انجام می شود، تخلف محسوب می شود.

به گزارش کیشوند نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش، دکتر محمدی با بیان اینکه این اقدام در جزیره افزایش یافته است، افزود: عدم آگاهی عمومی در خصوص ممنوعیت این امر و عواقب قانونی آن، می تواند مشکلات فراوانی را برای حفظ محیط زیست جزیره ایجاد کند.

وی با تاکید بر لزوم نگهداری مناسب و گسترش فضای سبز جزیره، عنوان کرد: هرس، سربرداری و قطع هر نوع گیاه از جمله درخت، درختچه و غیره به صورت غیر مجاز و بدون اخذ مجوز در مقابل منازل، مجتمع های تجاری، خدماتی و هتل ها که به منزله نمایان ساختن نمای ساختمان انجام می شود، تخلف محسوب می شود.

مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش در ادامه تصریح کرد: متاسفانه دیده شده که برخی از شهروندان اقدام به بریدن، ریشه کن کردن، سوزاندن نهال، درخت، درختچه و بوته، تیغ زدن و آتش افروختن در تنه درختان و همچنین سر بر کردن و قطع تاج درختان، پوست کندن، شاخه زنی، شکستن، تهیه چوب ، هیزم و ذغال می کنند که تمامی این اعمال غیر مجاز هستند و می بایست کیشوندان را از عواقب این اقدامات مطلع ساخت.

وی تاکید کرد: برای قطع و یا جابجایی هر گونه درخت در معابر، اماکن عمومی، دولتی و یا خصوصی می بایست مالکان، متولیان، متصدیان و اشخاص مسئول این اماکن، نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند.

دکتر محمدی یادآور شد: هرس و سرزنی شاخه های مزاحم در معابر عمومی که از داخل منازل و مجتمع های خصوصی به بیرون رشد کرده اند نیز به عهده و هزینه مالکین و یا ساکنین مربوطه است.

شایان ذکر است، در ماده ۶۸۵ قانون مجازات اسلامی در بخش تعزیرات و مجازات های بازدارنده مصوب مجلس شورای اسلامی آمده است: هر کس اصله نخل خرما را به هر ترتیب یا هر وسیله بدون مجوز قانونی از بین ببرد یا قطع کند، به سه تا شش ماه حبس یا از یک میلیون و پانصد هزار تا سه میلیون ریال جزای نقدی یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

همچنین، طبق ماده ۶۸۶ نیز هرکس درختان موضوع ماده یک قانون گسترش فضای سبزرا عالماً و عامداً و برخلاف قانون مذکور قطع یا موجبات از بین رفتن آنها را فراهم آورد علاوه بر جبران خسارت وارده حسب مورد به حبس تعزیری از شش ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از سه میلیون تا هجده میلیون ریال محکوم خواهد شد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=11007
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.