• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

تضاد قوانین مناطق آزاد با وظایف شوراها و شهرداری ها باید حل شود

  • کد خبر : 448
  • 03 بهمن 1394 - 0:38

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: تضاد قوانین بین قانون اداره مناطق آزاد با وظایف شوراها و شهرداری ها از جمله مشکلات در استان هرمزگان است که امیدواریم حل شود. مسعود دالمن بعد از ظهر چهارشنبه در همایش آموزشی شوراهای اسلامی استان هرمزگان با بیان اینکه شوراها دارای اهمیت و جایگاه مهمی هستند، اظهار […]

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: تضاد قوانین بین قانون اداره مناطق آزاد با وظایف شوراها و شهرداری ها از جمله مشکلات در استان هرمزگان است که امیدواریم حل شود.

مسعود دالمن بعد از ظهر چهارشنبه در همایش آموزشی شوراهای اسلامی استان هرمزگان با بیان اینکه شوراها دارای اهمیت و جایگاه مهمی هستند، اظهار داشت: در قانون شوراها و شهرداری ها نکات ظریف و ریز بسیاری وجود دارد و هر عضو شورا باید این مسائل را بیاموزد و به آن عمل کند تا کارها نظام بخشی بهتری پیدا کند و امور شوراها در مجرای قانونی به پیش برود.

وی ادامه داد: این انتظار از شوراها وجود دارد که کار مردم با دید منطقه ای اعضای شورا به شکل بهتری انجام شود و بر این اساس شوراها در قانون اساسی به عنوان یک ظرفیت مطرح شده اند تا با شناخت بهتر افراد هر منطقه در تصمیم گیری ها به عنوان یک پارلمان محلی فعالیت کنند.

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری هرمزگان با اشاره به شرایط خاص استان هرمزگان، افزود: با توجه به ظرفیت های ساحلی و دریایی سعی شده توسعه هرمزگان دریا محور باشد و در هرمزگان ۳۸ شهر و ۳۷ شهرداری داریم که یکی تنها شهری که شهرداری ندارد، کیش است.

دالمن تصریح کرد: تضاد قوانین بین قانون اداره مناطق آزاد با وظایف شوراها و شهرداری ها از جمله مشکلات در استان هرمزگان است که امیدواریم حل شود.

وی اظهار داشت: تصمیمات شوراها باید کلان باشد و شورا باید از روزمرگی دوری کند و هدف شوراها یک هدف عالی است که اعضای شورا باید در راستای تحقق این اهداف که رسیدن به توسعه است، گام بردارند.

افزایش دانش و آگاهی اعضای شوراها به حل مشکلات کمک می کند

ارسلان بهاری میمندی نیز در همایش آموزشی شوراهای اسلامی استان هرمزگان با بیان اینکه امور آموزشی مورد توجه ویژه دفتر امور شهری و شوراهای استانداری هرمزگان بوده است، عنوان کرد: هرچه اعضای شوراها دانش و آگاهی بیشتری نسبت به وظایف خود داشته باشند، خروجی کار شهرداری ها و دهیاری ها بهتر خواهد بود.

وی ادامه داد: نیمی از جمعیت استان هرمزگان در ۳۸ شهر این استان ساکن هستند و ۳۷ شورای اسلامی شهر در هرمزگان فعالیت می کنند و در هر ۱۳ شهرستان این استان شورای اسلامی شهرستان با مجموع ۷۵ عضو تشکیل شده و شورای اسلامی استان نیز ۱۳ عضو دارد که دو نفر از آنها عضو شورای اسلامی کشور هستند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری هرمزگان افزود: تخطی از امور قانونی شوراها نیز توسط هیئت حل اختلاف استان مورد بررسی قرار می گیرد که این بررسی ها منجر به انحلال یکی از شورای های اسلامی شهر در دوره اخیر در استان هرمزگان شد.

بهاری با اشاره به مشکلات شوراها، بیان داشت: بیمه اعضای شوراها و تخصیص بودجه برای آموزش شوراها از مشکلات شوراها در هرمزگان بوده است.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=448
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.