• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

کلاهبرداری های مالی در کیش ۲۲ درصد کاهش یافت

  • کد خبر : 26879
  • 28 دی 1401 - 8:30
کلاهبرداری های مالی در کیش ۲۲ درصد کاهش یافت

فرمانده انتظامی کیش گفت: وقوع جرایم کلاهبرداری های مالی در این جزیره سال جاری ۲۲ درصد کاهش داشته است.

به گزارش کیشوندنیوز، سرهنگ علی اصغر جمالی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: وقوع جرایم کلاهبرداری در این جزیره طی سال جاری علی رغم اینکه ۲۲ درصد به علت اقدامات پیشگیرانه و هوشیاری کیشوندان کاهش داشته اما با تلاش ماموران انتظامی کشف پرونده ها سه درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در مجموع ۶ درصد جرایم مالی در جزیره کاهش دارد اضافه کرد: با توجه به اینکه کلاهبرداری های مالی از صدر جرایم کشور است که کاهش این جرایم در جزیره نشان از نتیجه بخش بودن اقدامات پیشگیرانه و پیشدستانه پلیس و همکاری کیشوندان در این زمینه است.

فرمانده انتظامی کیش همچنین از رشد ۳۱درصدی کشف قاچاق سوخت در این جزیره طی سال جاری خبر داد و افزود: امسال پرونده های خیانت در امانت ۱۱ درصد افزایش داشته و پرونده های مربوط به صدور چک بلامحل نیز از ۲۵ درصد کاهش برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه بیشتردستگیرشدگان کل جرایم در سال جاری در این جزیره ۱۵تا ۴۰ ساله هستند گفت: همچنین در سال جاری جرایم مربوط به حوزه سایبری از کاهش ۳۰ درصدی همراه بوده است.

وی همچنین از افزایش ۶ درصدی سرقت ها در ۹ماهه امسال در این جزیره خبر داد و افزود: در این مدت کشف سرقت ها و عودت اموال به مالباختگان نیز افزایش هفت درصدی داشته است.

سرهنگ جمالی یادآور شد: ۷۶درصد سرقت ها در جزیره خرد و از مشاعات از جمله منزل، مغازه، موتورسیکلت، اماکن خصوصی و دولتی و مشاعات بویژه سرقت دوچرخه، پمپ آب و کندانسورکولراست.

وی افزود: سرقت موتورهای شارژی در این مدت افزایش ۸۸درصدی داشته است و در کنار آن با تلاش ماموران دستگیری سارقان افزایش ۲۲ درصدی داشته است.

سرهنگ جمالی با اشاره به این فراوانی ها گفت: انتظار می رود کیشوندان برای حفظ اموال خود علاوه بر رعایت موارد مختلف در حوزه های مالی و ایمنی منازل و اموال بر ارتقای سطح سواد سایبری خود نیز اهتمام داشته باشند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=26879
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.