• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

جشنواره غذای سالم در زینبیه پایگاه هوایی کیش برگزار شد

  • کد خبر : 2835
  • 04 بهمن 1395 - 8:24
جشنواره غذای سالم در زینبیه پایگاه هوایی کیش برگزار شد

به مناسبت ترویج مصرف غذای سالم با محوریت مصرف کم نمک و چربی و پیشگیری از سرطان جشنواره غذایی در زینبیه پایگاه هوایی کیش با همکاری مرکز توسعه سلامت کیش برگزار شد.

به گزارش کیشوندنیوز، بیتا ابراهیمی؛ کارشناس تغذیه مرکز توسعه سلامت کیش در این برنامه آموزشی با توجه به بسیج ملی تغذیه در مورد نشانگرهای رنگی تغذیه ای بر روی بسته های مواد غذایی و اصلاح الگوی مصرف قند و نمک و چربی صحبت کرد.
وی در رابطه با اهداف این نشانگرهای تغذیه ای از جمله شناخت و افزایش اطلاعات تغذیه ای مصرف کننده و انتخاب آگاهانه موادغذایی، لزوم و ضرورت وجود این نشانگرها بر  بسته های مواد غذایی نظیر روغن ها، تفسیر هر یک از این رنگها، مبنای تعیین این رنگها و نیز شاخص های موجود در این نشانگرها از قبیل قند، نمک، اسیدهای چرب ترانس و چربی ها صحبت کرد.
ابراهیمی همچنین در مورد اصلاح الگوی مصرف نمک و قند و چربی، ارتباط  مصرف نمک زیاد با بروز بیماری هایی نظیر فشارخون بالا، پوکی استخوان و سرطان معده و نیز مقادیر مجاز مصرف نمک، لزوم توجه به مقادیر پنهان نمک در مواد غذایی و ارتباط بروز مشکلاتی نظیر افزایش فشار خون و اضافه وزن و… با مصرف چربی های حیوانی، آموزش سبک الگوی صحیح تغذیه به کودکان و نیز توصیه به مصرف کمتر قندها و چربی ها و مواد غذایی سرخ شده  و فست فودها و… آموزش هایی ارایه داد.
 در پایان داوران با تاکید بر سلامت مواد اولیه غذایی ،رنگ ،طعم و نبوغ در تهیه و تزیین غذا ها به ۵نفر که بالاترین امتیاز را کسب کردند جوایزی از طرف مرکز توسعه سلامت کیش اهدا شد
لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=2835
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.