• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
5

کیش بیش از ۴۰ درصد درآمد مالیاتی هرمزگان را تامین می کند/ اختصاص ۲۰۰ تا هزار لیتر بنزین به مسافران زمینی به کیش

  • کد خبر : 28297
  • 20 مرداد 1402 - 20:32
کیش بیش از ۴۰ درصد درآمد مالیاتی هرمزگان را تامین می کند/ اختصاص ۲۰۰ تا هزار لیتر بنزین به مسافران زمینی به کیش

مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش گفت: به رغم اینکه برخی تمایلی به شنیدن این مطلب ندارند اما مناطق آزاد امروز نقش بسیار مهمی در تولید ناخالص ملی دارند.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از فیدار آریا، رحمان سادات نجفی در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت گرامی داشت روز خبرنگار با تاکید بر اهمیت و نقش بسزایی که مناطق آزاد در تولید ناخلص ملی کشور داشتند افزود: برخی تمایلی به دانستن این مطلب ندارند و مناطق آزاد را پاشنه آشیل رشد اقتصادی کشور می دانند.

وی با بیان اینکه کیش بیش از ۴۰ درصد درآمد مالیاتی هرمزگان را تامین می کند و در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار میلیار ریال درآمد مالیاتی برای کشور داشته است، افزود: هرمزگان یکی از استان های پردرآمد مالیاتی کشور است.

سادات نجفی ایجاد اشتغال برای بیش از ۱۵ هزار نفر از نیروهای استان را از دیگر مزیت های کیش برای استان هرمزگان برشمرد و تاکید کرد: برخی بدون آگاهی و مطالعه در رابطه با کیش اظهار نظر می کنند و این نظرات یرکارشناسی یکی از آسیب ها به کیش و مناطق آزاد است.

وی تصریح کرد: کیش را با شاخص جمعیت و وسعت نباید مورد سنجش قرار داد زیرا کیش داری توانمندی و ظرفیت های بالایی است که می تواند در افزایش تراز مثبت اقتصادی کشور تاثیر فراوانی داشته باشد همچنان که بخش عمده ای از درآمدهای تامین اجتماعی هرمزگان از جزیره کیش است.

مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش تاکید کرد: با اجرای صحیح قوانین و دستیابی به مدل های اقتصادی روز باید این مدل ها را به سرزمین اصلی تسری دهیم نه اینکه به دنبال نابودی مناطق آزاد باشیم.

وی با بیان اینکه در جزیره کیش دو نیمه سال شرایط گردشگری متفاوت است و باید طرح های متفاوتی برای رونق گردشگری در دو نیمه سال تعریف کرد بی ثباتی مدیریت در منطقه آزاد کیش را از عوامل مهم رکود صنعت گردشگری در کنار عواملی همچون کمبود پروازها عنوان کرد.

سادات نجفی از تدوین رویداد« سلام هموطن» با هدف رونق گردشگری زمینی به کیش خبرداد و افزود: تقویت سفرهای زمینی در ایام تابستان می تواند رونق گردشگری کیش را در پی داشته باشد.

وی به حضور بیش از یکصد هزار گردشگر در ایام نوروز اشاره کرد که به صورت زمینی وارد جزیره شده بودند افزود: با تقویت سفرهای زمینی می توان بخشی از رکود گردشگری در ایام تابستان را مدیریت کرد.

وی با اشاره به اختصاص بنزین رایگان به گردشگرانی که مسیر زمینی را برای سفر به کیش انتخاب می کنند با نصب اپلیکیشن « مشعل » گردشگران می توانند از بنزین رایگان با هر تراکنش و خرید در جزیره کیش برخوردار شوند ضمن اینکه در این ایام شاهد تخفیف های ویژه در هتل های کیش تا ۷۰ درصد هسیتم.

مدیرعامل جامعه بازاریان توضیح داد: مسافران می توانند در سفر به کیش با نصب این نرم افزار از ۲۰۰ تا یک هزار لیتر بنزین رایگان دریافت کنند که این بنزین قابل انتقال به غیر و نقد شوندگی است.

به گفته مدیرعامل جامعه بازاریان کیش این طرح قرار است تا پایان شهریور ماه اجرا شود که در صورت استقبال امکان تمدید تا پایان سال وجود دارد.

وی از همراهی و همکاری بخش خصوصی و سازمان منطقه آزاد کیش در اجرای این طرح تقدیر کرد وافزود: برخی از تعهدات مانند در اختیار قرار دادن کانتینر در پایانه مسافربری، فرودگاه، بندرچارک و تبلیغات در رسانه ملی و حمایت های معنوی از تعهدات سازمان منطقه آزاد کیش است که تا امروز همراهی خوبی داشته است.

سادات نجفی تاکید کرد: تعریف رویدادهای مناسب و توجیه پذیر در شرایط مختلف می تواند کیش را از رکود خارج کند و این مهم نیاز به همراهی و همکاری بخش خصوصی، دولتی و رسانه دارد.

تصویب برنامه هفتم توسعه به صورت کنونی می تواند به گفته سادات نجفی آسیب های جبران ناپذیری به مناطق آزاد وارد کند و به مرور شاهد از بین رفتن این مناطق خواهد شد.

در انتهای این مراسم از اصحاب رسانه کیش با اهداء لوح و هدایایی از سوی جامعه بازاریان و بازرگانان کیش تقدیر شد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=28297
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. نیازی به اختصاص بنزین نیست. هفتگی هزینه لندینگ گراف را زیاد نکن. آخه بی انصاف هزینه رفت و برگشت ۳ میلیون تومان!!!!
    قشم ۲۰۰ هزار تومان میگیرند ,,

  2. میشود با جزئیات بفرمایید کیش چطوری سهم بیش از ۴۰ درصد مالیات هرمزگان را تامین می کند؟؟؟
    – سهم پیش بینی شده امسال در بودجه کشور چقدر بوده؟
    – سهم وصول شده تا الان از کیش در خزانه دولت چقدر است؟