• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

بازیگر سرشناس و ایرانی‌تبار کویت درگذشت

  • کد خبر : 6156
  • 21 مرداد 1396 - 11:13
بازیگر سرشناس و ایرانی‌تبار کویت درگذشت

رسانه های کویت از درگذشت “عبدالحسین عبدالرضا” بازیگر معروف و ایرانی تبار این کشور در یکی از بیمارستان های پایتخت بریتانیا خبر دادند.

عبدالحسین عبدالرضا بازیگر کویتیبه گزارش کیشوند نیوز به نقل از بخش عربی خبرگزاری رویترز، تلویزیون رسمی کویت بامداد امروز (شنبه) اعلام کرد که «عبدالحسین عبدالرضا»، بازیگر سرشناس و ایرانی تبار این کشور در سن ۷۸ سالگی و در یکی از بیمارستان های شهر لندن، پایتخت بریتانیا درگذشت.

بر اساس این گزارش، عبدالرضا که متولد ۱۵ ژوئیه سال ۱۹۳۹ میلادی بود و یکی از بنیانگذاران جنبش هنری در کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس به شمار می رفت، طی بیش از شش دهه فعالیت در عرصه بازیگری در صدها نمایش و سریال و همچنین چندین فیلم سینمایی و تلویزیونی شرکت کرد.

هر چند در گزارش رویترز در مورد این بازیگر سرشناس کویتی که علاوه بر کشورش در بسیاری دیگر از کشورهای جهان عرب از قبیل مصر، سوریه، عربستان سعودی، امارات، عمان، بحرین، اردن و تونس نیز مورد تقدیر قرار گرفته و جوایز زیادی دریافت کرده، جزئیات بیشتری ارائه نشده با این حال گفته می شود که وی دارای اصالت ایرانی بوده و پدر و مادرش نیز از اهالی بوشهر بودند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=6156
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.