• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
5

آغاز طرح نهضت قرآن آموزی در مناطق آزاد کشور

  • کد خبر : 29803
  • 18 بهمن 1402 - 22:07
آغاز طرح نهضت قرآن آموزی در مناطق آزاد کشور

طرح نهضت قرآن آموزی همزمان با عید مبعث و سالروز نزول قرآن کریم در هفت منطقه آزاد تجاری – صنعتی کشور آغاز شد.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، سید علیرضا فاطمیان پور در مراسم آغاز طرح نهضت قرآن آموزی که چهارشنبه ۱۸ بهمن در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش و همزمان با هفت منطقه از مناطق آزاد تجاری – صنعتی کشور آغاز شد با اشاره به برگزاری رویداد بزرگ قرآنی بانوان که با حضور چشمگیر فعالان قرآنی ملی و بین المللی در کیش برگزار شد افزود: افتتاح مکتب قرآنی مرجان یکی دیگر از فعالیت های این منطقه در حوزه قرآن بوده است که به مناسبت مبعث پیامبر اکرم(ص)  سه رویداد قرآنی در این مجموعه برگزار خواهد شد.

فاطمیان پور عنوان کرد: نصب بزرگترین تندیس قرآن کریم دنیا از ابتدای سال آینده در یکی از نقاط جزیره آغاز می شود.رئیس کمیته فرهنگی و اجتماعی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی کیش در ادامه سخنان خود به فعالیت ۵ مجموعه آموزش قرآنی در کیش اشاره و عنوان کرد: حضور بیش از هزار قرآن آموز در گروه های سنی کودکان، جوانان و نوجوانان، برگزاری بیش از هفتاد رویداد قرانی در سال جاری، برگزاری بیش از۲۰ دوره مسابقات قرآن و اذان، فعالیت بیش از دویست و هشتاد حافظ قرآن در رده های سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان در کیش فعالیت دارند.

وی با اشاره به آغاز تولیدات رسانه ای در این حوزه گفت: بر اساس مذاکرات انجام شده با شبکه قرآن، به زودی سی جزء قرآن کریم در سواحل کیش ضبط و از شبکه های تلویزیونی به تکرار پخش خواهد شد.

شیخ یعقوب شمس نیز در این مراسم قرآن آموزی را یکی از مهم ترین نیازهای نهضت قرآنی در کشور برشمرد و گفت: اولویت ما در جامعه آموزش و آشنایی با احکام قرآن است و باید برای تمام اقشار و در همه گروه های سنی برنامه ریزی قرآنی به نحو شایسته انجام شود.

امام جمعه اهل تسنن کیش از قرآن به عنوان کتاب رستگاری بشر در دو جهان نام برد و افزود: قرآن کتابی است که رستگاری انسان را در دو جهان تضمین می‌کند و همچون مشعلی فروزان انسان را از تاریکی‌های جهل و نادانی رهایی می‌بخشد.

وی با بیان این که قرآن درمان کننده بیماری‌های قلب و نفس است افزود: قرآن در ماه رمضان نازل شد و امت پیامبر و ماه مبارک رمضان را به به بهترین ها در جهان اسلام تبدیل کرد.

شیخ یعقوب شمس تاکید کرد: خیر ما در تعلیم و انس با قرآن است که پیغمبر مکرم اسلام(ص) نیز بر آن تاکید کرده است و برای سعادتمندی در دنیا و آخرت باید قرآن بخوانیم و به دستورات آن عمل کنیم.

همچنین این مراسم به صورت ویدئو کنفرانس همزمان در مناطق آزاد کیش، اروند، انزلی، ارس، ماکو، قشم و چابهار برگزار و از پوستر طرح نهضت قرآن آموزی در مناطق آزاد تجاری – صنعتی کشور رونمایی شد.

یاد آور می شود، این طرح سراسری از سری برنامه‌های طرح قرآنی ثقلین است که در پنج گام طراحی شده است که شامل پایش وضعیت قرآنی مناطق آزاد و شناسایی چالش‌های پیش‌رو، افتتاح طرح نهضت قرآن آموزی، آشنایی با مفاهیم قرآنی و برگزاری کلاس‌های قرآن برای علاقمندان، تشکیل کرسی‌های تلاوت و تربیت حافظان قرآن کریم با رویکرد موضوعی است و آیین‌نامه اجرای این طرح به طور مشترک تدوین و برای مناطق آزاد کشور ارسال شده است.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=29803
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. در بند آخر “ثقلین” صحیح است.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.