• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

وقتی فرهنگ کیشوندی خُرد می‌شود/ اقدام عجیب شرکت خدمات در تخریب فضای سبز + عکس

  • کد خبر : 15242
  • 25 فروردین 1398 - 14:07
وقتی فرهنگ کیشوندی خُرد می‌شود/ اقدام عجیب شرکت خدمات در تخریب فضای سبز + عکس

اما اجرائیات شرکت عمران، خدمات در کاری بسیار عجیب اقدام به تخریب این زیباسازی شهری می‌کند که با دستور به‌موقع معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش جلوی تخریب کامل گرفته می‌شود.

فطرت انسان زیبایی را دوست دارد و زیبایی‌های محیط زندگی و فضای شهری اطراف‌ هر انسانی تأثیرات مثبت بسیاری بر روح و روان می‌گذارد، موضوعی که باعث شده دوست داران طبیعت در قالب کمپین‌های خودجوش به‌طریق مختلف برای حفظ و حراست از محیط زیست‌مان شکل بگیرد.

در جزیره کیش، علاوه بر وجود زیبایی‌های خدادادی، فضای سبز زیبا و محیط پاکیزه شهری از جمله مواردی است که شهر کیش را با دیگر شهرهای کشور متمایز کرده است به‌نحوی که در نظرسنجی صورت گرفته شده در ایام نوروز امسال، حدود ۸۴ درصد گردشگران و کیشوندان از زیبایی و تمیزی محیط شهری اعلام رضایت کردند.

در کنار همه این زیبایی‌ها وجود فرهنگ والای جزیره نشینان در قالب فرهنگ کیشوندی به عاملی برای حفظ و حراست از آنها شده است. فرهنگی که از گذشته و دیرباز به نسل جدید جزیره نشینان منتقل شده و افرادی که این جزیره را برای سکونت خود انتخاب می‌کنند، خواسته یا ناخواسته تحت تأثیر این فرهنگ، نسبت به زیبایی شهر و برهم نخوردن نظم موجود توجه ویژه‌ای دارند.

در این بین عدم آگاهی برخی مسئولان فصلی از فرهنگ کیشوندی یکی از خطراتی است که ممکن است به این موضوع آسیب وارد کند.

چند روز قبل اتفاقی رخ داد که بخش اجرائیات شرکت عمران، آب و خدمات کیش که خود سهم‌ بسزایی در زیبایی شهری جزیره کیش دارند، در یک حرکت عجیب دست به تخریب فضایی می‌زنند که با هزینه شخصی یکی از ساکنان جزیره کیش تزئین و مرمت شده بود.

ماجرا از این قرار است که در نبش کوچه دیدنی‌های دوم پشت بیمارستان، قطعه زمینی با یک درخت لور کهنسال وجود دارد که مالکیت این زمین به‌دلیل وجود این درخت، قابل انتقال به اشخاص نیست.

به‌گفته اهالی محل، این زمین طی سال‌ها به‌دلیل بی‌توجهی تبدیل به زباله‌دانی و محل اختفای اجناس سرقتی و مواد مخدر و تجمع مار و عقرب و موش شده بود.

تا اینکه یکی از اهالی محل بعد از درخواست‌های فراوان از سازمان منطقه آزاد کیش برای بهبود وضعیت زمین و عدم نتیجه‌گیری، در یک حرکت خودجوش و در طول چند سال با هزینه شخصی اقدام به سامان‌دهی و زیباسازی زمین می‌کند و فضایی شاد و زیبا را برای استفاده عموم در این مکان به‌وجود می‌آورد.

حرکتی که می‌توانست مورد تقدیر قرار بگیرد، اما اجرائیات شرکت عمران، خدمات در کاری بسیار عجیب اقدام به تخریب این زیباسازی شهری می‌کند که با دستور به‌موقع معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش جلوی تخریب کامل گرفته می‌شود.

جا دارد مسئولان امر توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند چرا که این حرکت نه‌تنها باعث تخریب فضای سبز عمومی می‌شود بلکه با ایجاد تناقض در گفتار و رفتار موجود، باعث تخریب یک فرهنگ‌سازی مثبت نیز می‌شود، فرهنگی که باید برای به‌دست آوردن آن سال‌ها تلاش و هزینه کرد.

حتی اگر این دست‌کاری در فضای شهری مخالف با تبصره‌های موجود بود، می‌شد به طریق مختلف با آن مواجه شد تا آسیبی به فضای سبز و فرهنگ مشارکت مردمی در کمک به زیباسازی شهری وارد نشود.






تخریب محل  توسط عوامل شرکت خدمات



انتهای پیام*/ مرتضی رضایی

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=15242

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.