• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

مراسم اختتامیه اولین جشنواره موسیقی کیش برگزار شد + تصاویر

  • کد خبر : 14632
  • 13 بهمن 1397 - 20:01
مراسم اختتامیه اولین جشنواره موسیقی کیش برگزار شد + تصاویر

مراسم اختتامیه اولین جشنواره موسیقی کیش برگزار شد و نفرات برتر این جشنواره معرفی شدند.

به گزارش کیشوند نیوز به نقل از فارس، مراسم اختتامیه اولین جشنواره موسیقی کیش شب گذشته با حضور حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی ایران، داریوش پیرنیاکان آهنگ‌ساز و دبیر هیئت مدیره خانه موسیقی ایران، مسئولان فرهنگی و هنری سازمان منطقه آزاد کیش، اعضای گروه موسیقی کامکارها و هوشنگ کامکار در سالن همایش‌های کیش برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حمید هادی دبیر جشنواره موسیقی کیش از ۲۱۷ اثر راه یافته به بخش داوری جشنواره خبر داد و افزود: این جشنواره در دو بخش گروه نوازی موسیقی کلاسیک ایرانی و آهنگ‌سازی در چهار موضوع صلح و مهرورزی، خلیج فارس، توصیف کیش و نغمات و آوای لالایی ایران زمین برگزار شد.

اجرای گروه کیش مهر، سخنرانی سعید پورعلی معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش و اجرای گروه ارنواز تهران یکی از برگزیدگان این جشنواره از برنامه‌های بعدی مراسم بود.

در ادامه مراسم از هوشنگ کامکار از بزرگان موسیقی کشور تجلیل به‌عمل آمد و چند دقیقه‌ای ایراد سخنرانی کرد.

تجلیل از حامیان برنامه و هیئت داوران جشنواره و اجرای گلچینی از آواهای لالایی برگزیده جشنواره از برنامه‌های بعدی این مراسم بود.

در انتهای مراسم نیز حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی ایران بیانیه پایانی را خواند و برگزیدگان جشنواره معرفی شدند.

بدین ترتیب در بخش گروه‌نوازی موسیقی کلاسیک، گروه ارنواز تهران به سرپرستی علیرضا گرانقدر رتبه اول را کسب کرد و گروه ژولیات اصفهان به‌سرپرستی امین حیدری و خنیاگرام خیام به سرپرستی صمد برقی رتبه‌های دوم و سوم این جشنواره را از آن خود کردند. 

در بخش آهنگ‌سازی با موضوع صلح و مهرورزی، اثر علی مقتدایی از شهرکرد برگزیده این جشنواره شناخته شد.

امین حیدری از اصفهان در موضوع خلیج فارس و مهران حسین‌زاده از کیش در موضوع توصیف کیش نیز دیگر آثار برگزیده بخش آهنگسازی بودند.

در موضوع نغمات و آوای لالایی ایران زمین، اثر مسعود نکویی از کرمان و رضا فدایی از گیلان از دید هیئت داوران عنوان برتر را از آن خود کردند.

































عکاس : جعفر همافر

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=14632
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.