• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

دلار ۹هزاری شد/ صف فروش طولانی مقابل صرافی‌های دولتی تشکیل شد

  • کد خبر : 13952
  • 21 آذر 1397 - 15:38
دلار ۹هزاری شد/ صف فروش طولانی مقابل صرافی‌های دولتی تشکیل شد

دلار در بازار آزاد وارد کانال ۹هزار تومان شده است؛ ریزش شدید قیمتی در روزهای اخیر موجب تشکیل صف‌های طولانی مقابل صرافی‌های بانکی شده است.

سیر نزولی قیمت‌ها در بازار ارز که از چند روز قبل شدت گرفته موجب شد تا امروز بار دیگر دلار وارد کانال ۹ هزار تومان شود.

این درحالی است که خبری از خریدهای هیجانی در بازار ارز نیست و طبق اذعان صراف‌های حاضر در خیابان فردوسی، فقط کسانی که خرید ضروری دارند الآن نسبت به خرید اقدام می‌کنند.

فعالان بازار می‌گویند: خرید و فروش الآن در خیابان فردوسی و در بازار آزاد خیلی کم انجام می‌شود.

البته فروشنده‌های ارز این بار به‌جای مراجعه به دلال‌ها و صرافی‌های آزاد، به صرافی‌های بانکی مراجعه کرده و با حضور در صف‌های طولانی مقابل این صرافی‌ها قصد فروش ارزهای خود را دارند.

علت مراجعه مردم به صرافی‌های دولتی به‌جای دلال‌ها و صرافی‌های آزاد این است که هم‌اکنون قیمت خرید دلار در صرافی‌های دولتی بالاتر از بازار آزاد است و از همین رو مردم می‌توانند ارزهای خود را با ارائه کارت ملی به این صرافی‌ها با قیمت ۱۰ هزار و ۵۰ تومان بفروشند.

فعالان بازار معتقدند: بازارساز توانسته با کنترل کامل و کاهشی کردن روند بازار ارز، فروشندگان دلار را به‌سمت خود جذب کند و از این طریق احتمالاً حجم زیادی از دلارهای خانگی در اختیار بانک مرکزی قرار خواهد گرفت.

صراف‌ها از مهمترین دلایل ریزش قیمت‌ها در بازار ارز را سیاست‌های اخیر بانک مرکزی می‌دانند و معتقدند محدودیت چک‌های تضمینی و تراکنش‌های بانکی موجب شده تا دلال‌های بزرگ برای خریدهای سنگین، با مشکل مواجه شوند و از همین رو دیگر این افراد نمی‌توانند به‌راحتی خرید و فروش‌های بالا داشته باشند.

درحالی دلار در بازار آزاد هم‌اکنون با قیمت ۹۹۰۰ تومان فروخته می‌شود که در صرافی‌های دولتی قیمت فروش دلار ۱۰۱۰۰ تومان اعلام شده است.

احتمالاً تا دقایقی دیگر صرافی‌های دولتی نیز نسبت به کاهش نرخ خرید و فروش ارزها اقدام خواهند کرد؛ مدتی است که در بازار آزاد قیمت‌ها کمتر از صرافی‌های دولتی است./ تسنیم

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=13952

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.