• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

“محمد علی زم” فیلتر شد!

  • کد خبر : 8832
  • 16 دی 1396 - 2:39
“محمد علی زم” فیلتر شد!

مرتضی بانک، “محمدعلی زم” پدر “روح الله زم” را از سمت معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برکنار کرد.

به گزارش کیشوند نیوز، بحث داغ فیلترینگ در فضای مجازی و یکی از دلایل بوجود آمدن اغتشاشات و فتنه اخیر در کشور را می توان ماحصل تحریک رسانه های صوتی، تصویری و مجازی بیگانه ای دانست که در روزهای گذشته به هر دری برای رسیدن به اهداف شوم خود و روشن نگه داشتن آتش این فتنه زدند. سوای اینکه در رابطه با مسائل اخیر نباید از اصل مطالبات و خواسته های مردم غافل شد.

یکی از این رسانه های محرک و شایعه پراکن، کانال تلگرامی آمدنیوز بود که حتی پایش به مکاتبات وزیر ارتباطات با موسس تلگرام نیز باز شد.

روح الله زم مدیر کانال آمدنیوز، “آقازاده”ی ارشد محمد علی زم معاون ترکان در دولت یازدهم و معاون پیشین(تا چند روز قبل) بانک در دولت دوازدهم و در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقصادی می باشد.

روح الله زم (۱۳۵۷) با شناسنامه و گواهینامه جعلی، یک عدد نارنجک، دستبند، باتوم، ۶ عدد کلت جنگی ۳۸ میلیمتری و یک دستگاه بی‌سیم در سال ۸۸ و در زمان فتنه از سوی نیروهای امنیتی کشور دستگیر شد، اما پس از آن در دوران مرخصی از کشور گریخت و به مالزی و بعد فرانسه رفت و با ارتباطی که با معاندین و ضد انقلاب ها گرفت سعی می کند نقش رابط میان عوامل داخلی باشد.

محمد علی زم، برای تبرئه خود جهت عدم ارتباط با فرزندش رسماً در مصاحبه ای با روزنامه همبستگی در اسفند ماه سال ۹۵ ضمن تاکید بر عدم داشتن هرگونه رابطه با فرزندش، گفت: «بارها برای او پیغام فرستادم، که در رویه خود تجدیدنظر کن و دلخوری هایم را از برخی حرف‌ها و موضع گیری‌های او به گوشش رساندند. جواب داده که بــه پدرم بگویید؛ “او فرزنــدی چون روح الله نــدارد و من بر اســاس عقل و تکلیفی متفاوت از گذشته رفتار میکنم”»

برخی این مصاحبه و اعلام عدم ارتباط با اقدامات فرزند را از سوی محمد علی زم ستودند اما در این میان عده ای هنوز با دیده تردید به اظهارنظرهای اینچنینی نگاه می کردند تا اینکه خبرگزاری فارس فیلمی که روح الله زم در آن پدرش را مخاطب قرار داده و وی را در جریان اقداماتش قرار می دهد، منتشر می کند؛ فیلمی که حکایت از هماهنگی و قرار ملاقات با پدر در کشوری ثالث داشت.

البته پیش از این نیز برخی دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی بر روی رابطه های پنهانی برخی نزدیکان و مسئولان دفتر محمد علی زم با مدیر کانال آمدنیوز حساس شده بودند، اما پس از انتشار این فیلم سوالات بیشتری درباره چگونگی رابطه برخی افراد مانند محمد علی زم با روح الله زم ایجاد شده است.

محمد علی زم، روحانی، مدیر فرهنگی – اجتماعی در سال ۱۳۳۴ در تهران به دنیا آمد. وی در دروان بعد از انقلاب مسئولیت‌های مختلفی داشت اما مهمترین آنها سرپرستی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی(۱۳۸۰- ۱۳۵۹) بود. حجت الاسلام زم در سال ۱۳۸۰ معاون اجتماعی شهرداری تهران شد و به موازات آن به سمت رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری منصوب شد.

وی که در کارنامه‌اش ریاست هیات‌مدیره انجمن صنفی ویدیو رسانه، و عضویت در شوراهای مختلف در صداوسیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را نیز دارد در دوران دولت نهم و دهم از مسئولیت‌های دولتی کناره گرفت و به صورت مستقل به فعالیت پرداخت که از جمله راه ‌اندازی خانه خورشید(۱۳۸۹- ۱۳۸۴) بود. وی همچنین در این سال‌ها به عنوان تهیه کننده سینما فعالیت داشت.

محمد علی زم در دولت یازدهم مسئولیت معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقصادی را برعهده گرفت که در دولت دوازدهم نیز این سمت را برعهده داشت تا اینکه به نقل از پایگاه خبری مناطق آزاد خبر برکناری وی به گوش رسید.

مرتضی بانک در حکمی (دوشنبه ۱۱ دی ماه) «محمدرضا رستمی» را جایگزین زم در این معاونت منصوب کرد.

تهیه و تنظیم سند راهبری امور فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد و ویژه یکی از دهها برنامه اجرایی برای معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقصادی تعریف شده است.

تصویر زیر آرشیوی کیشوند نیوز می باشد:

معارفه انصاری لاری مدیرعامل سازمان منطقه ازاد کیش

 

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=8832
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.