• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

اجرای عملیات خانه به خانه ایمن سازی فلج اطفال در کیش

  • کد خبر : 9633
  • 05 اسفند 1396 - 14:00
اجرای عملیات خانه به خانه ایمن سازی فلج اطفال در کیش

عملیات خانه به خانه ایمن سازی فلج اطفال ویژه کودکان زیر ۵ سال، در جزیره کیش آغاز شد.

به گزارش کیشوند نیوز، طرح واکسیناسیون فلج اطفال در دو نوبت اجرا می‌شود که نوبت اول آن همزمان با دیگر مناطق مرزی و پرخطر کشور از تاریخ ۵ تا ۸ اسفند ماه ۹۶ و نوبت دوم نیز در روزهای ۱۸ تا ۲۱ فروردین ۹۷ ماه سال جاری در کیش اجرا خواهد شد.

در مرحله اول خانواده‌های ساکن جزیره کیش جهت انجام واکسیناسیون فرزندان خود می‌توانند به پایگاه‌های ثابت واکسیناسیون از جمله مرکز سلامت بوعلی، پایگاه سلامت صدف، بیمارستان کیش، کلینیک امام علی(ع)، بازار پردیس ۲، بازار مروارید، مرکز تجاری، بندرگاه، فرودگاه کیش، مساجد امام حسن مجتبی(ع) و خاتم الانبیاء(ص) مراجعه کنند. همچنین این طرح توسط مأموران بهداشت نیز به صورت خانه به خانه در همان زمان انجام خواهد شد.

در این عملیات ایمنسازی که به‌صورت خانه به خانه انجام می‌پذیرد، در مجموع ۳۰ تیم سیار دو نفره، ۱۲ تیم ثابت تک نفره، ۱۵ نفر نیروی پشتیبان، ۶ راننده و ۴ ناظر و مسئول در ۱۶ منطقه عملیاتی طی ۴ روز به فعالیت مشغول بوده و بالغ بر ۱۵۰ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در این طرح مشارکت می‌نمایند.

این طرح به‌همت و همکاری سازمان‌های بهزیستی، هلال احمر، بسیج، صدا و سیما و دیگر داوطلبان سلامت ساکن در جزیره کیش برگزار خواهد شد.

پیش بینی می شود در این عملیات  در مجموع حدود ۱۱۲۰۰ خانوار ایرانی و ۱۰۰ خانوار غیر ایرانی مورد بازدید و ۴۲۴۱ کودک زیر ۵ سال ایرانی و ۱۲۱ کودک زیر ۵ سال غیرایرانی واکسینه شوند.

خانواده های ساکن در جزیره جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به شماره ۴۴۴۳۲۴۲۴ مرکز توسعه و سلامت کیش تماس بگیرند.

بیماری فلج اطفال

سازمان بهداشت جهانی در چهل و یکمین اجلاس خود در ژنو ریشه کنی بیماری فلج اطفال را به تصویب رساند و کلیه کشورها را موظف نمود تا سال ۲۰۰۰ این ویروس وحشی را ریشه کن نمایند. این ابلاغیه و استراتژی های آن موجب شد که در سال ۲۰۰۱ فقط در ۳ کشور افغانستان و پاکستان و نیجریه به این بیماری را گزارش دهند و در ۱۲۵ کشور این بیماری بطور کامل حذف گردد .

در حال حاضر بیماری در سه کشور پاکستان، افغانستان و نیجریه بومی است و در سال های اخیر علاوه بر کشورهای مذکور در کشورهای سومالی، اتیوپی، کامرون، کنیا و سوریه گزارش گردید.

خوشبختانه به همت والای تلاش گران عرصه بهداشت و درمان از سال ۲۰۰۱ موارد قطعی فلج اطفال در ایران مشاهده نشده ولی به دلیل اینکه میهن عزیزمان ایران در مجاورت ۲ کشور با شیوع بالای موارد فلج اطفال (افغانستان و پاکستان) قرار دارد، به علت تردد مهاجرین و اتباع این کشورها ،عملیات ایمنسازی تکمیلی در ۴۰ شهرستان مرزی و پرخطر کشور که شامل دانشگاههای سیستان و بلوچستان – زابل – جیرفت – کرمان – هرمزگان –خراسان جنوبی می باشد در طی ۲ مرحله به فاصله ۶-۴ هفته هر ساله برگزار می گردد .

بیماری فلج اطفال بیماری است که بیشتر کودکان زیر ۱۵ سال را مبتلا می نماید. این ویروس سیستم عصبی نخاعی را مبتلا و فرد را تا پایان عمر فلج می نماید.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=9633
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.