• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

بنادرکیش‎ بستری مطمئن برای سرمایه گذاری/ بازدید سرمایه گذاران ترکیه‌ای از بندر کیش

  • کد خبر : 30524
  • 15 اردیبهشت 1403 - 7:25
بنادرکیش‎ بستری مطمئن برای سرمایه گذاری/ بازدید سرمایه گذاران ترکیه‌ای از بندر کیش

هیئت سرمایه گذار از کشور ترکیه به دعوت از سازمان منطقه آزاد کیش و با همراهی کاپیتان داریوش حامدخواه مدیرکل بنادر کیش از اسکله تجاری، مسافری کیش بازدید کردند.

به گزارش کیشوندنیوز، روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ‎هیئت سرمایه گذار از کشور ترکیه به دعوت از سازمان منطقه آزاد کیش و با همراهی کاپیتان داریوش حامدخواه مدیرکل بنادر کیش از اسکله تجاری، مسافری کیش بازدید کردند.

‎در این بازدید کاپیتان حامدخواه به تشریح کیفیت زیرساخت‌های اسکله تجاری کیش پرداخت و عنوان کرد:  برای اولین بار در ایران دکل حفاری الوند که تا حداکثر عمق ۹۰ متری در نواحی مختلف خلیج فارس می‌تواند استقرار یابد با استفاده از سه یدک کش به‌منظور تعمیر به بندرگاه جزیره کیش منتقل شده است.

در حاشیه این بازدید مهدی ذوقی مدیر توسعه و تجارت منطقه آزاد کیش با اعلام اینکه منطقه آزاد کیش تخفیفات ویژه‌ای برای سرمایه گذاران خارجی در نظر گرفته است، اظهار داشت: هزینه گمرکی در منطقه آزاد کیش فقط پنچ درصد می باشد که بسیار ارزان‌تر از کشورهای دیگر است.

وی افزود: سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند شرکت‌های خود را در کمتر از یک هفته در کیش به ثبت برسانند، در تمام کشورهای خاورمیانه حتما یکی مقیم باید عضو هیت مدیره باشد ولی در کیش اینچنین نیست.

مدیرتوسعه و تجارت منطقه آزاد کیش پایین بودن هزینه انبارداری نسبت به کل بنادر ایران، وجود مشوق‌های مختلف در زمینه ماندگاری کالا در انبارهای گمرک، هزینه بسیار پایین واردات مواد خام یا مونتاژ به‌منظور مصارف تولیدی را از دیگر مزایای سرمایه گذاری در کیش عنوان کرد.

لازم به ذکر است که در این بازدید اسکله تجاری و روند تخلیه و بارگیری کالاها و تجهیزات موجود در اسکله مورد بررسی قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=30524
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.