• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
4

جایگاه گردشگری در چارت سازمانی مناطق آزاد باید حفظ شود

  • کد خبر : 28966
  • 19 مهر 1402 - 10:18
جایگاه گردشگری در چارت سازمانی مناطق آزاد باید حفظ شود

مدیر کل گردشگری و میراث فرهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور بر نگاه راهبردی کلان و بلند مدت به مسائل گردشگری در سازمان های مناطق آزاد تاکید کرد.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، محمد فرزاد میرزایی مدیر کل گردشگری و میراث فرهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در بیست و سومین نشست معاونان و مدیران فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد که صبح امروز سه شنبه ۱۸ مهر در جزیره کیش برگزار شد گفت: بودجه حوزه گردشگری فرهنگی سال ۱۴۰۲ را برای پیشبرد اهداف و حل چالش های سال گذشته ۱۳ درصد افزایش دادیم.

مدیر کل گردشگری و میراث فرهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد از افزایش ۲۱درصدی بودجه در حوزه گردشگری سلامت خبر داد و افزود: ۱۷ درصد افزایش بودجه گردشگری ورزشی و ۱۵ درصد افزایش بودجه معرفی جاذبه های گردشگری نیز از دیگر اقدامات گردشگری و میراث فرهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد است.

محمد فرزاد میرزایی اظهار داشت: در بودجه تعیین شده سال گذشته مقرر شد تا هر منطقه یک برنامه ملی برگزار کند و امسال نیز در بودجه ۱۴۰۲ تاکید و تمرکز بر برپایی برنامه های ملی و بین المللی خواهد بود.

میرزایی با اشاره به تعریف بسته های سرمایه گذاری گردشگری در حوزه فعالیت خود بیان داشت: ۱۳۰ بسته سرمایه گذاری گردشگری به ارزش یک میلیارد دلار در نمایشگاه سلیمانیه عراق با دستور دکتر عبدالملکی ارائه شد که نقطه قوتی برای مناطق آزاد کشور محسوب می شود.

وی با تاکید بر عدم تلفیق معاونت های فرهنگی، اجتماعی و گردشگری در مناطق آزاد گفت: جایگاه گردشگری در چارت سازمانی مناطق آزاد با تمرکز بر دو منطقه قشم و کیش باید حفظ شود چراکه این دو منطقه سالانه بالغ بر ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر گردشگر می پذیرند.

وی در پایان با علام آمادگی برای حمایت از اجرای برنامه های مناطق آزاد در حوزه گردشگری تصریح کرد: همگرایی و نگاه راهبردی کلان و بلند مدت به مسائل گردشگری، از جمله مواردی است که مدیران و مسئولان سازمان های مناطق آزاد باید مد نظر قرار دهند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=28966
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.