• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

بهره برداری آزمایشی اولین آبنمای موزیکال دریایی کشور در کیش

  • کد خبر : 3714
  • 24 اسفند 1395 - 15:29

بر اساس این گزارش مجموعه آوای خلیج فارس با حضور دکتر روحانی رییس جمهور در نوروز ۹۶ به طور رسمی افتتاح می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، این آبنمای موزیکال که مراحل ساخت آن از سال ۹۳ در مجموعه تفریحی و گردشگری آوای خلیج فارس آغاز شد اولین و بزرگترین آبنمای موزیکال دریایی در کشور است که در آستانه فرا رسیدن سال نو دوشنبه ۲۳ اسفند با حضور دکتر مونسان و جمعی از مسئولان به طور آزمایشی بهره برداری شد.

بر اساس این گزارش  مجموعه آوای خلیج فارس با حضور دکتر روحانی رییس جمهور در نوروز ۹۶ به طور رسمی  افتتاح می شود.

منحصر بفرد ترین ویژگی این آبنما که  بزرگترین آبنمای موزیکال دریایی در کشور محسوب می شود استفاده از آب شور دریا است که به عنوان یک مزیت ارزشمند در جهت حفظ محیط زیست دریایی اهمیت فراوانی دارد.

آبنمای موزیکال آوای خلیج فارس کیش با قابلیت های دیگری مانند لیزر شو، ویدئو پروجکشن، پرده های آبی، افکت آتش و رباتهای پیشرفته  از سایر آبنماهایی که تا کنون در منطقه خاورمیانه و کشورهای حاشیه خلیج فارس ساخته شده پیشرفته تر و کامل تر است.

لازم به ذکر است آبنماهای بزرگی که پیش از این در برخی کشورهای منطقه ساخته و به عنوان جاذبه های گردشگری معرفی شده اند با استفاده از آب شیرین کار می کنند و شیرین سازی حجم وسیعی از آب دریا جهت استفاده در این آبنماها ضررهای فراوانی را به محیط زیست دریایی تحمیل می کند

مجموعه آوای خلیج فارس با هزینه ای بالغ بر ۲۰ میلیون یورو در فضایی به وسعت  ۳۵ هزار متر مربع در ساحل شرقی کیش ساخته و تجهیز شده است.  بزرگ ترین آمفی تئاتر ساحلی کشور با ظرفیت ۱۳۴۰ نفر جهت اجرای نمایش ها و کنسرت های موسیقی، همچنین ویژه برنامه های نوروزی و تورهای روزانه یکی دیگر از بخش های مهم این مجموعه فرهنگی و گردشگری است.

اشتغال زایی مستقیم برای ۳۰۰ نفر و بیش از ۱۰۰۰ نفر بطور غیر مستقیم از مزیت های مهم این مجموعه به شمار می رود که با سرمایه گذاری یکی از هموطنان علاقمند به توسعه صنعت گردشگری در جزیره کیش و  با استفاده از  تجهیزات ساخت آلمان به بهره برداری رسیده است.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=3714
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.